2020-04-15, 19:29
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Dags att vakna nu? Har sagt hela tiden att det ej bara är gamla som blir allvarligt sjuka och potentiellt dör. Likaså har varenda intervjuad läkare (som faktiskt jobbat med och sett COVID-patienter) sagt.

Fetma klass 1 & 2 är inte att leka med. Adam tillhörde en riskgrupp och fick därmed betala ett väldigt högt pris för det. Corona är det ultimata pensionärsviruset, som även kan vara farligt för tjockisar, bland annat på grund av att det är svårt att behandla dem i respirator.
Citera
2020-04-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Detta var säkert behövligt.

Dock har Tegnell flera gånger upprepat ansvarsfrågan i tv när journalister har frågat honom vem det är som bär ansvaret. Men många lyssnar inte när han svarat. De tror också att det är Tegnell ensam som står för alla beslut inom FHM. Trots att Tegnell säger "vi".

Jag har inte hört det själv, men det är mycket möjligt att det är så.
Det är nog många som inte förstår att Tegnell beslutar ingenting, han och FMH rekommenderar och politiker beslutar.
Citera
2020-04-15, 19:30
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vad i hela helvete?!
Bara 51 år gammal ju..

Men bra jävla tjock.
Citera
2020-04-15, 19:31
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Adam Alsing var väl inte speciellt gammal? Det var väl övervikten som blev hans fall.
Var han inte 51, född 68.
Han led knappast av bakomliggande andra sjukdomar.
De här viruset kan ta vem som helst, vilket många fortfarande inte förstår...
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Ändå börjar länder öppna deras samhälle igen? Är det naivt?

Jag hoppas och tror att dom kommer att kunna hantera ett gradvis öppnande.
Citera
Medlem
En person som Adam Alsing hade aldrig dött i en lite tuffare influensa. Det här är något helt annat.

Jag begriper inte hur Tegnell och FHM kan gambla med hela det svenska folket när man inte ens vet HUR viruset slår på alla medborgare.

Varför dog Alsing? Begriper inte.
Citera
2020-04-15, 19:32
Medlem
Plötsligt är det inte bara statistik, RIP Adam!! Mycket sympatiskt person.

Tyvärr kan vara så att det krävs att kända profiler går bort i covid19 för att folk ska fatta allvaret!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Fetma klass 1 & 2 är inte att leka med. Adam tillhörde en riskgrupp och fick därmed betala ett väldigt högt pris för det. Corona är det ultimata pensionärsviruset, som även kan vara farligt för tjockisar, bland annat på grund av att det är svårt att behandla dem i respirator.

Fetma?

Var väl länge sedan Alsing var fet? Eller?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Det är nu man fattar riktigt det där med Corona viruset, när en kändis på 51 år dör, detta blir nog en riktig väckarklocka för många, att viruset är ingeting att leka med.Adam va fan jag hörde på dig för några veckor sen i radion utan som hellst aning att du bar på detta elände....
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/sju-aldre-med-covid-19-avlidna-pa-samma-aldreboende

Sju äldre som smittats med det nya coronaviruset har avlidit i Gnosjö kommun. Alla personer bodde på samma äldreboende.

Sen har Annika Strandhälls 97 åriga farmor smittats på ett demensboende i Göteborg.
Citera
2020-04-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
Koreansk TV belyser att Sverige gör fel som söker gruppimmunitet. De säger att Sverige har över 1000 döda och att Sverige har misslyckats med att möta coronahotet.

"'집단면역' 스웨덴 사망자 1천 명…전문가 "대응 실패"

https://youtu.be/ReGwpguOe1A

Ni som tycker att Sverige har få döda. Betänk att Sydkorea med drygt 51 miljoner invånare bara har drygt 200 döda. Detta utan att stängt ned landet förutom skolstängningar.

Exakt. De använder masker utanför hemmet och sunt förnuft, god hygien. Men saken ör den att de har ett genomsnitts-IQ på 106 och hela kulturen bygger på disciplin. I swedistan blir det nog svårare.
Citera
2020-04-15, 19:33
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Men snälla, jag tänker inte fortsätta att besvara dig med dina tappade frågor, du bevisade vart du stod när du började gagga med dina fördomar.

Källa var PK. Presskonferensen, du har väl en förmåga att kolla upp det själv?

Det enda du försöker göra är att skjuta ner mina argument med dina halvt rasistiska och verklighetsfrånvända kommentarer och frågor.

Sista svaret.

Palla dig.

Vart har jag i förutom det första svaret jag gav dig varit rasistisk?

Nej om någon är verklighetsfrånvänd så är det du. Du kommer med saker du påstår är fakta men när du krävs på bevis så är man rasist?

Vart är mina frågor tappade jag försöker bara komma fram till om det du skriver är sanning.

Vilket det tydligen inte är. Så lämna nu tråden och skäms.

Folk som dig som öppet sprider fakenews borde fängslas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in