2020-04-16, 04:28
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag tror du har stavat ditt namn fel. Du saknar ett b.

Du menar att jag är jobbig? Du har inte riktigt något svar nu när din teori att det handlar om ekonomi. Det handlar om oviljan att hjälpa befolkningen

Det är ganska enkelt att själv bota sig utan läkares hjälp med. Vet du vem Hippocrates var?
Citera
2020-04-16, 04:29
Bannlyst
Citat:
Varför gjorde du inte om beräkningen som jag sa då?

25 Mars - 15 april

Covid-19 113.000
Säsongsinfluensa 21.000

Helt motsatt förhållande nu, på bara 20 dagar.

och smittan har inte fått full spridning ännu på länge , när länder inte orkar hålla nedstängt längre , så ska ny få se vad som händer

detta har bara börjat tyvärr
Citera
2020-04-16, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Det du nämner låter för mig som självklarheter i arbetet med människor. Inte nödvändigtvis något som är brådskande att gå hela kurser för under krisen.

Jag vet empatilösa kräk som gled igenom komvux undersköterskeutbildning med usla betyg och kom ut med noll kunskaper. De kanske lärde sig på plats senare men inte fan tog dem till sig det som böckerna lärde ut direkt. Vissa examinerades av snällhet eftersom det var svårt med språket.

Så i kris borde lämpliga och motiverade personer med lite vett bakom pannbenet och viss kunskap duga fint. Kommunikation kan läras ut genom att exempelvis gå bredvid någon som är rutinerad undersköterska.
Ja. Personlig lämplighet är viktig, som en börja om man ska jobba i vården.
Citera
2020-04-16, 04:30
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Jag tror du har stavat ditt namn fel. Du saknar ett b.

här har du en annan sak som fungerar

https://www.youtube.com/watch?v=VQkx06k7AKk

Haha, jag visste redan om allt om C-vitamin, d-vitamin sedan snart 8 veckor sen. Jag har sen nyår legat på 5000 IE (100mg) D-vitamin per dag. 15 g c-vitamin per dag för att bygga upp ett ordentligt immunförsvar
Citera
2020-04-16, 04:31
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
och smittan har inte fått full spridning ännu på länge , när länder inte orkar hålla nedstängt längre , så ska ny få se vad som händer

detta har bara börjat tyvärr

Jag väntar med spänning på att detta ska ske
Citera
2020-04-16, 04:32
Medlem
Max3xs avatar
För er som är intresserade av "skumma" flyg i coronatider. En 747 från Hongkong lyfte från Moskva, undvek Vitryssland och Kaliningrad, destination okänd.

https://www.flightradar24.com/SAY9305/245d6649
Citera
2020-04-16, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Jag väntar med spänning på att detta ska ske

inte jag ! för då sitter vi alla rejält i skiten
Senast redigerad av skorpionking 2020-04-16 kl. 04:34.
Citera
2020-04-16, 04:34
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Haha, jag visste redan om allt om C-vitamin, d-vitamin sedan snart 8 veckor sen. Jag har sen nyår legat på 5000 IE (100mg) D-vitamin per dag. 15 g c-vitamin per dag för att bygga upp ett ordentligt immunförsvar

Vad synd. Jag hoppades att viruset skulle ta dig.

Men varför har du gjort det om du inte är räddare för det än influensan?

Nu gjorde du allt bort dig!
Citera
2020-04-16, 04:38
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
För er som är intresserade av "skumma" flyg i coronatider. En 747 från Hongkong lyfte från Moskva, undvek Vitryssland och Kaliningrad, destination okänd.

https://www.flightradar24.com/SAY9305/245d6649

Men det är ju på väg mot Bermuda där det hör hemma.
Menar du att det skulle vara fulllastat med virus eller varför ligger det i denna tråd?
Citera
2020-04-16, 04:48
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Vad synd. Jag hoppades att viruset skulle ta dig.

Men varför har du gjort det om du inte är räddare för det än influensan?

Nu gjorde du allt bort dig!

Så du sitter och önskar att jag skulle dö? Det där är inget bra tankesätt alls, bara för att jag visar mig ha ett högre IQ än dig (säger det med kärlek i min ton)

Vänta lite nu, förstår inte riktigt vad du menar? Varför har jag tagit D-vitamin och c-vitamin för bygga upp mitt immunförsvar? Jo för jag har inte tid med att sitta hemma med en förkylning eller feber. Orkar inte hosta mer än vad jag redan gör. Sen mår våra kroppar betydligt bättre med dessa vitaminer i kroppen, även tillfört zink ihop med magnesium för att min kropp saknade dessa vitaminer. Sen kan inte våra kroppar skapa vårt egna c-vitamin (c-vitamin är bra för kroppen, känner mig både piggare och gladare sen jag började dricka runt 5-15g c-vitamin)

Visste du om att man framgångsrikt i usa använt sig utav intravös c-vitamin till patienter med covid-19?

Vet du om att däggdjur kan skapa upp till 20g c-vitamin dagligen bara genom att vara sig själva? Tyvärr kan vi inte människor göra detta,

Bara för att jag ändrat min kost för undvika risken att "bli" smittad av ett virus som jag till snart 80% inte ser som den panik sjukdom där vi ska behöva stänga ner världen som leder till en stor ekonomisk kris (leder till depression, som sen leder till antagligen många människors död genom självmord när de förlorar hem och jobb?

Jämfört med betydligt värre sjukdomar som Metaboliska sjukdomar (Cancer,diabetes) vilket har sedan slutet av 1960 talet ökat lavinartat i världen.
40% av människor över 18 år i världen lider utav denna sjukdom, det är snabbt räknat ungefär 2 miljarder människor, detta leder till 15 miljoner döda i förtid varje år.
Kommer covid-19 att slå dessa siffror på ett år?
Citera
2020-04-16, 04:49
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
inte jag ! för då sitter vi alla rejält i skiten

Varför skulle vi sitta i skiten? För att det inte finns Vaccin menar du?
Citera
2020-04-16, 04:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Fan ja! Ligger på 2 glas C-vitamin per dag. Tar också extra D-vitamin + B och sedan en multivitamin. Det hjälper just att bygga upp sitt försvar. Skulle vilja öka till 3 glas men har fått råd att för mycket C-vitamin är inget bra. Det kan motverka det goda i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in