2020-04-16, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja, men de som blir så dåliga att de behöver respiratorvård klarar sig sällan om de är 80+. Skillnad finns, men i den åldern är den inte SÅ stor med tanke på hur negativt de påverkas av muskelstrofi och hur väl deras kroppar immunförsvar klarar av att läka ut infektionen. Immunförsvaret försämras med åldern oavsett hur "pigg" man är
Jag har själv en 76-åring i min närhet med flera underliggande sjukdomar men en bevisad jäkla förmåga till återhämtning efter sjukdomar och ett exceptionellt läkkött (bättre än mig) vid sår och benbrott. På pappret svag men i praktiken stark. Han skulle nog sorteras ut utan prut vid Corona. Nu har han anhöriga som inte skulle tillåta det, men om man inte har yngre som slåss för ens rätt till vård då ligger man illa till.
Citera
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
For helvede Kurre. Om du säger att det är ett mörkertal i dödsfall lär det vara ett minst lika stort mörkertal i antal smittade. Du måste köra samma resonemang på både antalet döda och antalet smittade om du börjar resonera på det sättet.
Nej, det finns inga mörkertal i uppskattningar av mörkertal.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
I dag torsdag den 16 april kl.16.00 håller statsminister Stefan Löfven pressträff tillsammans med inrikesminister Mikael Damberg och Patrik Engström, chef för gränspolissektionen vid nationella operativa avdelningen.

Vad kan vi förvänta oss av det här?

Hur vi ska ställa om gränserna så vi kan ta emot alla coronasmittade flyktingar från Turkiet
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon bryr sig inte om sin personal alls!!! Det är ju inte för Arbetsmiljöverkets skull som framdörren ska vara stängd, utan för chaufförernas! Undrar varför de inte vill det? För att de kommer att förlora en del i biljettintäkter då, när chauffören inte kan kontrollera färdbevisen?

Här där jag bor, har de för övrigt slutat med biljettkontrollanter också, och det tycker jag är rätt i det här läget. Visst, vissa passar på att resa gratis, men det är bättre än att någon ska bli smittad för att man måste vistas nära en smittad kontrollant under den tid som det tar att kontrollera biljetten, och eventuellt följdsnack. Just nu är det viktigt att bussarna helt enkelt GÅR, så att de som måste åka till sina arbeten eller andra nödvändiga ärenden kan göra det - på ett så säkert sätt som möjligt.

Ekonomin kan alltid fixas senare, med höjda landstingsskatter, höjda biljettpriser, omfördelning av pengar inom regionen, stöd från Staten, whatever. Kollektivtrafiken kan liksom inte konka ändå...

Att jag delar av mig ett klipp från CNN är för mig helt otroligt, jag vet faktiskt inte om jag tror någon spelar ett spel med mig, men lyssna på fake news berättar att de haft fel modeller.

https://youtu.be/_LG-so-8qwg

När till och med CNN nu går ut med att de överdrivit lite kanske vi snart kommer att se svenska medier följa efter.
Den här informationen läste jag forskning om för tre veckor sen, ungefär som att jag läste forskning angående c-vitamin som senare visade sig användas av amerikanska läkare med framgång. Nu har jag berättat för alla här inne angående Hydroxychloroquine (HCQ) and Azithromycin (AZ) som fungerar bra emot när viruset anfaller din kropp och du fått viruset.

Är detta också fake news? Jag hoppas inte att det är fake news utan att något positivt kan komma utifrån att använt sig utav härska och söndra retorik.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du får ursäkta mig men jag förstår inte ditt inlägg, då det saknar stringens och logik...

Det gör den inte
Jag frågade dig vad du vill göra

Är det inte dags att inse hur den kom hit ?
Citera
2020-04-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har idag åter bevittnat en totalt meningslös presskonferens med fullblods psykopaten Tegnell i spetsen och vår tandlösa och mjäkiga presskår.

Hur är det möjligt att denna parodi kan få fortsätta?

Vi har haft 300 döda på två dygn enligt SVT egna uppgifter och konklusionen blir vi kan vara försiktigt optimistiska...
Äsch, det är ju folk som dött på utspridda datum de senaste två veckorna. Idag är det bara 10 som dött, ju. Så låt oss nu bara anta att det inte visar sig vara någon eftersläpning i rapporteringen från och med nu och framöver, så kommer vi ju till slutsatsen att dödsfallen minskar.
Citera
2020-04-16, 15:39
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Gissningsvis, ingenting. Käbbel, som lövet brukar säga.

Det går sån inflation i pressträffar att man nästan kan anta att varenda en är totalt irrelevant. Man kanske kan börja tänka på kvalité istället för kvantitet? Speciellt i FHMs roll.
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Förväntar mig inte mycket alls. Men vi får se antar jag.
Ja visst är de så. Känns mer som man bara vill få synas.
Löven lär ju inte ha nåt nytt att säga men kanske Patrik Engström har nåt att framföra.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Adam Alsing, lades in 25 mars död igår. Självklart kan någon dö på några dagar men också efter 3 veckor. Tror jag läst någonstans att det tar ca 10 dagar kommer inte ihåg var.

Ja men läser du mitt inlägg igen så borde du se ett ord som heter "snitt" i det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Källa på att det tar i snitt tre veckor att dö av Corona i Sverige. Tack. Annars kan jag sluta svara på dina inlägg då du helt uppenbart inte är seriös. (Jag hörde senast Björn Olsen säga att det ligger på 8-9 dagar, på tv4 nyheterna.)

Om man räknar inkubationstiden kanske(?)
Och jag tolkade det som att efter 8-9 dagar är det in på sjukhus- sen ska man ju ligga där ett tag också? Sen dör man...
Citera
Medlem
Intressant twittertråd: https://twitter.com/hanifbali/status/1250468087494774786
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
så låt oss nu bara anta att det inte visar sig vara någon eftersläpning i rapporteringen från och med nu och framöver, så kommer vi ju till slutsatsen att dödsfallen minskar.

Dom har reviderat upp 6-7-8e april kraftigt de senaste dagarna. Skulle vi innan detta bara antagit att det inte skulle vara någon eftersläpning på dessa? Det kommer vara eftersläpning på påskhelgen och du kommer inte se helheten av den förrän först om en vecka eller två.
Citera
2020-04-16, 15:40
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Sluta sprida desinformation.

Tror inte heller att WHO har hjälpt till att dölja något men frågan kvarstår angående forskningen som har skett i Wuhan med fladdermöss. Det finns frågor att besvara i detta ämne....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in