2020-04-16, 13:44
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag fattar det, jag tycker bara att kritiken är delvis välmotiverat. I vanliga Fall är det bra att en myndighet är så, men i en sits med osäker information och brådska skadar bureaukratiska myndigheter.

Handlingsgrundlag, typ justification for action. Vad som krävs av förändring i information för att trigga respons. På mig verkar det som att FHM låter epistemiska hänsyn väga FÖR tungt givet Vad som rapporteredes av praktiserende fackfolk från “fronterna” runt om i världen.

De 22 har ingen som helst professionell kunskap på FHMs område, dom har ingen som helst praktisk kunskap om bekämpande av pandemier. Dom är forskare på synnerligen fragmentiserade områden och kan tillbringa mycket lång tid på att fundera över olika frågeställningar. Dom kan säkerligen bidra med värdefull kunskap längre fram när det gäller att förhindra uppkomsten av ny virus.

Om man skulle vara elak och bedöma deras vetenskapliga kompetens baserad på den illa författade artikeln i DN så kommer dom inte väl ut. Om man dessutom tar med Einhorns medverkan i aktuellt så ska vi nog vara glada om de 22 stannar i sina elfenbenstorn så att dom inte får något inflytande på
verkligheten, då skulle det här verkligen kunna sluta i en katastrof
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Du yrar. Bilförsäljningen i Kina är på god väg att återhämta sig, från att vara -30% i februari till -16% i mars jämfört med föregående år.

Ja, vad ska man göra med tjänstemän? Vet du ens vad tjänstemän gör? Tror du att nya bilar utvecklar sig själva?

Kina har grovt förvanskat samtliga rapporter men just att bilförsäljningen återhämtar sig ska vi tro på?
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Alla länder har full kontroll innan de verkliga effekterna av en exponentiell ökning kommer.

Om det av någon ologisk förklaring skulle vara så att Sverige inte ser denna ökningen så är det overkligt mycket tur och inte på några som helst sätt skicklighet.

Att nu även svenska forskare riskerar sina tjänster och anseende genom att samlat gå ut och kräva Anders Tegnells avgång verkar inte ge medborgarna några hints om allvaret. Cred till dem som försöker rädda den utvecklade världens dummaste befolkning.
Snygg helgardering för att se till att du aldrig har fel..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
We have rather good statistics on this in sweden here
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

10 out of 1,2k dead is 40-50. or 1.5k diagnosed for that age. It is likely that half of those was a risk group of other reasons. Several of the younger cases had articles in the media and all of those had things like cancer and diabetes.

There is a slim change to get a serious situation from flue also. Getting sick with flue is never fun.

Yes, the younger generation escape this wave it seems. But the IFR for older populations seems to increase exponentially with age, which is worrying.
Citera
2020-04-16, 13:45
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tegnell påstår att det är färre döda. Här ser vi att han har fel.

Kan du ge ett exempel på när Tegnell påstår att det är färre döda än vad de själva redovisar?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
De beror på att vi har fått en helt annan spridning bland de äldre enligt Tegnell. De som han sa att vi skulle skydda.

Och som den politisk styrda äldreomsorgen inte klarade av att skydda
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Kina har grovt förvanskat samtliga rapporter men just att bilförsäljningen återhämtar sig ska vi tro på?

Dessa siffror har jag fått från företaget då jag är anställd där. Jag vet inte varför Volvo ska ljuga för sina anställda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här ser man att även om man är ung, vältränad och inte tillhör en riskgrupp så kan man råka illa ut:

Men. Visst. Möjligen övertränad?

Men ändå. Hon har säkert haft influensan förut utan att må så här dåligt.

Hon var alltså intagen på sjukhus, där hon fick syrgashjälp mm:

Japp, lunginflammation i båda lungorna. Hon ska nog att idrotten för att hon överlevde. Hade nog varit godnatt för någon äldre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
När skall ni inse att vi vill motsatsen. Samma med intigrationen, vi vill inte att heller att MENA-människor skall bränna bilar, smälla bomber vid folks bodstäder mitt i natten, skjuta folk i huvudet offentligt och så vidare, men vi är medvetna om problemet och ser lösningen klart och tydligt.

Det den andra sidan påpekar är att vi inte har något problem eller att det är rasistiskt att göra saken till en integrationsfråga/migrationsfråga.

Samma sak här, vi vill inte att människor dör i onödan, men de med total avsaknad av moralisk kompass vägrar att inse att vår sosseregering, samt de korrupta myndigheterna (vänsterextrem/kommunistisk ur ett globalt perspektiv) är ur stånd att hantera situationen.

Intressant, jag trodde vi alla ville samma sak...

Jag trodde vårt gemensamma mål var att få bukt med Covid-19 så att människor kan fortsätta leva sina liv utan rädsla för att avlida eller mista nära anhöriga.
Varför lägger du upp ett "vi-ni" argument, det splittrar ju bara folk ännu mer.

Vad som säkerligen skiljer sig är vägen för att nå målet. Jag menar att en "lockdown" är inte rätt väg att gå.
Detta baserar jag på att folk kommer träffas ändå. Man träffas ute, i matbutiken, på jobbet, hemma hos varandra m.m.
Det räcker att ha en liten del smittade när man "släpper på kranen" igen så får du en ny runda i samhället med en ny lockdown till följd o.s.v.
Det kommer slå sönder både ekonomi och framtidstro hos folk.

Enda sättet att få en lockdown att funka är att stänga ner ALLT i hela världen i minst 4 veckor, det faller på sin egen orimlighet att kunna lyckas med detta.

Fram till vi har ett dugligt vaccin så är min mening att man måste acceptera en viss smittspridning, detta för att samhället överhuvudtaget skall kunna fungera.

Det kommer en dag när detta är över och då måste vi ta hand om all denna röra som detta har skapat och återuppbygga världen för framtida generationer.

Covid-19 kommer inte vara för evigt och vi får vara försiktiga så att våra lösningar som vi gör nu inte skapar mer skada än sjukdomen i sig.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
von Shreeb satt idag och ljög i Rapport att vi testar alla som eventuellt dör i Corona och det gör inget annat land, minsann! För vi är bäst! Vi får med alla i statistiken!

Vi har ju ett större mörkertal än vissa andra länder.

Man äcklas.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tegnell påstår att det är färre döda. Här ser vi att han har fel.

Är det möjligt att Tegnell FORTFARANDE har 100% fel i sina prognoser? Han må sakna mycket annan talang men det här är ju världsklass.

Anders Tegnell - Sämst när det gäller!

https://tegnellcitat.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Finns det nagon karta over Sverige som visar spridningen?
Her kommer man direkte til kartet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in