Citat:
Ursprungligen postat av
Bunsofsteel
Ingenstans påstår jag att Finland har löst problemet.
Aldrig någonsin har jag påstått att man skall ha lockdown för evigt.
Dock...Finland har skött det exemplariskt så här långt (Sverige raka motsatsen) och en lockdown är en temporär åtgärd så man skall köpa sig tid och få kontroll.
Vad är egentligen problemet?
Efter några dagar i den här tråden så blir jag mer och mer övertygad om att "förnekarna" tillhör två kategorier av människor: Misantroper samt kids som oroar sig för abstinensproblem när favoritlangarn blir svårtillgänglig.
Sedan har vi ju alltid idioterna och trollen men dom finns i alla trådar.
Har svårt att tro att trollen orkar engagera sig så till den grad som uppvisas i denna tråd. Vore patetiskt utan dess like i så fall.
Så återigen. Vad är problemet?
Men på vilket sett har dom skött sig exemplariskt? INGEN vet vad de åtgärder länder nu inför kommer att innebära, ALLT vi gör är experimentella handlingar. Inkl. Sverige
Jag är ingen förnekare, men jag blir förbannad på den totala ignorans som verkar råda.
Den här pandemin är en jävla shitstorm som kommer att drabba alla, ingen kommer att klara sig lindrigt ur den. Jag pratar då inte bara de direkta dödsfallen i relation till pandemin, jag pratar om de enorma missöden och dödsfall som kommer att ske åratal efter det här. Allt till följd av vad vi beslutar oss för att göra idag.
De krafter vi släpper lös idag kan totalruinera ett land, som de nästkommande 100 åren behöver leva i misär med miljontals dödsfall.
Jag säger inte att Finland gör fel, jag säger inte heller att de gör rätt. Likaså med Sverige.
Vad jag säger är att 3 sekunder in i en shitstorm till fotbollsmatch påstå att "de" gjort rätt och "de" gjort fel, det är korkat.