2020-04-17, 18:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
bara viktiga personer testas...ja man kan ju undra vart man tar gränsen där..man är mindre viktig om man inte "har rätt jobb".

De kommer inte ens att kunna testa personer med samhällsarbeten eftersom det är väldigt ont om testkit. Jag antar att svenska politiker och deras familjer blir den första gruppen som testas för COVID-19 så att de kan överleva.
Citera
2020-04-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Läser jag verkligen rätt?
https://www.worldometers.info/coronavirus/

1290 nya dödsfall i China idag?

Nä inte idag, revidering av tidigare siffror.
Citera
2020-04-17, 18:50
Medlem
SundaySmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men tänk ironin att stängt Norge i 2 år, brännt halva oljefonden och år 2024 får dom ett
utbrott dom inte kan styra och dom är där sverige är i dag. Kjempe uheldig som dom säger.

Ingen kommer undan. Man kan bara bromsa, eller kanske skjuta upp det oundvikliga.

absolut..
Citera
Medlem
arbetets avatar
Men IVA-platser saknas ju inte. Men det är ju klart, de tillhör en av de dyrare patientgrupperna:

Karolinska misstänks prioriterat bort njursjuka covidpatienter
Karolinska universitetssjukhuset utreds efter anonyma tips om hur sjukhuset prioriterat då allvarligt sjuka covidpatienter behövt intensivvård.

Misstanken är att gruppen njursjuka inte fått samma möjligheter till vård som andra.

– Vi har fått indikationer om att det inte varit en jämlik vård, säger Linda Almqvist, chefsjurist på Inspektionen för vård och omsorg, IVO.
https://www.expressen.se/nyheter/karolinska-misstanks-prioriterat-bort-njursjuka-covidpatienter/

I sjukvård av världsklass ingår tydligen eutanasi av kostsamma kroniska patienter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nu är jag inte inföding i Örebro, men kanske kan ge en spekulation.

I och med att somalierna är så segregerade så kanske de nu har uppnått flockimmunitet? Något för Tegnell att undersöka. Killgissar själv att kanske en 60% av somaliesvenskarna har smittats. Borde göras antikroppstester på dessa vandrande pinnar. Iofs så är dom inte feta och därmed riskgrupp, men kanske D-vitaminbrist?

Men det viktigaste är att kolla om dessa stackars utsatta nu är flockimmuna.

Låtom oss bedja för dem som gav sitt liv i flockimmunitetens tjänst. Inte bara somalier utan även Adam Alsing.
Verkligen inte positivt att tre små skitregioner, Sörmland, Dalarna och Örebro tillsammans har 50 fler avlidna än Norge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Taiwan, Korea, Hong Kong, Kina, Singapore, Vietnam, Finland. Sedan Baltikum och flera centraleuropeiska länder.

Att stoppa ett virus innebär att utrota det från planeten. Kommer inte ske med SARS-Cov-2, oavsett om länderna tillfälligt har "stoppat" det.
Citera
2020-04-17, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Förutom otroligt många permitterade, uppsagda, hemmaarbete, försiktighetssjulskrivna. Sveriges befolkning och företag har stoppat spridningen. Och vi mår bättre ekonomiskt än många andra länder.

Italien är nästan bankrutt. Inte pga dödsfall utan pga karantänen. Nackdelen med att va först ut är att man tas på sängen.

Sveriges etniskt svenska befolkning och företag har stoppat smittan. Ej fittslickarn Tegnell eller urban medelklass i Sthlm.

Vidrigt om du påstår att det är FHM´s förtjänst..
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-17 kl. 18:54.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Så det her - https://twitter.com/JacobGudiol/status/1250780366924918785/photo/1
Han har ingen koll och tar sina siffror direkt från FHM.
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Italien.

Först, det är glädjande att deras nya fall ligger på en avsevärt lägre nivå än under peaken. Men jag undrar ändå. Landet har i princip varit helt nedstängt sedan den 9 mars, i över 1 månad alltså. Ändå ser vi dagligen 3000-4000 nya fall. Hur går det till?

Jag vet att det inte är total isolering, sjukvårdspersonal, poliser rör sig i samhället, liksom vanligt folk som behöver handla mat. Men de säger ju att lockdown tar död på viruset eftersom det inte kan spridas... Jag får inte ihop det...

Har med tänkt på det! En lockdown borde innebära i princip noll nya smittade! Kan det vara så att dom är lite ”busiga” och umgås ändå?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det var ju dock inte frågan han svarar på

Det var mitt ironiska konstaterande.

Vilket är sant.

De som byggde upp Sverige efter 2a Världskriget får nu kvävas till döds på ålderdomshemmet
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Nej, verkligen inte, men de kan ha andra medicinska problem som leder till infektionskänslighet i de kroppsliga organen. De är helt enkelt svagare som individer.

Bara skoja, du har alldeles rätt i ditt antagande.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Hellre det än att sprida alla dessa lögner som Tegnell har gjort.

Ovärdigt och äckligt.

När det är ont om tester så föredrar iaf jag att man testar en levande person istället för en död. Eller vad tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in