2020-04-16, 10:58
Medlem
17 miljoner blitt arbetslösa i usa på 3 v. Då får väl nån spela på power ball där brukar man kunna vinna mycket pengar och sen dela ut till de andra 17 miljonerna 2 mille var
Citera
2020-04-16, 10:58
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
De skall ha mask när de handlar så att de skyddar sin omgivning.
De skall ej ta med sig barn.
De skall endast handla 1 gång i veckan, online om det går.
De skall sprita sina händer före och efter de går in i butik.
De skall lämna sina snorungar hemma när de handlar, de skall ej med överhuvudtaget.

1.Enligt vem ska man ha mask när man handlar?

2. Vilka har sagt att man inte får ta med sig sitt barn?

Kan det vara så att dom väljer att sprita sina händer inne i bilen?
Citera
2020-04-16, 10:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag länkar detta igen vilket användaren ” arbetet” lagt ut tidigare i tråden.

Alla borde läsa detta! Utmärkt skrivet och på pricken fångat vilken cirkus FHM är med huvudclownen AT i spetsen. Dock tror jag att innehåller är väl svårt för de flesta här inne att förstå. Tyvärr.

https://m.facebook.com/notes/peter-angerbjörn/vem-får-kritisera-en-epidemiolog-egentligen/10158005044211278/?__cft__
Bra krönika.

Uppslutningen kring AT påminner om den kring Sveriges bidrag till ESC eller Tre Kronor i hockey-VM.
Förutom den sanslösa frånvaron av självkritik så är det faktiskt nationalism i allra högsta grad. En nationalism uppvisad av de flesta som i vanliga fall tar avstånd från just nationalism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja man kan få mycket vätska i kroppen under en graviditet och det är helt normalt och betyder inte att man är överviktig p g a det!

Kvinnan var tydligen frisk i övrigt.
Hela storyn låter skitkonstig, men så sjunker insikten in: detta är Sverige nu. Det är är så det funkar.
Sjukhusen är fulla, det tas stressbeslut av utsliten personal, man fattar sig inte på viruset, man chansar osv. Vi kan inte ens ta in en gravid kvinna för säkerhets skull. Nu är det riktigt illa.
Nu väntar vi bara på att de första sköra barnen ska torska. Vi har inte kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
De liksom de flesta vet att detta inte är över om några månader.

Kan vara t.ex. fraktflyg med sjukvårdsmateriel.
Flyg och andra transporter har minskat kraftigt men ligger inte nere helt.
Jo tegnell har sagt slutet av maj. Viruset trivs ej i värme
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Fraktplan med material kanske.
Nej hade fönster
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag länkar detta igen vilket användaren ” arbetet” lagt ut tidigare i tråden.

Alla borde läsa detta! Utmärkt skrivet och på pricken fångat vilken cirkus FHM är med huvudclownen AT i spetsen. Dock tror jag att innehåller är väl svårt för de flesta här inne att förstå. Tyvärr.

https://m.facebook.com/notes/peter-angerbjörn/vem-får-kritisera-en-epidemiolog-egentligen/10158005044211278/?__cft__

Utmärkt skrivet. Det är sjukt att detta verkligen har hänt och händer.
Hade man läst det 2019 skulle man trott det var en komisk pjäs.
Allting som står där visar hur totalt fucked up det där med FHMs agerande.
En som jag tycker speciellt mycket om är:

Citat:
OM EXPERTEN VÄGER IN OVIDKOMMANDE IDEOLOGISKA HÄNSYNSTAGANDEN I SINA BEDÖMNINGAR.
Ett exempel vore en expert som avråder från och ställer sig frågande till dem som väljer att arbeta hemifrån (eller låta sina anställda göra det) med hänvisning till att det kan skapa ojämlikhet på arbetsmarknaden, eftersom alla inte har den möjligheten. *13

Jag kan bara säga en sak. Det här är en mardröm. Det händer inte på riktigt. Hur i hela jävla världen kan något som ovan uppstå?
Ojämlikhet? I en pandemi? Det säger ALLT om detta skitland.
Citera
2020-04-16, 11:00
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att du är mentalt retarderad det har vi alla förstått. Vi andra behöver inte en myndighet som talar om för oss vad vi ska göra, vi kan tänka själva, ridå!

Aha, så det finns alltså inga rekommendationer att man ska ha mask och handskar när man handlar?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att du är mentalt retarderad det har vi alla förstått. Vi andra behöver inte en myndighet som talar om för oss vad vi ska göra, vi kan tänka själva, ridå!

Men varför vill du tänka åt andra? Om du vill ha mask så använd det men låt andra välja själva. Om jag måste välja vem rekommendation jag ska följa. Din eller en kompetent myndighets så är valet lätt för mig du går alltid bort
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Noterbart i sammanhanget är återigen att de skiftande tidsintervallen sammanföll med socialstyrelsens skarpa direktiv om triagering:

Pressträff om covid-19 (coronavirus) 3 april 2020 (8:15)
Nationella principer för prioritering inom intensivvård under extraordinära förhållanden
De sammanföll även med ökad dagslängd och säkert med en hel drös andra saker med. Korrelation bevisar inte orsakssamband.
Citera
2020-04-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Jo tegnell har sagt slutet av maj. Viruset trivs ej i värme

Viruset sprids i ett fyrtiotal afrikanska länder, samt i Italien och Spanien, så värme är knappast något problem för detta virus. Och ärligt talat, hur varmt är det i maj i Sverige? Det kan ju vara 10 +
Knappast avskräckande för viruset.
Citera
2020-04-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Idiot! Även i UK under lockdown så klagades det på att det var för fullt på tunnelbanan under morgonrusningen. Du är illa påläst, för du tror på allt trams som Nauseous Nauclér och hennes pack försöker tuta i dig. Läs på ordentligt innan du börjar sprida lögner omkring dig.

Du är en jävla idiot! Varför hakar du upp dig på kollektivtrafiken för? Det finns väl betydligt mer saker som Sverige är mer förslappade i än just kollektivtrafiken. Att skolorna fortfarande är öppna, att vårdpersonal saknar skyddsutrustning, att man endast har testat folk i riskgrupper, att man fortsatt tillåter en folkmängd på 50 stycken i samma rum är några av dessa, finns mer exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in