Citat:
Ursprungligen postat av
naturtvål
En fråga jag ställer mig för Sveriges del är hur höga dödstal kommer omvärlden tillåta med denna vansinnes strategi våra potentater valt.
Det är ju praxis i historien att till sist ingriper omvärlden t.o.m med militär intervention om inget annat hjälper när en galen regim begår folkmord på den egna befolkningen eller på minoriter inom landet.
Är detta det ända vi har att hoppas på, att omvärlden tröttnar på misskötsel av pandemin och sätter Sverige under tvångsförvaltning?
Typ som man gör med den lokale byfånen...
Kollade igår på några experter på italiensk teve. De jämförde döda per capita. Och hade förstås Sverige som skräckexempel. Så döda per capita tror jag inte är det bara några dumma alarmister på FB som kommer snacka om.
Sverige är nu på plats nummer 8 i världen på döda per capita.
Om och när Sverige blir topp 3, då måste resten av världen reagera.
Menar inte att de invaderar landet, utan att de kommer använda Sverige än mer som skräckexempel.
För att bli först i världen i död per capita räcker att man kommer runt 8 000 döda inom ett par/tre veckor.
Om det räcker för att nån runt om i världen ska känna sig berättigad att göra nåt vet jag inte.
Känns inte så trovärdigt just nu.
Dessutom beror på om till dess Sverige fortfarande kör med mördar/hjärntvättastrategi.
Jag hoppas förstås att det händer.
Det som görs i Sverige idag är inte bättre än det som en massa hemska länder har gjort mot sin egen befolkning och såna handikappade som Mellin beskrivit som skräckexempel. Men vet inte om det händer.