2020-04-17, 16:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Googla namn + Covid-19 istället.

Fick bara upp en massa saker från 2008 och det mesta var på franska, men som det redan har nämnts så har sidan tagits ner.
Citera
2020-04-17, 16:49
Medlem
Muadarams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Någon som bär mask när ni är ute? Märkt att folk råglor på en. Är det den fjantiga kulturen om att det är fult att sticka ut i detta land?
3M™ Underhållsfri halvmask klass FFABEK1P3D, 4279

Denna använder jag, men än så länge endast när jag besöker min gamla mor för att hjälpa henne med inköp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Och då loopar vi tillbaka till början igen. Dom människor som dör innan ekonomin repar sig då? Neverending story.
Varför skall människor dö innan ekonomin repar, dessutom och vad dör de av?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
För att förtydliga: Jo, jag bryr mig om ALLA som dör, INKLUSIVE Corona. Gör dig inte dummare än vad du är. Och om myndigheterna varit lite mer aktiva så hade fler kunnat skyddas och förstå allvaret.

Och om myndigheterna varit mer aktiva att förbjuda rökning skulle massa liv sparas.
Det är för mig lite underligt hur man kan anklaga staten för folkmord för de valt en strategi de valt att tro på mot Corona.
Men samtidigt inte protestera mot att samma stat tillåter och tjänar pengar på rökning som dödar 10000 svenskar om året.
Jag får inte ihop den logiken tyvärr.
Citera
2020-04-17, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är nog rätt osannolikt. 20% risk. Du får tänka att det extremt liten risk att dessa är smittade. Speciellt om de är krya. Men 6 veckor alltså? Är du i en extrem riskgrupp? I så fall behöver du träffa dessa två kvinnor?

Högt blodtryck och äter amlodipin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Du jämför bekräftade fall mellan ett land(Norge) som hade bland de högsta antal tester per capita, med ett annat som hade bland de lägsta i förhållande till andelen som testades positivt.
Och hur kommer det sig att Sverige ligger på u-landsnivå i antal tester per miljon invånare?

Urval av länder (utöver de listade finns det massor av fler länder som testar mycket mer än Sverige)

Island 115.859
Estland 28.340
Norge 25.130
Schweiz 23.849
Portugal 21.678
Israel 21.634
Litauen 19.506
Slovenien 18.918
Australien 15.354
Danmark 15.024
Ryssland 11.713
Finland 9.475
Venezuela 9.442
Vitryssland 9.187
Azerbajdzjan 8.542
Djibouti 7.557
Sverige 7.387

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Medelsvennen har fullt upp. Inte en chans att denne slösar tid i ett forum och lovordar ett partis politik.

Bara arbetslösa småkids som fortfarande lever i illusionen att just de skall förändra världen har tid med sånt.

Så svaret på din fråga är således; nej, gemena man är inte politiskt engagerad utan att tillhöra ett parti.

Jag är väldigt engagerad och är stark höger i många frågor. Men klart vänster gällande välfärden.
Skulle aldrig identifiera mig med ett parti.
Sedan har jag inte hemliggjort att jag röstat sd på sistone.
Citera
2020-04-17, 16:51
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Har inte träffat någon på 6 veckor.

Ingen alls. Känns som Jag sitter i fängelse. Så idag kommer en tjej från Jönköping till mig och imorgon en trjej från Göteborg. Bör jag oroa mig? Om nu uppskattningsvis "10%" av Sverige är smittade och det kommer 2 olika.

Är det 20% risk att jag får skiten? Eller kan man inte tänka så?

Bara att hoppas på smitta du så du får det överstökat
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Fler äldre i Sverige kan ha dött i covid-19 än vad Folkhälsomyndighetens statistik säger, eftersom alla som insjuknar på äldreboenden inte testats. Det visar Ekots granskning.

Jag frågade Aftonbladet om detta skulle tas upp idag på PK, de sa att det troligen skulle tas upp, då det är allvarliga uppgifter...

Hörde ingen reporter som pratade om det... bortglömt?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7453965

Tegnell`s staplar och statistik kan väl bli "missvisande" då..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men på arbetsplatsen håller ju arbetskamraterna social distans idag.

Inte den ena tjejen som är frisör
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Fler äldre i Sverige kan ha dött i covid-19 än vad Folkhälsomyndighetens statistik säger, eftersom alla som insjuknar på äldreboenden inte testats. Det visar Ekots granskning.

Jag frågade Aftonbladet om detta skulle tas upp idag på PK, de sa att det troligen skulle tas upp, då det är allvarliga uppgifter...

Hörde ingen reporter som pratade om det... bortglömt?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7453965
Trist om inga journalister bygger vidare på SR:s rapportering. Frågan måste ju få ett svar! Hur många coviddödsfall saknas?
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Och om myndigheterna varit mer aktiva att förbjuda rökning skulle massa liv sparas.
Det är för mig lite underligt hur man kan anklaga staten för folkmord för de valt en strategi de valt att tro på mot Corona.
Men samtidigt inte protestera mot att samma stat tillåter och tjänar pengar på rökning som dödar 10000 svenskar om året.
Jag får inte ihop den logiken tyvärr.
Du tycks vara helt insnöad på andra saker. Men vet du, jag håller med dig fullständigt om rökning. De skulle propagera mer mot rökning, javisst! Och jag tycker att de skulle varit fan så mycket mer aktiva i kampen mot Corona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in