2020-04-16, 09:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
I slutändan kommer du stå där med öppen mun och inse hur lurad du blivit av media. Jag har sett uträkningar på att dödligheten ligger på runt 0.6%
Trams och du borde veta hut, Mrjobi!

En vanlig säsongsinfluensa: ca 21 svenskar dör per månad, under ett år dör 200-300 (länk finns på Wikipedia) i säsongsinfluensa.

COVID-19: PÅ LITE ÖVER EN MÅNAD HAR +1000 SVENSKAR DÖTT.

21 personer. 1000 personer.

Det innebär att om COVID-19 fortsätter UTAN exponentiell tillväxt, vilket vore otroligt, så kommer 10 000 - 12 000 att ha dött vid 6 mars nästa år.

Det finns många sajter som räknar ut Mortality rate och NEJ, den är inte 0,6 utan snarare 7,6 %
Citera
2020-04-16, 09:04
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
För en månad sen skulle det varit 20k döda redan i sverige. Enligt mängder av människor här inne. Det kommer inte ligga på 20k. All den statiskt som gjort att tidningar hypar upp detta är siffror som blivit bevisade vara felaktiga..

Jag tror du underskattar rejält:

https://covid19.healthdata.org/sweden
https://fof.se/artikel/simulering-visar-80-000-doda-i-covid-19-i-sverige
Citera
2020-04-16, 09:05
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
När jag gick in på Aftonbladet såg jag en rubrik i liverapporteringen, "stort mörkertal i Europa och USA". Jag kan ju som sagt inte se livechatten på Aftonbladet så jag undrar om mörkertalet gäller antal smittade eller avlidna?

Verkar vara dödstalen. Känns lite som vi kastar sten i glashus, eller så är det ironi. Kanske vi rapporterar in alla, men bara de bekräftade hamnar i den officiella statistiken. Snart helt omöjlig att veta hur det ligger till...

Citera
2020-04-16, 09:05
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Det ser väl ut som en tydlig avmattning?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/san-marino/

Nej det är en stadig 40gradig lutning uppåt en avmattning går nedåt ingen förändring alls är vågrät linje.
Som i alla andra diagram.
Citera
2020-04-16, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Han är ju nästan 80 år och att driva en kampanj i dessa tider är nog för riskabelt

Både riskabelt och tröttsamt. Han kan inte heller möta folket, skaka hand etc. utan endast hålla föreläsningar från podiet.

Han kanske tänker som så att de sista åren han förhoppningsvis har kvar kan han tillbringa på ett trevligare sätt.

Om landets ekonomi dessutom är kört i botten, då lär det inte bli någon trevlig uppgift för någon.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Den testen har blivit kritiserad just för att det så kallade antikroppstestet inte är ett sådant. Jag vet att det är svårt att förstå men antikroppstesterna testas just nu. Det handlar om ifall testerna som testas verkligen hittar rätt coronavirus eller bara något coronavirus.

Oavsett: Med denna passiva regering kommer vi vara det sista landet i världen att få göra antikroppstester. Kommer bli som 'Vi kommer inte få någon allmän smittspridning i samhället' till att -Oj nu var det visst försent och ingen mening ändå att erbjuda antikroppstester. Har ingen tilltro till att vi kommer stå först i kön direkt med denna regering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Jag har läst om en engelsk undersökning som visade att viruset kunde överleva upptill 72 timmar på metallytor. Kortare tider på plast och textil men ändå många timmar på vissa material.
Har tyvärr ingen länk.
Detta borde utredas mer än allt jävla tjafs i tråden som postas.
Jag tror det är så att det krävs en viss potens hos viruset för att smitta och inte bara överlevnad. Svara gärna ni som tror er veta, tack!
Citera
2020-04-16, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
har märkt att missbrukare/alkoholister (läs lodisar)
gärna gör detta står alltid så nära som möjligt
i kön med sin folkbärs i handen de har väl nåt
extra behov av kroppslig närhet eller så har de
inget omdöme/inga gränser alls
tyvärr är det väl så att de flesta hemlösa missbrukare
inte har nån aning om att det pågår en pandemi
i detta nu eller så skiter de i det
Åh nej..det är alla möjliga typer..jag råkat ut för
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Jag hörde en läkare sa att man är FULLT medveten och hör vad människor säger m.m.!
+ inga anhöriga får vara på plats.
Jag tror INTE att det är någon HIT

Är du nersövd, är du inte fullt medveten.
Det säger väl sig själv. Tror du att du är fullt medveten vid hjärttransplantation också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag kör min fru till och från jobbet i Sthlm. De senaste dagarna tycker jag att det hänt något. Antalet bilar och människor tycks ha ökat väsentligt. Överallt bilköer och trängsel. Rader av fotgängare och cyklister som tågar över varenda övergångsställe. Som om något släppte under påskhelgen och folk bestämde sig för att skita i detta nu och leva som vanligt igen.
Nån som känner igen sig i observationen?

Nej, faktiskt inte. Vilka stadsdelar rör du dig i?

Vårt kontor är stängt tillsvidare - alla jobbar hemifrån - och innerstaden nära där verkar stendöd.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Han är ju nästan 80 år och att driva en kampanj i dessa tider är nog för riskabelt

Absolut detta ovanpå att han med största sannolikhet inte hade vunnit nomineringen, han kastade helt enkelt in handduken för att det är viktigare att ena partiet än att splittra det just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag kör min fru till och från jobbet i Sthlm. De senaste dagarna tycker jag att det hänt något. Antalet bilar och människor tycks ha ökat väsentligt. Överallt bilköer och trängsel. Rader av fotgängare och cyklister som tågar över varenda övergångsställe. Som om något släppte under påskhelgen och folk bestämde sig för att skita i detta nu och leva som vanligt igen.
Nån som känner igen sig i observationen?

Skulle tro att det är en oavsiktlig sak som kommer hända i de flesta länder när det börjar gå bra. Folk tänker "Ja men titta, bara 50 pers dog per dag under påsken och smittan är på avtagande. Dags att återgå" och då drar det igång igen. Utöver det så är ju sjukdomen inte farlig för folk under 70 så folk börjar väl tänka att man är odödlig. Problemet är att varken jag eller 95% av Sveriges befolkning vet om våra egna kroppar och vad problemet är med dessa. Jag kan utan tvekan sitta på många riskfaktorer utan att ens veta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in