2020-04-16, 17:32
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Källa?

https://www.bmj.com/content/bmj/356/bmj.i6583.full.pdf
Citera
2020-04-16, 17:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ni som är i tråden.

Tar ni D-vitamin?

Jag har börjat göra det nu sen 1 månad tillbaka, + zink c-vitamin varje dag. Brukar inte bli sjuk men blev helt knockad av en lunginflammation för cirka 2 år sen. Det var ingenting som jag märkte utan fick hög feber låg och yrade sen kom jag in till sjukhus och var asdålig. Kände nästan ingenting förutom hosta feber och helt helt knockad. Det kändes som jag kan tänka mig corona, var så sjuk så jag inte orkade vända mig i sängen. Totalt helt kraftlös. Hade anhöriga som ringde ambulans.

Jag tar extra D-vitamin samt att man bör då även ta extra magnesium (står t o m på min d-vitamin burk)

Magnesium nödvändigt för upptag av D-vitamin
Magnesium assisterar i aktiveringen av D-vitamin, vilket bidrar till att reglera nivåerna av kalcium och fosfat i kroppen.

https://supersynbiotics.se/maghalsa/kost/magnesium-och-d-vitamin-en-viktig-kombo/
Citera
2020-04-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Ni som runkar/har sex eller på annat sätt ejakulerar kan ju kyssa ert immunförsvar adjö (jämfört med om ni hade avstått). Det är direkt efter utlösning du har som allra sämst immunförsvar, det är då du får alla könssjukdomar också, inte under pågående sex, utan efter din utlösning.

Tror inte någon här inne förstår hur enormt mycket energi som tas utav kroppen för att göra ny sperma. Ni få här inne som gått en månad eller längre utan att få utlösning vet nog mycket väl om vilken enorm mängd energi ni har då jämfört med direkt efter ni haft utlösning.

Vill ni ha ett immunförsvar så att ni i princip inte känner av corona mer än max lätt feber, liten snuva ett par dagar, så har ni inte utlösning. Detta kommer såklart ingen tro på, folk kommer skrika om källa osv, eftersom det är en psykologisk försvarsmekanism direkt någon säger något som är alldeles för jobbigt för dig att utsätta dig för (att inte ha utlösning - för att du är beroende av utlösningar, antingen via sex eller runk, eftersom du gjort det hela livet).

Iskalla duschar hjälper immunförsvaret markant också.

Fast orgasmer sänker stress och blodtryck och producerar mer vita blodkroppar.....
Citera
2020-04-16, 17:34
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Det är väl det normala när det gäller vaccin att man uppnår immunitet först efter ett tag? Inget konstigt med det.

Om det nu visar sig att man inte alls blir av med viruset och att det bjuder på fler sjukdomsförlopp tillsammans med att vaccin endast fungerar på de som inte blivit smittade så borde det vara en stor grej, speciellt för Sverige.

Med denna vetskapen borde man snabbt ompröva sin strategi kan man tycka. Fast å andra sidan har troligtvis FHM suttit på den ett tag redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du är medveten om att Tegnell sa exakt samma idag i princip?

Det har Tegnell sagt enda från början, det ser ut å stagnera, det ser stabilt ut och bla bla blaa
Vi leder överlägset dödslistan bland dom nordiska länderna och drar ifrån dag för dag...
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Det är en Tegnell-Minion, förmodligen anställd eller iaf avlönad av S/V/MP för att nedtona och sprida desinformation. Det kan eventuellt också vara en bot, svårt att utröna.

Iaf så är det inget man bör ta på allvar och man kan t.ex banna beteende som är uppenbart skapat av någon eller några för att förvirra eller provocera.

Tror du det på riktigt är du ju en lost cause... uppenbart troll, som fler ggr blivit påkommen att ljuga om sina Åreresor och Stureplansbesök osv. Har t o m på direkt konfrontation sagt att "ok, du kom på mig men det försvinner snart i flödet." Det finns s äkert kvar dock.
Tegnell-Minion anställd av S/V/MP? Dummaste jag hört.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
Det klarar vi. Inte att stoppa corona helt men att minska spridningen drastiskt. Antalet på sjukhus är cirka 50% mot vad det vad som mest. Folk tar mer hänsyn nu och håller avstånd.

Visserligen har Norge en fet oljefond men att stänga landets gränser, inga flyg, in och utreseförbud,
kommer att kosta massiva pengar om det skall genomföras.
Vi talar flera år. Tror inte något land kommer undan detta. Inte ens dom minsta örikena i söderhavet.
Citera
2020-04-16, 17:35
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
https://www.bmj.com/content/bmj/356/bmj.i6583.full.pdf
Bevisade vad? Vitamininjektjon? Jösses.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Var ser man dessa siffror, dvs dödsdag?
I excel-dokumentet här:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/bekraftade-fall-i-sverige

Flest antal döda på en dag är nu 97, fortfarande 8/4, onsdagen före skärtorsdag
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men även du måste väl hålla med om att det Tegnell säger om att nivån nu ligger stadigt (kanske nedåtgående) på 60 döda per dygn helt enkelt inte stämmer.
Eller?
Vad är poängen med att försöka skönmåla? Ger inget förtroende hos mig i alla fall.

Det beror på hur mycket eftersläpning det finns fortfarande. Tittar vi på senaste 5 dagarna har vi haft 272 dödsfall. 272/5 ~ 54 dödsfall per dag i snitt.
Citera
2020-04-16, 17:36
Avslutad
Är det någon som vet hur många i hela Sverige som vårdas på sjukhus med covid 19 men inte på IVA .
och hur många i hela landet på IVA ?
Är det active cases på worldometers inlagda på sjukhus ?
Citera
2020-04-16, 17:36
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
För varje företag som inte klara av minsta lilla skakning innan det är flatline och magen mot himlen uppstår ett tillfälle för någon annan mer lämpad att fylla luckan. Alla dessa skitföretag som redan nu går i konkurs behövs inte överhuvudtaget, låt nya tåligare krafter ta över. Efterfrågan kommer att fortsätta finnas, den smarte tillgodoser tillgången och de giriga svinen kommer således inte att saknas.

Sååå jävla sant. Sånär som på små nystartade verksamheter. Men i stort, absolut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in