2020-04-18, 02:09
Medlem
Kafka-byråkrati?

DN har försökt reda ut varför det varit så svårt att få till skyddsutrustning/kläder för kommunerna.

Kortfattat kan man säga att det bollats runt en del mellan olika myndigheter, Socialstyrelsen, MSB, länsstyrelserna. Kommunerna är besvikna och hade önskat mer statligt stöd då det är svårt för dem att på egen hand få fram skyddsmateriel.

En kommungubbe beskriver statens samordning ungefär som att "så många kockar så att det inte blir någon soppa".

Väldigt intressant artikel om man undrar varför det är så dåligt med skydd på äldreboendena.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statens-hjalp-till-aldreboenden-drojde-en-manad-kommuner-fick-inte-skyddsmaterial/
Senast redigerad av Maharaja79 2020-04-18 kl. 02:11.
Citera
2020-04-18, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du vet att det dör 250 äldre varje dag året runt i Sverige va? Jävla rikspucko..

Varför kom du inte med den kommentaren vid tidigare nämnda katastrofer?
Citera
2020-04-18, 02:10
Medlem
Haloumis avatar
Dr. Fauci kommer släppa en studie som är gjord av flera framstående experter inom virusforskning.

Gensekvensen på SARS-CoV2 överensstämmer till punkt och pricka med evolutionen som gör att ett virus från ett djur hoppar över till människan.

Rapporten bevisar att viruset inte är tillverkat på något labb.

(Dock kan det så klart ha släppts ut ur labbet i Kina av misstag vid forskning på fladdermöss).

Källa Amerikas presskonferens inatt.
Citera
2020-04-18, 02:10
Medlem
virvelbaggs avatar
Lyssnade på intervju med Tegnell på Sveriges radio.
Där seger han, apropå det vi diskuterade här tidigare om att stänga gränser, att det finns en stark övertygelse bland experter att stänga gränser under pandemier är helt verkningslöst och möjligtvis helt destruktivt.
Så nu vet vi det.
Kom och festa i Malmö bara och låt Tyskar köra ut i våra svenska skogs samhällen.
Citera
2020-04-18, 02:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Du tror inte att vi har en överdödlighet varje dag just nu pg av smittan? Jävla sopa.

Jag har beräknat mina odds till överlevnad till 99.99999127%. Dom oddsen kan jag leva med. Jävligt fegt annars, men hela tråden är ju full med syltryggar som ropar på pappa Putin som ska låsa in oss. Bu fucking hu
Citera
Medlem
Vi kommer överleva detta som vi har överlevt snålblåsten småkylan och annat okväm. Men kommer sommaren ska jag stå där och hånflina för mig själv . Äntligen! 😁🍺🙂😀😸 SOMMAR!!!!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Trump pratar om Sverige igen

"I've been looking at a particular country doing the herd mentality. They're not doing well" sa han, med hånande ton.

"I don't want to mention what country, I don't want to embarrass them"

Hahahahahaaha underbart ❤️
Har du länk?
Citera
2020-04-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Vad skulle då hämma smittspridning i dessa Wikipedias 14 ryska miljonstäder för att landets genomsnittliga befolkningstäthet är låg?

Nej, men jag börjar inse att svensk skola och högskola har totalt havererat med grundläggande kunskaper i matematik och logik i vad exempelvis en uppgift invånare per kvadratkilometer innebär. Ni behövde ju inte lära er något utantill, och här har vi konsekvensen. Men ni lärde er facebook i alla fall.

Är inget personligt menat, endast ett konstaterande.

Har nog inte med matte att göra utan snarare om än agenda där man vill att deg ska se ut som Ryssland klarar sig bra.

Bortsett från det då tror jag ett land kan klara sig bättre från covid 19 om befolkningen är utspridda i tätbefolkade kluster istället för en stor jämnfördelad yta utan tomma ytor såsom Holland exempelvis. Men det är bara spekulation.
Citera
2020-04-18, 02:12
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dr. Fauci kommer släppa en studie som är gjord av flera framstående experter inom virusforskning.

Gensekvensen på SARS-CoV2 överensstämmer till punkt och pricka med evolutionen som gör att ett virus från ett djur hoppar över till människan.

Rapporten bevisar att viruset inte är tillverkat på något labb.

(Dock kan det så klart ha släppts ut ur labbet i Kina av misstag vid forskning på fladdermöss).

Källa Amerikas presskonferens inatt.

Finns det verkligen någon icke-foliehatt som trott annorlunda?
Citera
2020-04-18, 02:15
Medlem
Citat:
Jamen för helvete, vad har Estonia och Tsunamis för relevans?? Majoriteten som dött är de med ena foten redan i graven. Ja förutom Adam Alsing då, tjockis med diabetes.

Estonia och en tsunami är en gångs händelser, corona är något som pågår och kommer pågå en lång tid framöver.

Och det förstår de flesta som gått ut grundskolan med godkända betyg.
Citera
2020-04-18, 02:15
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Du vet att det dör 250 äldre varje dag året runt i Sverige va? Jävla rikspucko..
Har dom slutat att dö nu eller?
Bara för att corona kom så slutar ju inte andra sjukdomar att finnas.
Citera
2020-04-18, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Lyssnade på intervju med Tegnell på Sveriges radio.
Där seger han, apropå det vi diskuterade här tidigare om att stänga gränser, att det finns en stark övertygelse bland experter att stänga gränser under pandemier är helt verkningslöst och möjligtvis helt destruktivt.
Så nu vet vi det.
Kom och festa i Malmö bara och låt Tyskar köra ut i våra svenska skogs samhällen.

Haha var får han allt ifrån? Varför skulle det vara skadligt att stänga gränser... Det bör väl minska risken för smittspridning, om något.

Jag undrar vilka experter han menar som är övertygade.. är det bara han själv som är överens med sig själv, eller. Önskar att journalister tog lite inspiration från. Flashback faktiskt och frågade: ok intressant, vad har du för källa till det?
Senast redigerad av Maharaja79 2020-04-18 kl. 02:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in