2020-04-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Förutsätter att varje smittad blir immun.
Senare forskningen tyder på att så kanske inte är fallet då en stor del av de tillfrisknade verkar sakna antikroppar, vilket skulle göra de mottaglig för en ny runda.

Sen kan man fundera på de permanenta skador som påvisats kommer ha för effekt när en så stor del av befolkningen blir utsatta för det.

Jag förstår varför britterna bytte linje, det är inte försvarbart exponera så många mot nått som kan svältas ut tills vaccin dyker upp.

”En stor del” vad exakt är en stor del för dig? 1%, 5% 10% ?
Vilken studie baserar du ”en stor del” på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Smittan börjar avta.

Och hur tillskriver han detta till flockimmunitet? Har man helt plötsligt börjat göra antikroppsmätningar nu som man skulle börja med under nästa vecka- något han säger i samma klipp som han påstår man ser antydningar till flockimmunitet?

Det verkar inte vara vetenskap den mannen håller på med överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Fast du ser inte helheten tycker jag. Det borde orsaka en folkstorm om det hade varit över och siffrorna såg ut så här. Men nu är vi ju i starten av ett ett eller flera år långt maratonlopp.
Vi har bara dragit på i början, men kommer inget vaccin halvvägs in inloppet (vilket med nuvarande kunskap är otroligt) så kommer övriga länder komma i kapp eftersom de inte kommer kunna hålla sin befolkning och sina gränser stängda i ett eller flera år.

Vänta med domen tills vi har ett vaccin eller antiviralt medel.
Har vi högre dödstal då så är jag den förste att erkänna att jag hade fel. Sådant har jag inga problem med, jag försöker vara logisk och faktabaserad. Men just nu i och med att den svenska vården fortfarande klarar av sitt uppdrag så tyder allt på att vår modell är korrekt.

Finns det inte en möjlighet till? Nämligen att viruset muterar till en mildare variant eller är det kanske för mycket att hoppas på?
Citera
Medlem
Usch vad jag tycker synd om omsorgspersonal
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ingen anledning att stänga bron.
Jag menade en säsong till av bron som inte blev av pågrund av vissa med en annan religon.
Citera
2020-04-16, 21:12
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hur många dog idag i Sthlm....sluta nu grabben.

Det här blir bara värre för varje minut.

Du tycker alltså detr rimligt att vi stänger ner hela samhället, eller hur tänker du att vi skulle göra?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Men snälla du, det är samma länk, 93 är hur många som Stockholm rapporterat om du scrollar ner lite.
Det är den siffran som Björn använt. Eftersom bara 10 av hela summan 135 har dödsdag idag så har stockholm rapporterat som MAX 10st med dödsdag idag.

Bättre så ?

Och var hittar du tio med dödsdag i dag?
Citera
Medlem
Hur är det för äldre på äldreboenden?

Lite inside info från äldrevården. Just pratat med min anhörig (arbetar på äldreboende).

Personen är mkt upprörd över att syrgas inte finns på äldreboenden - personen upplever att detta är fruktansvärt och att det är hemskt att man inte pratar om detta mer, i samhället.

Personen menar att detta är ett "plågeri", personen upplever att det är fullkomligt horribelt att personerna får avlida utan ens hjälp med syrgas. Och att som sjuksköterska behöva se detta.
Citera
2020-04-16, 21:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Det är ju den slutsatsen man kan dra med FHM:s siffror.

Enligt officiella siffror så är det ju 12540 bekräftat smittade. Om då uppskattningen från Imperial College säger 0.0911*10400000=947440 så betyder det ju att ca 935000 otestade springer omkring som små smittbärare.

Med tanke på osäkerheten och Sveriges totala avsaknad av restriktioner som kräver pungkulor så avrundade jag uppåt.

Frågor på det?

Nej. Nej. Åter nej.

Det är nåt som går fundamentalt fel när du ska tänka.

Det är ackumulerade insjuknade. Även på worldometer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
En strategi baserat på det statliga kärnuppdraget - att skydda medborgarna från hot och upprätthålla ordningen.

Otryggheten i landet idag jämfört med 2014. Äventyrandet av medborgares liv och framtid genom att låta en bevisligen inkompetent Tegnell stilla sitt bekräftelsebehov och hat gentemot sina medmänniskor.

Sverige misslyckas med att rädda livet på över 90 tusen människor varje år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
På 1 månad har de stoppat ..sextio(60) personer att åka in i landet

Det är en mycket positiv utveckling från
att kasta PUT på dem.
Citera
2020-04-16, 21:14
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du det behövs inte med att vänta med domen. Siffrorna talar sitt eget språk. Vi valde fel väg i Sverige och med en dåres envishet väljer vår ledning att fortsätt på denna väg...
Nej då förstår du inte förloppet.. Vi kommer behöva leva med Corona minst ett år till i världen, kanske mer. Och i en global värld kan inget land hålla sig stängt så länge. Alltså är.man i ett läge där.de som är "dödsdömda" kommer att dö oavsett. Det man kanske kan ge dem är något år till.

Som allt ser ut nu är det bästa att bränna igenom befolkningen så snabbt som möjligt utan att vården kollapsar, vilket vi i Sverige just nu ser ut att klara av. De andra kommer behöva gå samma väg fast det kommer ta längre tid, med större påverkan på ekonomin men med ungefär samma dödssiffror i slutänden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in