2020-04-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Vart är kurvan för födda/avlidna 2019?? En pandemi lär väl synas mot en sån kurva?
Vad jag hört har det inte synts nämnvärt vad gäller Sverige än. Däremot har jag hört att det syns i statistiken för Stockholm (både län och kommun).

Men saknar källa..
Citera
Medlem
sebertos avatar
Tegnell uttrycker sig ”skydda äldre ännu bättre” istället för ”skydda bättre”. Han anser alltså att de äldre skyddats bra. Sjuk människa det där!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Han säger att det är ett stort problem med smitta på äldreboenden men att det över landet ser ganska...jämnt? ut.. och att det är viktigt att vi fortsätter hålla de regler som är satta och det är pga det att vi nu ser att vi har ganska jämn kurva..att vi inte får släppa på reglerna

Han har sagt tillräckligt för länge sedan. Det borde automatiskt klassas som oseriöst eller propaganda om man någonsin citerar honom i ett seriöst sammanhang.
https://tegnellcitat.se/
Citera
Medlem
Antalet nya fall håller sig på samma nivåer det betyder ca 100 döda om dagen framöver i 3 veckors tid alltså 2000 döda ska adderas på de redan döda så om 3 veckor har vi mer än 3000 döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vi skulle ju vara upp i sådana siffror efter påsk enligt vissa experter i den här tråden. Har tidpunkten flyttats fram igen?

Ja dem sitter väll hemma med kuken i handen och väntar på sin utlösning 2 veckor till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Alla, inklusive du vet varför. Och det är inte därför att de på något sätt skulle utveckla astma för att de håller sig friska och vältränade.
Kanske inte nyttigt för luftvägarna att ta medicinen för skoj skull.
Citera
2020-04-16, 14:10
Bannlyst
Dödsfallen idag är +124 och nya smittade +641. Totalt har det dött 1347 personer exkluderat det stora mörkertalet. Ser inte bra ut Sverige.

https://c19.se/
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Haha Tegnell bröstar upp sig lite idag. Domedagsprofeterna får stå med dumstrut på i hörnet.

130 döda sedan igår. 1330 döda totalt på en månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
8 april är fortfarande den dag med flest registrerade dödsfall, 90 st.

Antingen är det fortfarande en stor eftersläpning efter påskhelgen eller så har det varit en kraftig minskning av dödstalen per dag.

Alla påskdagar har fått 10-15 döda adderade på sig i.o.m. dagens uppdatering och har nu mellan 45-55 döda/dag.

Ser helt klart ut som att Tegnell har en matig backlog som nu måste eftersläpas i rimligt tempo för att inte väcka anstöt.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Fy fan vilka jävla smutsmänniskor som rört sig runt sjuka och hostat omkring utan att bry sig!

https://www.expressen.se/nyheter/busschauffor-dod-i-corona-misstanks-ha-smittats-i-tjansten/

Tänker på att man efter flera veckor hemma kom ut för att dag1 se en kärring i min ålder, hostar rakt ut i gången på Willys och dag 2 en medelålders kärring som höll på att hosta framför mig i kön på Eko. Så äckligt av människor som inte stannar inomhus eller åtminstone inte går in i allmänna byggnader när de hostar och nyser. Tvätta händerna, kläderna och håll dig ifrån andra om du inte kan ha kvar dina kroppsvätskor innanför dig själv.

Man ska inte behöva dö i arbetet som busschaufför, undersköterska, eller butiksbiträde osv. Det är inte stridspiloter direkt eller soldater i tjänstgöring.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Det här var ju en lättnad. Nästan två Breivik-worth nya registrerade dödsfall. Nä, kanske är bäst jag håller mig borta från dessa livesändningar. Blir ju fan mörkrädd av att lyssna på psykopaten.
ja helt sjukt, 130 döda och han star ogenerat och säger att 60 har dött trots att siffran 130 presenteras pa powerpointen.

sen ta alla som inte Testas som dör i hemmen äldreboenden osv överhuvudtaget ej med i statistiken,

Killen är galen
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nix, det säger han inte. Han säger: Det är inte över.
Ojdå, det var värst. Var det under avdelningen "Självklarheter" som han sa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in