2020-04-16, 09:19
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det tror nog alla som kan läsa en graf och ta till sig ny data (utan att ta hänsyn till vad man själv tycker)
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Hoppas verkligen att du har rätt men den 3:e gick man ut och sa till på skarpen att man måste följa Socialstyrelsens direktiv om triagering:

Pressträff om covid-19 (coronavirus) 3 april 2020 (8:15)

Och ptja, du kan ju se själv hur det sammanfaller med kurvan...
Citera
2020-04-16, 09:19
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Är jag? Tyckte att jag tog i I underkant.

Renommerade BNO Newsdesk har en riktigt bra tabell. På alla länders mortality rate. De klockar Sverige på 10,09%, dvs var tionde som får COVID-19 D Ö R.

https://bnonews.com/index.php/2020/04/the-latest-coronavirus-cases/

De räknar nog på bekräftade smittade och döda. Och att räkna ut dödligheten utifrån det är fel. Det borde vilken normalfuntad människa förstå
Citera
2020-04-16, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Ganska lätt att fake siffror, har sett flertal youtube klipp på människor som sitter gör sånt på sin fritid För en månad sen när jag tog upp dessa siffror jämfört med Influensa. Då sa människor här att vi skulle ha runt 50k döda om några veckor.. Hur många i sverige har dött på en månad? Inte 50k right? Ni har inte den minsta jävla aning egentligen.. Ni sitter här med er skräck som ni blivit upp hypade utav media för att ni ska bli så rädda att ni skriker efter hjälp ifrån regeringen. Klassisk härska och söndra beetende, hur man inte lyckas att läsa det spelet visar ännu mer hur djupt den svenska befolkningen sover...

Nu är det ju inte någon människa som sitter på youtube och gör dessa förutsägelser däremot, det är välrenommerade forskare och epidemiologer. Jag förstår att du har läst en artikel på statnews.com men det gör dig inte till en expert. Inte mig heller.
Citera
Avslutad
Polen börjar lätta upp karantänen.

https://www.vk.se/2020-04-16/polen-lattar-pa-nedstangningen

Fler länder lär följa efter. Vi får se hur Corona ställer sig till den utvecklingen
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Är jag? Tyckte att jag tog i I underkant.

Renommerade BNO Newsdesk har en riktigt bra tabell. På alla länders mortality rate. De klockar Sverige på 10,09%, dvs var tionde som får COVID-19 D Ö R.

Kalle och Lisa får en covid-19-infektion, de stannar hemma och lider genom den tuffa infektionen.
Efter 14 dagar mår både Kalle och Lisa bra igen, de har inte sökt kvalificerad vård under sjukdomsperioden.

Kalle och Lisa är då två personer som haft en covid-19 infektion.

Detta scenario inträffar 1000 gånger i landet.
Nu har vi 2002 stycken sjukdomsfall som statistiken inte kan fånga in.

Fråga:
Hur påverkar detta den procentuella dödligheten i covid-19?
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag menar INGET sådant! Ordet "kontrollera" kom egentligen från en person som jag svarade. Vi diskuterade situationen som uppstår om det visar sig vara sant, att immuniteten mot c bara håller i några månader. Då skulle man kunna få mer kontroll över flockimmuniteten, genom att folk regelbundet gick och vaccinerade sig (men naturligtvis utan något tvång), än om viruset skulle fortsätta härja runt, och man inte skulle veta när man själv eller ens medmänniskor har förlorat sin immunitet, och alltså både kan smittas och smitta andra igen.

Alternativt skulle man kunna ha regelbundna antikroppsscreeningar på befolkningen, där de som visar sig ha för få eller inga antikroppar rekommenderas att antingen vaccinera sig eller isolera sig.

Du ser väl själv, att det blir en fortsatt orolig situation i samhället, om det skulle vara så att immuniteten bara varar - låt oss säga fyra månader i genomsnitt, och ingen har överblicken? Och väldigt dyrt för sjukvården också, när det hela tiden kommer in nya insjuknade på IVA.

VARFÖR SKA MAN GÅ OCH VACCINERA SIG NÄR DET FINNS FLERTAL FORSKNING HUR C-vitamin gör att ditt immunförsvar blir bättre? De som drabbas lider av metaboliska sjukdomar, de flesta som drabbas har en eller flera underliggande metaboliska sjukdomar. Dessa metaboliska sjukdomar har vi fått för att vi äter för dålig mat..

Är himla glad att du enbart är en nobody på ett internet forum och inte sitter med någon som helst makt.. Då skulle vi sett ut som venezuela ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det kan helomvända dag 8-9 , men skönt höra de verkar må bra.

Som det var för Englands premiärminister som arbetade tills dag 10 - och blev inlagd på IV samma eftermiddag.. (om nu storyn stämmer med verkligheten). Efter det var det 50/50 om han skulle överleva.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Att jag ska behöva bevisa dig varje jävla gång.
Du vet om att 80% av testerna som skickades ifrån WHO visade positivt även om det var negativt? Varför tror du USa slutat ge pengar till who? varför tror du att storbritiannien funderar på att sluta ge donation till WHo? för att de är så pass bra?

På denna sida kan du läsa den riktiga dödligheten...
https://www.statnews.com/2020/03/17/a-fiasco-in-the-making-as-the-coronavirus-pandemic-takes-hold-we-are-making-decisions-without-reliab le-data/
Och här kan DU läsa att den RIKTIGA DÖDLIGHETEN ÄR ÖVER 10% - I JUST SVERIGE!

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
De sitter på TV4 och säger att vi älskar DR Tengele. Lever vi i Nordkorea?

Nej, men totalitära maktstrukturer har vi. Tänk om "alla" journaliseter skulle utbildas på en statlig trollfabrik där auktoritetstro är a och o? Tänk om alla skulle behöva följa ett centralt förbund?

Resultatet skulle bli fantastiskt, och det är precis det vi ser!
Citera
2020-04-16, 09:21
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är inte heller Magdalena Anderssons pengar som hon delar ut nu till höger och vänster..

Nej har jag sagt det? För helvete... tänk lite tack
Citera
2020-04-16, 09:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vart tionde bekräftat fall.
Du inser inte att alla som blir sjuka inte söker vård? Hört om uttrycket mörkertal?
Tror du på riktigt att vi har 11000 smittade totalt i Sverige?
Snälla vän, andel smittade har inget att göra med dödsraten. Den är döda/döda+tillfrisknade
Citera
2020-04-16, 09:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sveriges dödssiffror skenar, och mer och mer utländsk media börjar belysa det misslyckade experimentet i Svwerige. Dag för dag känns det som svenska myndigheter för en kamp mot klockan för att ständigt trixa med Sveriges siffror och få dem att se lägre ut, och få det att se ut som kurvan har vänt. Men jag fruktar tyvärr mycket högre dödstal de närmaste dagarna och veckorna, så risken finns att det förtroende som många svenskar haft för FHM och regeringens linje snabbt kan ebba ut.

Så jag funderade igår kväll på vad MSB's nästa drag skulle kunna vara, och det kändes rätt givet att det skulle vara att relativisera dödssiffrorna och försöka börja smutskasta andra länder. Så nu på morgone så öppnade jag morgonens nyheter, och vad ser jag? Överallt så toppas det med "Stort mörkertal i döda i övriga Europa och USA". Ett exempel:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7453068

Man hävdar att många länder missar dödsfall på äldreboenden, medan Sverige är sååå bra på att räkna alla. Sanningen är dock att Sverige bara räknar ett dödsfall i Covid-19 om man har testat positivt, och det är ovanligt att man testar på äldreboenden i Sverige. I många andra länder så räknas en person som avliden i Covid-19 om denne har uppvisat tydliga symtom. Behöver inte vara testad. Så jag skulle säga att Sveriges mörkertal är minst lika stort om inte större.

Hur står det då till med Sverige mörkertal fram till nu:
a) Vi har officiellt 1203 dödsfall i nuläget
b) Kurvan är som bekant starkt eftersläpande med en topp 5-7 dagar bakåt. Talen ökar hela tiden och fylls på bakåt, så om man bara "fyller" i de staplar som i nuläget saknas i grafen så blir talet fram till igår ca 1900. Observera att detta är faktiskt lågt räknat.
c) SCB publicerar också data varje vecka över dödligheten i Sverige. Denna är tillförlitlig till ca 2 veckor sedan, i senaste rapporten kunde man dra en slutsats fram till ca 2:a april. Om man jämförde överdödligheten i Corona fram till 2:a april (740) med FHM's staplar fram till 2:a april som då var ifyllda fullt ut (307) så får man ytterligare en faktor på drygt 2.

Så det borde vara rimligt att anta att ca 4000 personer har avlidit fram till igår i Corona.

Får jag be om en sak: Istället för att bara svara "ja men detta är ju dina idiotsiffror", eller "di sitter och hittar på", vänligen bemöt i sak och fakta inlägget ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in