2020-04-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Högre lön? Nej de vill ha fetare bidrag så den kan bo i villa.

Uppenbarligen är Ahmed inte särskilt inkluderande utan pratar bara om den lilla eliten bland sverigesomalierna som har "kämpat sig till ett jobb".

28% av sverigesomaliska männen och 18% av sverigesomaliska kvinnorna har ett jobb.

Så han vill värna om dessa grupper. Inte den stora majoriteten bland hans landsmän.

https://arbetet.se/2015/10/14/den-nya-underklassen-arbetslosheten-praglar-somaliers-liv-i-sverige/
Citera
Medlem
Så remidesvir verkar fungera. Då är det snart över förhoppningsvis.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Remdesivir i Sverige

Vad härligt att man lottar ut vilka som får leva och dö.
Ska det vara så jävla svårt att producera mer medicin av denna typ så att alla får vård?

Det är detta sätt, som man undersöker en medicins verkan... Hälften får placebo och hälften får medicinen, sen jämför man resultaten mellan grupperna.
Citera
2020-04-17, 09:42
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Helt okej att bli förbannad!

Själv är jag inte helt säker på att man vinner så mycket på att byta ledning, risken är stor att man tappar det tempo som trots allt har byggts upp.
I det här läget och med tanke på deras till synes ointresse att agera mot viruset, har jag svårt att tro att ett ledningsbyte i FHM skulle vara något negativt. Det skulle förmodligen och det är ett antagande gå smärtfritt och utan komplikationer, och resultatet lär nog inte vänta med att visa sig.
I dagsläget görs inte mycket sett till andra länders engagemang mot viruset.
Citera
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Lite googling gav detta svar! Coronasmittade ligger ca 5 dygn på IVA, 250 000 - 400 000 per vårdad alltså!

Influensa sprutan till äldre är ju en kostnad samhället har räknat ut ska löna sig.
Yes, låter rimligt. Det är liksom ingen slump att vården kostar samhället så mycket pengar.
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Varför blev det så tyst om medicinen Ivermectin? Var ju lovande resultat från Australien sen helt tyst?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Remdesivir verkar vara en lösning tills vi får ett vaccin. Men folk kommer fortfarande bli sjuka, så det är bara inte att återställa allt till som det var förut, eller hur tror ni man kommer göra?

Mycket glada nyheter dock, om typ 95% kan överleva utav de som är svårt sjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ett problem. För tillfället extremt dyr medicin. Tror du att staten är villig att
lägga ut 50000sek per sjuk?!

Hur menar du? Det är ju du och vi andra som är staten.

Ja vad ska vi använda våra pengar till.

Se till att få igång produktion av egen Remdesivir kanske?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Sannolikt är väl tillgången ett större problem än priset. Utan att ha några siffor själv så utgår jag ifrån att ett dygn med intensivvård, kanske respirator, osv. inte är gratis det heller. Om medicineringen kan halvera tiden på IVA (återigen antagande) så kan nog kostnaden återvinnas.

Staten kan trycka pengar mot "intern konsumtion"
Sossarna tog ett dollarlån på 10 miljarder under krisen 2015.
Redan då sa man att Sverige inte kan betala tillbaka.
Skulle destabilisera SEK fullkommligt. Sverige har inte de lånemarginaler det påratas om.
Om privatpersoner börjar säkra sig genom att växla till andra valuter så sitter SEK
i skiten snabbt. Inte säkert att man vill. Man brydde/bryr sig ju inte ens om att
köpa riktig skyddsutr. till vårdpersonalen. Varför skall man då lägga ut 20x
så mycket på en medicin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Helt okej att bli förbannad!

Själv är jag inte helt säker på att man vinner så mycket på att byta ledning, risken är stor att man tappar det tempo som trots allt har byggts upp.

Tempo på att få så många dödsfall som möjligt då eller?
Citera
Medlem
American intelligence passed an early warning about the coronavirus to Tel Aviv and NATO as far back as November, Israel’s Channel 12 claim. (RT)
Citera
2020-04-17, 09:43
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
They had to call in 11000 extra IVA doctors in China for Wuhan during the peak.

Hur många har Sverige?
Citera
2020-04-17, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Tack, ja man får helt enkelt inte missa presskonf. idag och hoppas de som ställer frågorna är "stridigare".

Ja jag vet inte om jag orkar se presskonf. idag, det är jobbigt att se på dem, då det alltid är samma meningslösa prat. Det var lite därför jag postade om det här, det jag skrev till Aftonbladet. Men jag försöker följa med innan och efter presskonf. istället. Ska bli spännande att se ifall ngn verkligen vågar konfrontera FHM med uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in