2020-04-16, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har vi ingen aning om. Världens bästa rapportering du vet.

Ironiskt med tanke på hur Sverige skrytit om sitt statistiska system sen har de "eftersläppningar" som går veckor bakåt medans andra länder har max 1-3 dagar. Nej det är planerat för att kunna släta över den för dagen synliga kurvan då få går och kollar bak i grafen och statistiken. Det viktiga numret är antal döda vilket är nästan 1400 idag som är en ökning med närmare 40% på endast 3 dagar.
Citera
2020-04-16, 14:25
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Jag skrev rapporterade nya fall din dumma jävel. Sen om det är eftersläpning är ju skitsamma. Sveriges dödstal har i statistiken ökat med över 400 de senaste dagarna, ditt klappmongo.

Då måste du varit jäkligt nöjd över påskhelgen när dödstalen gick ner drastiskt ?
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Tegnell tycker man är snabba i Sverige med registrering av dödsfall i covid-19?
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Jag skrev rapporterade nya fall din dumma jävel. Sen om det är eftersläpning är ju skitsamma. Sveriges dödstal har i statistiken ökat med över 400 de senaste dagarna, ditt klappmongo.

Och du är jävligt nöjd. Varje dödsfall är ett stort jävla misslyckande men du njuter av det är färre än vad många härinne befarat. 400 döda är godkänt, tycker du. Visa lite förbannad respekt mot de döda istället för att vara glad.

Dom njuter för aspie Tengele stirrar på en kurva som är högre än förra veckan av den enkla anledningen att deras idol och fleslight misslyckades med det enda jobbet han hade: att isolera skyddsgrupper.

En kollektiv och individuell härdsmälta av sällan skådat snitt.

Myndighetskramarna lystrar till den stalinistiska devisen att en död är en tragedi och en miljon är statistik.
Senast redigerad av Krakem 2020-04-16 kl. 14:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, men vi får väl sansa oss lite och räkna på det.

Vi har under påsken haft, 20, 14 samt 36 döda, dvs. låga tal 3 dagar i rad. Detta beror på att det rapporteras dåligt under helger osv. Vad vi ser just nu, är att dessa siffror nu hinner ikapp oss.

Vissa här inne tittar på en extrem exponentiell ökning bara för att vi får in gamla siffror idag.

Men i så fall borde de också titta på en extrem exponentiell minskning under påsken ...vilket de inte gör, och inte bör göra heller. Men därför bör de heller inte lägga någon vikt vid den exponentiella ökningen i statistiken just idag. Återigen, siffrorna hänger efter.

Jo så är det. Vi ligger nog på 125-150 per dag nu. Ungefär samma nivå som de länder som varit värst drabbade också peakade på.
Citera
2020-04-16, 14:26
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicWayne
Ironiskt med tanke på hur Sveerige skrytit om sitt statistik system sen har de "eftersläppningar" som går veckor bakåt medans andra länder har max 1-3 dagar. Nej det är planerat för att kunna släta över den för dagen synliga kurvan då få går och kolalr bak i grafen och statistiken. Det viktiga numret är antal döda vilket är nästan 1400 idag som är en ökning med närmare 40% på endast 3 dagar.

Allt är bättre i Sverige, gräset är grönare och fåglarna kvittrar mer melodiskt jämfört med hela övriga världen. Vänstern använder sin påhittade vänsterfascism när de passar de.
Senast redigerad av Diskuterarn 2020-04-16 kl. 14:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Någon som vet hur många de testat i hela landet?
74600 tror jag är den nyaste informationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Alla länder har full kontroll innan de verkliga effekterna av en exponentiell ökning kommer.

Om det av någon ologisk förklaring skulle vara så att Sverige inte ser denna ökningen så är det overkligt mycket tur och inte på några som helst sätt skicklighet.

Att nu även svenska forskare riskerar sina tjänster och anseende genom att samlat gå ut och kräva Anders Tegnells avgång verkar inte ge medborgarna några hints om allvaret. Cred till dem som försöker rädda den utvecklade världens dummaste befolkning.

Jag köper det du skriver.

Framförallt det sista stycket. Det sänder tydliga signaler och säger väldigt mycket även om folket i allmänhet inte bryr sig nämnvärt.

Det finns många av oss som sitter i den obehagliga sitsen där man å ena sidan vill tro på FHM och Tegnell, men samtidigt kan man inte blunda för att fler och fler och fler experter, forskare och "vanliga döda" hårt kritiserar det som sker.

“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”

Om du inte lyssnar på FHM, så har du inte fått information om läget.
Lyssnar du på FHM, så har du fått fel information om läget.

Tja... ungefär så upplever jag det för tillfället när man läser utländska medier och sedan våra svenska.
Citera
Medlem
I juni sitter alla dessa domedagsprofeter på uteserveringar och tar pangfyllor och gnäller om att invandrare inte dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det lustiga är att när man pratar med folk och säger att man är kritisk så blir de uppriktigt förvånade. ”Nä vaddå, jag tycket det går jättebra ...”
Sen drar man t ex Tegnells grodor och pekar på bristerna så ”Ja, just det, men det låter ju inte klokt.”. Och då kan de ändå sen flika in t ex med att de sett trängsel ute bland folk och då själva ha reagerat på det ...
Folk lallar omkring i sin värld.

Jag tror problemen med invandring och integration hade gått spårlöst förbi om inte de som ”fiskat i grumliga vatten” reagerat.

Svenskar har blivit ett egendomligt folkslag. Vi är som den självgoda nörden i klassen med asperger som ingen förstår sig på. Precis så tänker omvärlden om oss. Vi lever i vår lilla vänster-bubbla och lallar på som ingenting har hänt. Viktigast för oss är allas lika värde och att vi värnar om demokratin.

Jag skäms.
Citera
2020-04-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Då måste du varit jäkligt nöjd över påskhelgen när dödstalen gick ner drastiskt ?

Varje nytt dödsfall är ett misslyckande tror jag bestämt att jag skrev men det utelämnade du när du citerade. Så berätta varför jag ska vara "jäkligt nöjd".
Citera
2020-04-16, 14:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlstone
Det är två olika saker som åsyftas, det förstår du väl? De som avlider om ett par veckor får antas ha smittats under påskhelgen. "Påsk-eftersläpningen" som kommit in under dagarna är personer som avlidit under helgen.

Jag har enbart pratat om DÖDA under påskhelgen och när kommer de med i statistiken. Där har jag fått massa olika svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in