2020-04-16, 09:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
De skenar inte alls, de mattas av. Du ljuger.

Det är så himla intressant. Jag skrev ett långt inlägg, med olika siffror och fakta, där jag redovisade för min bild av varför jag uppskattar att ca 4000 personer har avlidit i Sverige fram till nu:
a) 1203 i staplarna hittills
b) Om man bara kompenserar enkelt för den (erkända) eftersläpningen så får man ca 1900
c) SCB's tidiga data över överdödligheten visar på drygt dubbelt så många som FHMs ifyllda staplar, ger 4000

Och så bad jag uttryckligen folk att granska och kommentera mina siffror faktabaserat. Och vad får man? Ditt intetsägande inlägg ovan, som baseras på vad?
Citera
2020-04-16, 09:40
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheteringenting
För att varken C-vitamin, Colloidal silver eller regndans gör dig immun mot COVID-19. Dessutom ganska farligt att vissa foliehattar till klappskaft sväljer allt som står på internet, och än värre att de sprider fake-news vidare.

Kollidalt silver som användes i läkemedel fram till att man insåg man kunde tjäna större pengar på skapa vaccin och antibiotika?

Vem har pratat om att det gör dig immun? Jag har sagt att c-vitamin bygger UPP DITT IMMUNFÖRSVAR TILL ATT STÅ EMOT ETT VIRUS, alltså inte dödar dig... Du kan bli sjuk, men eftersom din kropp har fått hjälp utav c-vitaminet som skapat/hjälper ditt immunförsvar att bekämpa attacken.. Men har man inte förmågan att framföra en konversation utan att använda sig utav hatiskt reotrik och kolla folk foliehatt för att man inte följer med dig och dina vänners panik över ett virus som ni läst i dagens media är världens farligaste? Ni är som ett par snälla Sheeps som följer er herre hela vägen till slakt... Idiot
Citera
2020-04-16, 09:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är kul, för denna upptrissade diskussion om dödlighet blossar upp här i tråden då och då. Och det är alltid samma diskussion.

Korrekt sätt är:
Antal avlidna fram till idag / antal smittade fram för ca 17 dagar sedan.

Eftersom antal smittade fram till för ca 17 dagar sedar är okänd, så går det inte att räkna fram dödligheten säkert i dagsläget. Det går bara att göra efter att pandemin blåst över, och man kan avgöra hur många totalt som blivit smittade, via antikroppstest.

Helt uppåt väggarna. Det korrekta räknesättet är döda/döda+tillfrisknade
Citera
2020-04-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Att säga att antalet smittade är en ointressant faktor, men samtidigt är antalet tillfrisknade hög-intressant, det är ett tecken på en alternativ tankeprocess.
Man blir mörkrädd på riktigt när man ser detta beteende.

När du säger alternativ tankeprocess så är du bara snäll. Det finns inget rimligt i att uttrycka sig på det sättet. Om man missar 2002 personer som varit sjuka och sedan blivit friska så är det irrelevant, men man måste hålla koll på tillfrisknade. ???????????? Stort frågetecken.
Citera
2020-04-16, 09:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det intressanta är att kvinnorna inte backar för att ta i med hårdhandskarna medan de svenska pussymännen förtvivlat fumlar med tampongen och undrar vilken sida som ska in i gubbfittan först. Det är helt uppenbart att kvinnan bär byxorna i denna nya värld och jag skulle inte ha några problem med en tuff kvinna vid ratten istället för steffe och uffe. Må alla dessa jävla sojagubbar smittas av corona och göra en naturlig avgång, de har förstört tillräckligt nu.
Kvinnorna med hårda nypor är ju Annie och Ebba. Ebba fick gärna ta över för mig, men hon är nog inte först på tur i det här läget.....
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
När du säger alternativ tankeprocess så är du bara snäll. Det finns inget rimligt i att uttrycka sig på det sättet. Om man missar 2002 personer som varit sjuka och sedan blivit friska så är det irrelevant, men man måste hålla koll på tillfrisknade. ???????????? Stort frågetecken.
Ja, men jag ser ingen anledning att uttrycka mig elakt om användaren i fråga.
Vi har alla våra styrkor och svagheter.

Men, jag håller med det som du skriver.
Citera
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är så himla intressant. Jag skrev ett långt inlägg, med olika siffror och fakta, där jag redovisade för min bild av varför jag uppskattar att ca 4000 personer har avlidit i Sverige fram till nu:
a) 1203 i staplarna hittills
b) Om man bara kompenserar enkelt för den (erkända) eftersläpningen så får man ca 1900
c) SCB's tidiga data över överdödligheten visar på drygt dubbelt så många som FHMs ifyllda staplar, ger 4000

Och så bad jag uttryckligen folk att granska och kommentera mina siffror faktabaserat. Och vad får man? Ditt intetsägande inlägg ovan, som baseras på vad?

Rädsla alternativt fårskallighet. Troligtvis det sistnämda. Allt tyder på att dödssiffrorna är i underkant. Specifikt underdiagnostiseringen på grund av att det inte är helt trivialt att testa rätt.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Brasilien har lyckats döda 11 patienter med för höga Chloroquine doser
https://www.nytimes.com/2020/04/12/health/chloroquine-coronavirus-trump.html

Roughly half the study participants were given a dose of 450 milligrams of chloroquine twice daily for five days, while the rest were prescribed a higher dose of 600 milligrams for 10 days. Within three days, researchers started noticing heart arrhythmias in patients taking the higher dose. By the sixth day of treatment, 11 patients had died, leading to an immediate end to the high-dose segment of the trial.

Roliga är att det inte är Chloroquine som trump har pratat om... Men du är väl totalt bias som söker allt för att svartmåla honom.. Sheep
Citera
2020-04-16, 09:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Skulle aldrig i hela mitt liv tillåtas att testat, de tar ditt dna. Även 80% av testerna visar positivt.. Hoppas verkligen någon väcker dig snart! hemskt att se hur hjärntvättade panik människor agerar
Du känner ingen som har eller har haft covid-19 va? Jag känner 4 bekräftade. Via vida bekantskapskretsen. Likaså känner jag 6 st som varit sjuka och självisolerat. De har inte fått testa sig.

DE SKULLE GÄRNA VILJA!!
Citera
Medlem
Citat:
Beror ökande av döda i att man säger att alla som dör nu skrivs som covid-19? Om en person dö av hjärtinfakt så hjälper ju inte direkt den medicinen speciellt bra... Idiot
Jag förstår inte vad du menar, förutom personangreppet.

Om man hittade en behandling mot covid19 så skulle inte det minska spridningen av smittan, eftersom behandlingen sätts in när man redan hamnat på sjukhus. En bättre sjukhusbehandling skulle göra att man fick färre döda, men samma spridning i samhället. Det är ganska självklart.
Citera
Medlem
Citat:
VA???
Självklart vet jag att det inte är trumps pengar. Trump tar inte ens emot lön för att vara president. Det jag menade är att alla som hatar trump och säger att han inte är deras president. Men att ta emot pengar ifrån GOVERMENT som man hatar går bra...

Undra vem av oss som är idiot? Kram

Ja och man hatar inte mindre för att man får en allmosa. Snarare tvärtom. Det är inte smart av Trump att det ska stå hans namn på en allmosa. Men han är ju aldrig smart så ...
Citera
2020-04-16, 09:45
Medlem
Citat:
Donald trump har redan gjort det

Tack! Trodde att han bara hade hotat med det eller funderade på att göra det.

Svårt att förstå varför någon skulle kritisera honom för sitt beslut.

”Hade WHO gjort sitt jobb för att få medicinska experter till Kina för att objektivt bedöma situationen på marken och granska Kinas brist på öppenhet, då kunde utbrottet ha stängts in vid sin källa och väldigt få hade dött”, sade Trump enligt CNN.

Beslutet är ett hårt slag för WHO som får 400-500 miljoner dollar av USA per år. Landet är den enskild största bidragstagaren. Kina som är världens näst största ekonomi stöttar organisationen med blott 40 miljoner dollar, enligt Donald Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in