2020-04-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
OK, fyfan. Hur gammal?
50-årsåldern, tillhör ingen riskgrupp (vad vi vet)
Citera
2020-04-16, 08:27
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är inget konstigt för mig. 600 döda/miljon är den lägsta nivån i sammanhanget. Italien och Spanien har sannolikt ett stort mörkertal, och jag har 600-1500 döda per miljon som riktvärde för immunitet, med viss elasticitet uppåt.

Att smittan i NY bromsar ner har oavsett dödstal med all sannolikhet att göra med ökad immunitet.

Om din medicin fungerade så skulle antalet döda minska, men antalet smittade vara oförändrat, eftersom smittspridningen inte påverkas av hur man medicinerar på IVA.

Beror ökande av döda i att man säger att alla som dör nu skrivs som covid-19? Om en person dö av hjärtinfakt så hjälper ju inte direkt den medicinen speciellt bra... Idiot
Citera
2020-04-16, 08:28
Medlem
Antal avlidna i CoVID19 de sista 7 dagarna (pr milj inv):

273,4 Staten New York
191,0 Belgien
187,3 New Jersey
97,1 Massachusetts
96,8 Louisiana
96,3 Michigan
93,9 Frankrike
86,9 UK
85,4 Spanien
66,0 Italien
50,8 Holland
50,0 Sverige
42,5 Irland
41,6 USA
40,0 Schweiz
38,4 Illinois
36,3 Pennsylvania
21,3 Portugal
17,9 Staten Washington
17,5 Tyskland
15,6 Danmark
15,4 Kanada
13,5 Österrike, Florida
10,0 Slovenien
9,4 Iran
9,3 Kalifornien
8,5 Turkiet
8,4 Ecuador
7,8 Rumänien, Norge, Dominikanska Rep.
7,0 Ungern
6,3 Tjeckien
5,8 Finland
4,7 Serbien
4,4 Brasilien
4,1 Peru
3,3 Polen
3,2 Kroatien
3,0 Algeriet
2,1 Mexiko
1,8 Grekland, Bosnien
1,7 Bulgarien
1,2 Ukraina
1,0 Argentina
0,9 Ryssland, Indonesien
0,8 Marocko, Egypten, Kuba
0,7 Japan
0,5 Australien
0,2 Indien
Citera
2020-04-16, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Står att en tredjedel av dom döda i Stockholm kommer från äldreboende.

Det har tidigare varit tydligt uttalat att endast de som läggs in på sjukhus skall testas. Det verkar ha blivit en förändring i det eventuellt, kanske i och med att de skulle öppna det labbet i Uppsala som skulle hjälpa till med fler tester. Så det kan vara sannolikt att fler testas på äldreboenden idag, men inte helt säker på hur det ser ut, har ingen tydlig källa på det.
Citera
2020-04-16, 08:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det planar inte ett dugg. Kurvan fortsätter uppåt som en bergssida istället för att plana.

Begriper inte heller vad det som planar ut. Möjligtvis kurvan som visar antal som IVA-vårdas men det tolkar inte jag som positivt just nu
Citera
2020-04-16, 08:29
Avslutad
När jag gick in på Aftonbladet såg jag en rubrik i liverapporteringen, "stort mörkertal i Europa och USA". Jag kan ju som sagt inte se livechatten på Aftonbladet så jag undrar om mörkertalet gäller antal smittade eller avlidna?
Citera
2020-04-16, 08:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Bra att du tar d-vitamin enligt rekommendation. Jag tar själv d-vitamin och kalcium.
Zink är mycket viktigare. Men D-vitamin är bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Nej, och det är inte solklart för många svenskar att det är en livsfarlig sjukdom..eftersom de ändå kan smyga upp bakom ryggen..så man ser ju att det blir för vilseledande när man inte går ut i media på rätt sätt..folk tror inte det är såå farligt i verkligheten!

har märkt att missbrukare/alkoholister (läs lodisar)
gärna gör detta står alltid så nära som möjligt
i kön med sin folkbärs i handen de har väl nåt
extra behov av kroppslig närhet eller så har de
inget omdöme/inga gränser alls
tyvärr är det väl så att de flesta hemlösa missbrukare
inte har nån aning om att det pågår en pandemi
i detta nu eller så skiter de i det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Sitter Löfven tillbakalutad i en solstol eller? Var är antikroppstesterna till svenska folket? Regeringen orsakar vidrigt mycket lidande i onödan.

Försvarar inte svetsarn, men alla jävla länder väntar på antikroppstester!
Ingen vill ju dra igång testning som sen visar sig inte vara tillförlitliga. Tänk om någon i sjukvården påvisar felaktig immunitet, och sedan blir sjuk ock dör.
Hur fan hade den debatten sett ut?
Dom kommer aldrig våga chansa på det.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Vi når peaken runt mitten av Maj, varför skulle det plana nu när folk fortsätter träffas och dödstalen ökar? Vi kommer hamna på runt 20k döda denna våg

För en månad sen skulle det varit 20k döda redan i sverige. Enligt mängder av människor här inne. Det kommer inte ligga på 20k. All den statiskt som gjort att tidningar hypar upp detta är siffror som blivit bevisade vara felaktiga..
Citera
2020-04-16, 08:31
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Försvarar inte svetsarn, men alla jävla länder väntar på antikroppstester!
Ingen vill ju dra igång testning som sen visar sig inte vara tillförlitliga. Tänk om någon i sjukvården påvisar felaktig immunitet, och sedan blir sjuk ock dör.
Hur fan hade den debatten sett ut?
Dom kommer aldrig våga chansa på det.

Ungefär som att Whos tester visade 80% fel diagnoser att folk hade covid-19 menar du? När det visade sig att det inte stämde att man var smittad även när testet visade positivt

Har du missat att usa har slutat skicka pengar till Who? Har du missat att storbritianen också hotat med att göra detsamma?
Citera
2020-04-16, 08:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Intressant om Belgien. I Sverige är det väl tvärtom. Nästan bara sjukhusinlagda patienter testas. Ingen som inte testats positivt och sedan dött, blir bokförd som coronaoffer. Få om någon boende på äldreboende tas till sjukhus pga corona.

Krematorier och SCB blir det enda tillförlitliga. Vem såg det komma?

Å var har vi redan i januari sett detta. Déjà vu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in