Citat:
Ursprungligen postat av
Barfotaindianen
Trevligt att du har en bred bekantskapskrets som är välutbildad men som jag tolkar dig är hög utbildning inte synonymt med att ha "rätt" syn på denna pandemin.
Man får väl ändå anta att FHM sitter på folk som är skapligt kompetenta för sitt uppdrag... ;-)
Ärligt talat så tycker jag inte det ser så illa ut om man jämför med resten av Europa, ser bättre ut för en del länder och sämre ut för andra. Platser finns på IVA och nivån på avlida verkar vara på väg mot stabilisering.
Facit på vem som fattat rätt beslut lär vi inte få förrän detta är över, men jag känner mig trygg med att våra experter gör detta.
Kan inte minnas att jag sagt vi kommer ha ett vaccin framme inom 12 månader, det jag skrev var att vi måste acceptera viss smittspridning fram tills dess att vaccinet är klart.
"Man får väl ändå anta att FHM sitter på folk som är skapligt kompetenta för sitt uppdrag" indoktrinering i sitt esse.
Låt mig vara tydlig, vi är cirkus 15 dagar efter Italiens utveckling, dock så har vi inte vidtagit samma åtgärder som Italien har gjort i stort i vårat avlånga land.
Jag vet inte hur van du är med matematisk modellering, men som jag ser det ljuger inte datan hittils.
Vårat mål borde vara att hålla nere smittspridningen så att så få som möjligt kräver akut vård under kort tid, istället kör vi på som vanligt i hopp om att flockimmunitet skall uppnås.
Sinnessjukt experiment, det är vad det är.
Ta bara det här med andningsskydd på offentliga platser, det är något vi fortfarande inte har fått allmänna råd/bestämmelser om. Istället står dom och snackar om seniorfotboll.
Du vill inte veta hur pass allvarlig Covid 19 är i svåra/kritiska fall. Det är en mycket hemsk och smärtsam död.