2020-04-15, 19:53
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tänk om folk kunde börja tänka lite mer själva och inte bara lyssna och ta till sig det som passar en bäst.
Jag har sagt det här i flera veckor.
Varje dag sitter folk och försöker få de här till nåt influensa eller förkylning.
Hade folk förstått allvaret hade uteserveringar, parker, glassköer, varuhus mm inte fortfarande varit fulla med folk...

Det går strängt åt helvete nu, vi kommer snart inte att kunna ge smittade vård.
Citera
2020-04-15, 19:54
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det här cyniska resonemanget att försöka bortförklara de som dött i Covid att de var för "gamla", "feta", "sjuka", "åja någon svaghet hade han alltid..", hur i helvete hamnade vi där? Var vi inte nyss en "humanitär stormakt"?
Nä det är djungelns lag nu, survival of the fittest osv. Sverige har länge haft de dragen, bara extra tydligt nu. Alla som dör yngre nu kommer folk leta med ljus och lykta efter riskfaktorer och riskgruppstillhörighet.
Bara för att pusta ut.
OM den dagen kommer då vi måste konkurrera om plats på IVA kommer det bli än värre.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Alla vet om riskerna med vanlig influensa också. Vissa år har det ju dött 1000 pers i vanlig influensa.

Man vet om att dödsfallen med corona kommer bli enormt mycket större om man inte gör något för att förhindra spridningen. Detta har man vetat om i många veckor. Trots detta så har inte något gjorts.

Med andra ord är det mord, eftersom att dom styrande har planerat för att döda folk när dom hade kunnat räddas.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Spelar väl ingen roll om han hade diabetes.
Bara Tengele som tycker folk med sjukdomar är untermench o inte riktigt räknas

Jag skiter väl i Tegnell är han Gud nu med?
Citera
2020-04-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det här cyniska resonemanget att försöka bortförklara de som dött i Covid att de var för "gamla", "feta", "sjuka", "åja någon svaghet hade han alltid..", hur i helvete hamnade vi där? Var vi inte nyss en "humanitär stormakt"?

10/10
Helt jävla sinnessjukt har det blivit. Det är så jävla vidrigt. Med alla deras "bortförklaringar" räknar de till slut in halva svenska befolkningen. Fattar de inte det??
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Coronapatienter med underliggande hjärt och kärlproblematik kan ligga pyrt till. Risken är fortfarande låg, men kraftigt förhöjd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nä glöm det, jag tänkte att det var vecka 15 nu, men det är ju v 16

Förstod det
Det kommer fyllas på för vecka 15 en del.
Kolla de gröna staplarna från idag och hur många som rapporterats per dag ca 5 dagar bakåt.
Citera
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/sju-aldre-med-covid-19-avlidna-pa-samma-aldreboende

Sju äldre som smittats med det nya coronaviruset har avlidit i Gnosjö kommun. Alla personer bodde på samma äldreboende.

Sen har Annika Strandhälls 97 åriga farmor smittats på ett demensboende i Göteborg.
Det måste passa Annika perfekt att den kostsamma farmodern dör. Strandhäll har sedan länge propagerat för att åldringar kostar för mycket. Hoppas Annika hann hälsa på under inkubationstiden. Karma.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Haha jojo men du och dina gelikar försöker ju vifta bort hans död med att han vart lite överviktig och rökt. Vilka är det som ska skämmas??
Blanda inte in mig i någon grupp, jag talar bara för mig själv! Självfallet ska hans död inte utnyttjas av någon! Alla som gör det ska skämmas!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Mår illa av att du ställer såna frågor, hur kan du?

För att det är en adekvat fråga när en 51åring "till synes" frisk person dör i Corona.

Det har ju figurerat flera nyheter där man har PÅSTÅTT att någon har varit "helt frisk" - för att det sen har visat sig inte stämma med verkligheten.

Om Edward Blom hade gått bort i Corona, då skulle vi inte behöva undra varför.
Citera
Medlem
RIP Adama Alsing..😔 undra om han hade några underliggande sjukdommar eller så?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Står lite överallt i intervjuer, jag lyckades ju hitta det när jag googlade Adam alsing vikt

Dessutom har ju alla frta personer det.

Frågan är hur det kommer gå för Edward blom

Edward ser ut som osundheten själv personifierad. Han gör nog bäst i att hålla sig undan från allt mänskligt liv ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in