2020-04-15, 19:02
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag har gjort precis det som du skriver. Alla kommuner och regioner har länkar var du kan anmäla dig. Det är inte ideellt arbete utan du blir avlönad.

Vad jag menar med ideellt är att man lägger sin egen lediga tid där..Man får ersättning..Ingen drömlön förståss men fullt OK.
Citera
2020-04-15, 19:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bra - då gör vi statskupp!

Nej som sagt - det är tydligt att de förbereder en lockdown nu, eftersom de ändrar så att föräldrar kan få tillfällig föräldrapenning när de är hemma med skolbarn, om skolan stängts ned p.g.a. coronaepidemin. Det är på gång nu äntligen.
Fast de säger att det är ”utifall”.
Varför inte tala klarspråk? Såvitt jag förstått har man varit emot skolstängningar och överstepräst A Tegnell har väl sagt att det inte hjälper. Är man på väg att krypa till korset (och släpa honom med sig i håret)?

Vad är det som har hänt som gör att man (i varje fall) förbereder sig för en sån åtgärd? Kurvan har ju planat ut (en längre tid) och Anders Wallensten tolkar idag in en nedgång i ”kurvan”.
Dubbla budskap, vad är det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Alla döda räknas inte"
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=7447324
Det sjuka är ju att Tengel använde ju precis det argumentet för att siffrona i Italien var mycket högre och därför klarade vi oss bättre. Men tydligen har vi ju också ett enormt mörkertal.

Att man inte kan styra upp räkningen bättre att det eftersläppar så enormt är också urkasst.
"sverige ska ha bäst och högst rapportering" var det inte det Tengnell sa?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jag hittade en intressant artikel av Stefan Olsson Fil dr i statskunskap och frilansskribent.
Ska det sparkas någon så är det egentligen Stefan Löfven och Folkhälsomyndigheten generaldirektör Johan Carlson. Jag har inte mycket förtroende för Anders Tegnell heller, men han verkar mest vara ett ansikte utåt med 0 media träning. Karln är många gånger obegriplig i sina uttalanden, det är nästan så jag tycker lite synd om han.

Artikeln:

Intressant. Jag håller med.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jag ringde dit oxå, när vännen var som värst och kippade efter andan. Dom sa bara att dom inte åker ut för sånt utan hans medgivande, vännen som knappt kunde prata och yrade som fan. Bad då dom att dra åt helvete.

Där tappade man all respekt för sverige.

"Dom sa bara att dom inte åker ut för sånt utan hans medgivande" Var det löjligaste jag hört. Trodde på dig där ett tag men...ja... sorgligt att du ska ljuga. Påminner om Aisopos fabel "Pojken och vargen"..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jag ringde dit oxå, när vännen var som värst och kippade efter andan. Dom sa bara att dom inte åker ut för sånt utan hans medgivande, vännen som knappt kunde prata och yrade som fan. Bad då dom att dra åt helvete.

Där tappade man all respekt för sverige.

det var ju skit måste jag säga
bra att din vän mår bättre
och att du verkar vara på G 👍
Citera
2020-04-15, 19:04
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Simuleringar visar en väldigt ödesdiger siffra

https://fof.se/artikel/simulering-visar-80-000-doda-i-covid-19-i-sverige

Och det med konservativa uppskattningar... Mysigt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Alla döda räknas inte"
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=7447324

Sveriges svar på David Copperfield : Tegnell
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag tycker det är väldigt vackert att du nu ömmar så starkt för de överrepresenterade grupperna: Somalier, Iranier, Syrier m.fl.

Vad det mänskliga lidandet beträffar, inklusive det totala dödstalet, för, inte bara pandemin utan också vad åtgärderna emot den i olika länder, kan nog fullt ut summeras om 4 till 5 år.

Men jag kan garantera följande:

Sverige kommer inte att ligga sämst till ibland utvecklade industriländer när det kommer till de som dött i covid-19/per miljon invånare.

Sverige kommer att klara sig utmärkt vid en total summering om 4-5 år över hur stor andel av befolkningen som dött och lidit, inte bara pga covid-19 utan också pga de motåtgärder som satts in av olika länder.
Vad får du det ifrån? De som kommer att klara sig bäst är de som tagit i ordentligt och bromsat virusets framfart. Helt enkelt för att det nu finns en hel del vetenskapligt material kring sjukdomen och hur den ska behandlas som kommer att publiceras inom kort. Och långt innan ett vaccin dyker upp är det flera medicinkandidater som kommer att visa sig lovande. Speciellt en från Astra-Zeneca som adresserar cytokinstorm. Alltså det som har varit det mest bekymmersamma med detta virus och det som har skördat massor av liv.

Så varje dag vi kan bromsa utvecklingen är en stor vinst för befolkningen och mänskligheten.

Ska du uttala dig kring detta virus se för fan till då att du har andra källor än Sveriges officiella.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Adam Alsing har tydligen avlidit av corona. Bara 51 år gammal. Om man får tro tråden om honom här på forumet och även på twitter.

Jag hoppas att du skojar nu
Citera
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja det är långdraget..som det verkar. 1177 har ju varit kaotiskt att komma fram till också.

Jo, det var sent på natten och det tog ändå nästan en timma att komma fram. Och det var ca 2 månader sen. Idag så lär det vara än värre.

Tegnell däremot tycker allt ser bra ut. Det planar ut..
Citera
2020-04-15, 19:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Fast de säger att det är ”utifall”.
Varför inte tala klarspråk? Såvitt jag förstått har man varit emot skolstängningar och överstepräst A Tegnell har väl sagt att det inte hjälper. Är man på väg att krypa till korset (och släpa honom med sig i håret)?

Vad är det som har hänt som gör att man (i varje fall) förbereder sig för en sån åtgärd? Kurvan har ju planat ut (en längre tid) och Anders Wallensten tolkar idag in en nedgång i ”kurvan”.
Dubbla budskap, vad är det?

Dubbla budskap, ja - det har det varit hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in