Citat:
Ursprungligen postat av
FORVACKSLINGSBAR
Men vad är det som säger att beslutet är rätt, för att det kommer från "ledare, chefer och auktoriteter i allmänt"?
"Rätta sig in i ledet", du anser att kritik är av ondo?
En bra chef/ledare tar input från alla håll, och därefter beslutar, anser du detta är gjort?
Jag blir ganska skräckslagen av din inställning, om det du skriver är vad du anser.
Nej då. Jag tycker man ska vara ifrågasättande och att kritik är bra och otroligt utvecklande. Och framför allt när det sker på rätt sätt så är det helt avgörande.
Och håller med om att bra chefer och ledare ska ta inputs från alla håll.
Är inte sosse eller vänster och jag har ingen aning om Svenska vägen är rätt. Men jag är övertygad om att våra ledare gör precis det du beskriver ovan.
De lyssnar på sina utsedda experter och myndigheter. Lyssnar på ledarna inom sjukvården mm
Och de lyssnar även på de övriga partierna.
Och tar beslut därefter.
Även om det säkerligen finns en del människor hemma i stugorna som inte gillar deras beslut och tycker helt annorlunda så måste de ju lyssna på rätt personer.
Det är inga lätta beslut det här.
Som att välja mellan pest eller kolera.
I detta fall svarade jag en person som har svårt med auktoriteter och ledare oavsett. Och hoppar på människor och ledare så fort som de inte gör som hen tycker eller vill. Det sättet är fel.