Citat:
Ursprungligen postat av
avix
Varför säger alla att Jas lagt all skuld på Amilia? Det jag såg var att Jas var väldigt tydlig mot Amilia att hon inte var sur på henne utan ville bara ha svar eftersom Martin "inte mindes". Nu är det ju också rätt tydligt att det är Martin hon är sur på?
Sen håller jag med i att det var rätt att Am inte hade något ansvar i det, men Julia betedde sig som att hon gottade sig i dramat genom att upprepa det hundra gånger.
Hon sa att hon inte är sur på Amilia, men hon påpekade även att hon tycker det är fel att Amilia raggat och kysst en "upptagen" kille, och hon sa flera gånger när hon pratade med Amilia att Amilia har lika stor skuld i detta som Martin. Sedan sa hon flera gånger under kvällen till Frida typ "Hur fan kan hon gå runt och säga att hon inte har någon skuld, det är lika mycket hennes fel" och att "Skulden är 50/50 mellan dem". Nu när hon kom ut ur barnrummet sa hon ju även att "Amilia låtsas som att hon inte gjort något fel". Så jo, hon har lagt skuld på henne också. Att det till slut landar i att hon är mest sur på Martin är ju dock inte så konstigt.
Det håller jag med om, men det är ju lite typiskt Julia också. Hon är inte sen med att slänga bensin på elden, när hon är tillräckligt långt borta från den för att själv inte bli bränd.