2020-04-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De lät honom sitta kvar i häktet, och efter en vecka släpptes han.

Å därför tolkar du det som att "det stod och vägde".

Vad tror du om möjligheten att dom inte ville göra
något förhastat som dom kanske skulle få ångra senare.

Istället gjorde dom juridik av soppan och kom snabbt fram till att det inte
räcker till en fällande dom.

Hur överens dom är får vi vänta med att se tills domen kommer 6 maj.
Citera
2020-04-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Efter att jag läst FUPen skrev jag tidigare i tråden något i stil med att jag inte hittade någon smoking gun, och att jag var osäker på om jag med gott samvete kunnat rösta för fällande dom om min åsikt hade haft någon inverkan på SDs straff (jag hade naturligtvis läst igenom luntan mer noggrant om jag hade varit i den situationen). Visst finns en rad obekväma indicier, och karln verkar vara odräglig, men det är inte nödvändigtvis anledning att kunna utesluta att mordet begåtts av någon annan.

Har du funderat på följande?
1. Varför avbröt hon mitt i den chatt om norgeresan hon hade med sina geocachingkompisar? Utan att säga att hon lämnade.
2. Varför tog hon på sig tröja och gympaskor och gick ut mitt i natten (och chatten) med sonen sovande på övervåningen? Vad blev så brådskande?
3. Varför slogs hon ihjäl med 17 slag? Vad tyder det på?
4. Varför stod ytterdörren på glänt? Skulle hon lämna den så med sonen sovandes ensam och vandra iväg 160 m och in bakom ett plank?
Citera
2020-04-16, 11:10
Medlem
[QUOTE=Moschata|71210452]Var står det att HD retade sig på LW:s kropp?
LW cyklade ju efter HD och kommenterade hennes utseende men sa att det
var henne SD ville ha. "Du ser bra ut, men .."
Var det ett svar till ovanstående ..Vuxna människor?[/quote]

I en av chattkonvetsationerna eller sms-konversationerna (eller annan form av textmeddelanden) mellan HD och SD beskriver HD ganska irriterat LW's kropp som "utstående skelettdelar" eller liknande.
Citera
2020-04-16, 11:12
Medlem
Har Polisen verkligen inte lyckats hitta något som kan binda honom till brottet.
Visst fick söket efter Lena, en dålig start men det borde ju ha hittats någon form av spår som kan koppla mördere till dess offer.
Citera
2020-04-16, 11:14
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD är enligt egen utsago född utan nerver och det kanske gäller dig med eftersom din kommentar vidimerar att du saknar medlidande för offrets barn och deras upplevda känslor.

För en normalt mentalt funtad människa är det obegripligt att man, om man anser sig vara oskyldigt misstänkt för ett mord, ägnar sig åt att skratta, fnissa och tillrättvisa åklagare m fl i en rättssal. Det beteendet har inte bara upprört Lenas son No*a.

Sonen skrev att vi är fria att sprida hans story och särskilt till folk han (SD) kallar vänner.

Jag betackar mig från vidare kommentarer från dig och andra okänsliga som inte berörs av Lena*s sons ord.

För dig som vill få en liten inblick i hur hemsk situationen är för offrets barn kan se de fyra händelsebilderna som N*oa's lade ut på sitt Instagram när han fick veta att SD släppts.
https://www.docdroid.net/lsxnCVq/den...en-gar-fri-pdf

Oj, vad jag känner med den pojken.
Han är uppenbart helt övertygad om att SD har dödat hans mamma.
Förstår att han är rädd, arg och frustrerad nu. Hade inte SD hotat att döda hans lillebror A i någon/några sammandrabbningar med LW?

Jag tycker också att det mesta pekar på att SD är mördaren. Utöver motiv, plats och tillfälle verkar hans beteende och handlingar runt allt detta klart suspekta.

Men utan fällande bevis kan man ju faktiskt inte vara _helt säker_ på skuldfrågan.
Senast redigerad av Lova33 2020-04-16 kl. 11:17.
Citera
2020-04-16, 11:20
Medlem
Lyssnar fortsättningsvis på rättegången, är det endast ETT förhör med HD upplagt där eller finns det fler?
Citera
2020-04-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Lyssnar fortsättningsvis på rättegången, är det endast ETT förhör med HD upplagt där eller finns det fler?
Under rättegången var det ett förhör.
Citera
2020-04-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Oj, vad jag känner med den pojken.
Han är uppenbart helt övertygad om att SD har dödat hans mamma.
Förstår att han är rädd, arg och frustrerad nu. Hade inte SD hotat att döda hans lillebror A i någon/några sammandrabbningar med LW?

Jag tycker också att det mesta pekar på att SD är mördaren. Utöver motiv, plats och tillfälle verkar hans beteende och handlingar runt allt detta klart suspekta.

Men utan fällande bevis kan man ju faktiskt inte vara _helt säker_ på skuldfrågan.

Nej men frågan är om man kan känna rimligt tvivel. Är det rimligt att tro att det är någon annan gärningsman? Det går alltid att hitta på olika andra hypoteser men är de rimliga? Det är frågan.
Citera
2020-04-16, 11:25
Medlem
Citat:
Under rättegången var det ett förhör.

Är roligt att höra henne säga att det inte alls var konstigt att storstäda huset när LW hittats mördad, SD var misstänkt och hon visste att det kunde finnas blod i huset
HAHA
Citera
2020-04-16, 11:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så detta har du skrivit om SD med tanke på barnen?

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Vidhåller att du använder barnen för att urskulda din framfart i tråden.

Du ryckte till dig barnen när han blev släppt.

Vad tror du Stefans barn tycker om vad du kallat deras pappa?

Du listar en mängd ofullständiga citat ryckta ur sina sammanhang från en stor mängd av mina tidigare inlägg,

Jag har tidigare talat om för dig att jag anser ditt trådbeteende som ohederligt och jag undrar om det handlar om personliga angrepp mot mig som skribent.

Om du läser FUP kan du se vilken inställning SD:s äldsta dotter verka ha om sin pappa och om hon läser härinne är hon tillräckligt smart för att se vilka skribenter som är onda eller goda. Vad hon har för uppfattning om sin pappa tycker jag framgår i det transkriberade "strössel-förhöret". Läs det, om du inte har gjort det ännu.

SD har lyckligtvis inte total kontroll på äldsta dottern (ännu?), men han har skrämmande nog tagit tag i hennes arm så hårt att hon anser att det kan klassas som misshandel. Han har tidigare slagit sin näve så hårt i väggen att han bröt den när han blev arg på barnen. Det antyder att det ligger mycket underliggande vredes-kraft innanför hans oskuldsfulla yttre skal.

Jag tror att N*a har rätt om att SD inte är mentalt stabil och jag är rädd för att SD:s barn kan vara i större fara än LW:s barn.
Citera
2020-04-16, 11:31
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Skulle aldrig drömma att hota nån. Men är man en frisläppt mördare då är man nog inte poppis.

Du svarar inte på de andra två frågorna jag ställde, hur kan du veta att "de" stod och vägde,och vilka är de, är du tankeläsare?

Domen har inte kommit ut än.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-16 kl. 11:36.
Citera
2020-04-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Beror på. LW kan ha fått ett oväntat slag i huvudet direkt när hon dök upp vid där vid planket.
Någon lockade ut henne, antingen via sms/chat där personen redan var gömd och förberedd på platsen eller så var det ett samarbete där en person hämtade henne vid dörren och en annan person stod beredd på gömstället.

Låter trovärdigt. Har själv funderat i de banorna sen start. Det handlar om 2 personer som hade kunnat bli av med "problemet Lena" på helt anat sätt än att mörda henne. Men av en anledning valde de att ta hennes liv. Leka Gud. Att motivet, anledningen är ett starkt personligt hat är jag övertygad om.

Typ såhär,
som också du skriver: Y lurar med sig Lena ut och bakom planket: "kom, jag har en överraskning till dig." . Där står X med vapen i hand. Y säger:"varsågod, hon är din".

17 slag. Ett för varje fuskloggning?
Resten vet vi.

Detta är givetvis Spekulation.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-16 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in