2020-04-16, 19:19
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Planat ut. Ok.
Sverige har fler döda än hela övriga Nordens länder har tillsammans, fler döda än betydligt större länder.

Jag trodde att det viktigaste var att skydda människor, rädda dem från sjukdom, rädda liv.

Fast det viktigaste är tydligen att få en fin kurva. Som planar ut. Att den planar ut på en skrämmande hög nivå, det har ingen som helst betydelse.

Kurvan är exponentiell. Tegnell har ju uppenbarligen lyckats ta sig igenom utbildningen på något sätt och därför borde han i alla fall förstå exponentiell ökning. Det som gör FHM's strategi så skrämmande är att de vet. Medborgarna är bara glada att någon kommunicerat hur de ska tycka rätt och sedan tycker de rätt in i kaklet.

Personligen bryr jag mig inte om Tegnell. Landet är fullt av konstiga människor som önskar hemskheter för Sverige. Däremot är det brutalt galet att en lite inskränkt grupp tillåts experimentera med en hel befolknings hälsa och framtid.
Citera
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag förstår.

Jag blir förbannat frustrerad varenda gång jag hör ordet FLOCK-Immunitet då det är ett jävla påhitt och antyder att vi är (vad vi de facto är) - boskap ur maktens sätt att se på oss.

För er som vill dementera ovanstående, läs på.
Klart anti-kroppar skapas men inte så att vi kommer uppnå någon magisk Flock-Immunitet som dr Tengele pratar om
... kanske om 5-10 år.

Därav att jag öht svarade :-)
Blir att tänka på flockbeteende när jag hör flockimmunitet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag förstår.

Jag blir förbannat frustrerad varenda gång jag hör ordet FLOCK-Immunitet då det är ett jävla påhitt och antyder att vi är (vad vi de facto är) - boskap ur maktens sätt att se på oss.

För er som vill dementera ovanstående, läs på.
Klart anti-kroppar skapas men inte så att vi kommer uppnå någon magisk Flock-Immunitet som dr Tengele pratar om
... kanske om 5-10 år.

Därav att jag öht svarade :-)

Slutmålet för alla länder är flockimmunitet. Det vet alla folkhälsomyndigheter i den hela civiliserade världen.
Citera
2020-04-16, 19:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Källa.
Flashback.
Litar mer på folk här än på AT & Co ...
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uzor
Att uppnå 60% immunitet innebär att 300 000 svenskar kommer dö tills dess, verkligen en ättestupa.
300 000? Vad sjutton räknar du på för procent då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Inte löjligt alls. Ingen kräver/ eller bryr sig/ om vanliga dödligheten. Men nu handlar det om ett dödligt virus som sprider ut sig som en löpeld och då ska även statistikjävlarna vara på tårna så vi vet hur landet ligger. Detta är inte normalt och då ska inte de som jobbar med detta betrakta detta som att "folk dör" ju. Här gäller det dag för dag. Rappa på för fan.

FHM får siffrorna från läkare som rapporterar. Det är vården som är sega med att rapportera in (speciellt på helger). Dom har ju lite annat att göra. Det är likadant i alla länder, dessutom är ju många andra länder slarviga med statistiken och rapporterar bara in dom som dött på sjukhus.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag förstår inte detta. Det sitter folk här och hävdar att vi får ta smällen nu och vi når flockimmunitet och sedan får Danmark, Norge och Finland smällen och får fler döda än vi. Hur kan man vara så fruktansvärt säker på att det fungerar så. Det råder ju inte utegångsförbud i Norden överhuvudtaget. Jag tror inte alls på detta. Jag tror att Sverige har varit för slappa, "slapptaskar" nja det är ju en feministisk regering. Ingenting stämmer här. Vart är vi på väg. Den höga dödligheten måste väl ändå drabba regimen till slut.
Utegångsförbud? Vad gör då alla danskar i Skåne?
Citera
2020-04-16, 19:21
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men att den vad det inte verkar vara överskriden beror ju på att man inte tar in alla (även om de haft en chans att överleva) på IVA, som jag uppfattat det.
Det sägs så här i tråden iaf. Men än har jag inte sett något som backar upp de påståendena
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Utegångsförbud? Vad gör då alla danskar i Skåne?
Jobbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Undra vad Italien gjorde fel? Fotbollsmatchen där pratas det ju om. Belgien då? Ingen aning. Frankrike vet jag inte heller. Spanien kan inte heller gjort mycket rätt. Storbritannien ändrade ju tidigt strategi. Men ändå katastrof där. Dom måste gjort fel fel fel.

Norge och Finland verkar hittills göra rätt men jag är lite rädd att dom ännu inte "kommit igång" på allvar som vi gjort.

Om ett år kanske vi vet.

Låter ju ruskigt hemskt att vi skall utvärdera om ett år. Jag vill ha slut på skiten nu men tyvärr så tror jag vi får vänta till september. Så jag är ändå lite optimistisk. Jag kan inte glömma att folk kom från smittade trakter och landade på Arlanda, utan att dom sattes i karantän. En sådan djävla miss detta var.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Grattis till din framtid som soffpotatis.

Hurdant kommer ditt hälsotillstånd vara efter en sommar på soffan? Framför allt: Tror du din motståndskraft mot infektioner kommer att ha ökat?
Jag ska sitta på en av mina balkonger och titta ut över havet. Om jag lever.
Citera
2020-04-16, 19:22
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det måste väl i så fall innebära att viruset ligger kvar latent i kroppen? Särskilt mycket bevis för det har jag inte sett.

Dessutom är det väl inget som tidigare observerats hos andra coronavirus?

Nej det är ju det som är det senaste!

https://www.aljazeera.com/news/2020/04/200413110301074.html

https://www.usnews.com/news/world-report/articles/2020-04-10/south-korea-says-recovered-coronavirus-patients-test-positive-again
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in