Citat:
Ursprungligen postat av
Ravenbox
När skall ni inse att vi vill motsatsen. Samma med intigrationen, vi vill inte att heller att MENA-människor skall bränna bilar, smälla bomber vid folks bodstäder mitt i natten, skjuta folk i huvudet offentligt och så vidare, men vi är medvetna om problemet och ser lösningen klart och tydligt.
Det den andra sidan påpekar är att vi inte har något problem eller att det är rasistiskt att göra saken till en integrationsfråga/migrationsfråga.
Samma sak här, vi vill inte att människor dör i onödan, men de med total avsaknad av moralisk kompass vägrar att inse att vår sosseregering, samt de korrupta myndigheterna (vänsterextrem/kommunistisk ur ett globalt perspektiv) är ur stånd att hantera situationen.
Intressant, jag trodde vi alla ville samma sak...
Jag trodde vårt gemensamma mål var att få bukt med Covid-19 så att människor kan fortsätta leva sina liv utan rädsla för att avlida eller mista nära anhöriga.
Varför lägger du upp ett "vi-ni" argument, det splittrar ju bara folk ännu mer.
Vad som säkerligen skiljer sig är vägen för att nå målet. Jag menar att en "lockdown" är inte rätt väg att gå.
Detta baserar jag på att folk kommer träffas ändå. Man träffas ute, i matbutiken, på jobbet, hemma hos varandra m.m.
Det räcker att ha en liten del smittade när man "släpper på kranen" igen så får du en ny runda i samhället med en ny lockdown till följd o.s.v.
Det kommer slå sönder både ekonomi och framtidstro hos folk.
Enda sättet att få en lockdown att funka är att stänga ner ALLT i hela världen i minst 4 veckor, det faller på sin egen orimlighet att kunna lyckas med detta.
Fram till vi har ett dugligt vaccin så är min mening att man måste acceptera en viss smittspridning, detta för att samhället överhuvudtaget skall kunna fungera.
Det kommer en dag när detta är över och då måste vi ta hand om all denna röra som detta har skapat och återuppbygga världen för framtida generationer.
Covid-19 kommer inte vara för evigt och vi får vara försiktiga så att våra lösningar som vi gör nu inte skapar mer skada än sjukdomen i sig.