2020-04-15, 18:24
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hur många kan det vara som uppfyller SAMTLIGA dessa kriterier:

- arbetar i dom kritiska funktionerna
- har barn mellan 6-9 år
- är hundra procent ensamstående, alternativt att den andra föräldern också har ett sådant yrke
- det finns inget storasyskon som också är hemma
- det finns ingen, typ släkting, vän eller granne, som kan hålla lite koll på barnen så att de kan vara hemma ensamma, och som snabbt kan vara där om något skulle hända?

Dessutom kan man ha ett system där barnen loggar in digitalt på sina lektioner, och gör inte barn det så åker en lärare genast dit.

...och sedan är vi där igen, att det har funkat i andra länder... Som har lika stort behov av vårdpersonal just nu. Får man ner smittan, så minskar ju också behovet av vårdpersonal snabbt.

I andra länder har man löst det genom att låta barn till föräldrar med samhällsviktiga funktioner gå i skolan.

Det är ett icke-problem som utmålas som ett problem för man vill helt enkelt inte stänga skolorna (av andra skäl som inte uppges).
Citera
2020-04-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det samma kan man säga om er som pissar på er av att få "friheten inskränkt" eller era "demokratiska jättigheter" fråntagna i ett par veckor. "Karantän- oooh nej då kommer alla begå självmord och slå ihjäl varandra i hemmen buhuuu"..
Eller ekonomin; "oooh nej jag får käka kålrotssoppa ett tag bläähäää"
Det är de lättkränkta SJW soyboybögarna som jag hör klaga.

Dessutom är ju hela detta förnekande tecken på att man inte klarar av att se allvaret i situationen.
Eftersom ni är bortklemade, fredsskadade små undanfallande betasvennar med små bulliga östrogenmagar och överkompenserade skägg vars "vikingablod" åderlåtits under extremfeminismens tidevarv.

mycket har jag läst här på FB
men det här fick mig faktiskt
att gapskratta
Citera
2020-04-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Herregud finns det sådana? Dessa måste vi importera hit som Coronasmittade svenskar kan försörja. Här tvättar vi händer och särar på borden. Tegnelle pekar med hela handen arbeit macht frei.

Jag längtar till västländerna haft sitt och det tar fart i u-länderna.
Då kommer Sverige ta in 100 000 PESTSMITTADE analfabeter om året! Blir bara bättre och bättre!!
Citera
2020-04-15, 18:26
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast allt pekar på att det kommer bli dödstal som Sverige inte har upplevt på flera hundra år. Folk har under påsken spridit viruset ännu mer, och dagens siffror är reviderade från tidigare veckor och påskens dödstal är ännu inte sammanställda.

Vilken kurva är det du pratar om?

Det som har redovisats under dagen i denna tråd säger det motsatta.

Haha nej nej, hur var det med alla eftersläpningar som skulle komma idag? Bidde ingenting.

Nu är vi där igen. Fakta pratas bort eller så är den felaktig och sen ska man vänta 2 veckor innan det brakar lös.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sjukdomsbilden kan vara längre, än vad man trott :

133 coronapasienter i Sør-Korea testet positivt etter friskmelding

Professor i immunologi tror gjensmitten skyldes at folk er syke av coronaviruset lengre enn først antatt.

– Av de som er helt kurert og sluppet ut av isolasjon, er det mange som tester positivt igjen kun få dager senere, sier Sør-Koreas utenriksminister Kang Kyung-wha, ifølge den britiske avisen the Times.

I statistikken offentliggjort 15. april, rapporteres det om 133 slike «reconfirmation cases» i Sør-Korea. Dette er en liten andel av landets 7.616 friskmeldte coronapasienter.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/04/15/195670710/133-coronapasienter-i-sor-korea-testet-positivt-etter-friskmelding
Det här viruset är jävligt lurigt har iaf jag förstått efter att ha tuggat i mig ett bastant antal vetenskapliga rapporter. Det här kommer vi inte bli av med i första taget tror jag.

Jag tror också att vi kommer att se en hel del kroniska åkommor som de som har tillfrisknat kommer att få dras med. Det skulle inte förvåna om viruset i vissa fall kommer att visa sig ha förkortat livslängden hos de mest otursdrabbade.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det samma kan man säga om er som pissar på er av att få "friheten inskränkt" eller era "demokratiska jättigheter" fråntagna i ett par veckor. "Karantän- oooh nej då kommer alla begå självmord och slå ihjäl varandra i hemmen buhuuu"..
Eller ekonomin; "oooh nej jag får käka kålrotssoppa ett tag bläähäää"
Det är de lättkränkta SJW soyboybögarna som jag hör klaga.

Dessutom är ju hela detta förnekande tecken på att man inte klarar av att se allvaret i situationen.
Eftersom ni är bortklemade, fredsskadade små undanfallande betasvennar med små bulliga östrogenmagar och överkompenserade skägg vars "vikingablod" åderlåtits under extremfeminismens tidevarv.

Förnekare? Vad är det som förnekas?
Att många dör? Nä.
Att vi har en pandemi? Nä.
Att det är ett allvarligt läge? Nä.
Att det bästa sättet att nå folkimmunitet är att alla gömmer sig under en sten? Ja, det förnekar vi.

För övrigt borde din förljugna bild av dig själv och dina patetiska räddhågsna gelikar, fått sig en törn nu när det faktiskt gäller, nu när ni alla förvandlats till hysteriska skållade råttor. Typiska machotyper i fredstid och desertörer i krig.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ungefär det har jag föreslagit hela tiden.

Bra - då gör vi statskupp!

Nej som sagt - det är tydligt att de förbereder en lockdown nu, eftersom de ändrar så att föräldrar kan få tillfällig föräldrapenning när de är hemma med skolbarn, om skolan stängts ned p.g.a. coronaepidemin. Det är på gång nu äntligen.
Citera
2020-04-15, 18:27
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte vad du pratar om..

Vi står ju upp som äkta vikingar med Tegnell i spetsen mot hela världen - just nu. Alla försöker attackera oss från alla håll. Snacka om flerfrontsattack.. Men vi ger oss inte. Vi står för vad vi tror på.

Pussy kan du vara själv.
Hur mycket droger behöver du ta för att drömma fram ett så patetiskt inlägg? Du står inte upp för ett skit, om Tengele ber dig krypa in i ugnen gör du det med ett malligt flin. Coronakrisen sköts precis lika övertygande som massinvandringen som förvandlade svenne till horan i det egna huset. Det kanske är bästa om det svenska folket går under och försvinner, svensken fyller inte längre något syfte som längre inte vågar stå upp för ett skit. Jävla stimfiskar.
Citera
2020-04-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Sluta med dina barnsligheter. Klarar du inte ens av 2 månader av försiktighet innan vi vet hur det här viruset fungerar? Om du inte förstått vad som kan hända föreslår jag att du läser på om Spanska sjukan, och då kan detta ändå potentiellt bli värre. Jävla efterblivna människor ni är.

Jag vill bara säga att jag är jävligt trött på folk som jämför detta med en influensa!
Det gäller idioter som försöker spela ner allvaret genom jämförelser.
Men det gäller även åt andra hållet.
Covid-19 är inte någon jävla influensa, och kommer aldrig bli. Så sluta jämför med spanska sjukan för att skrämmas, och sluta jämföra med andra jävla typer av influensa för att spela ner allvaret.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men dödligheten är ju inte 5 % för hela världen? .Men är det de du hävdar nu? När en annan användare poängterade att det var en viss skillnad på 0,5 % eller 5%, så skrev du att det var ju inte så noga med en nolla hit eller dit.

Du kommer med efterhandskonstruktion. Du räknade fel och ville inte erkänna det bara.

Du har nu hävdat dödlighet på 0,6 % och nu 5 %. Sen har du även farit med på 2%.

Men just det där med 2 % hade du ju aldrig skrivit, sa du. Istället sa du åt mig 3 gånger att jag bara hittade på det och att ingen skulle ta mig seriöst eftersom du aldrig hade sagt det.

När du då fick ditt eget citat serverat för dig, så hävdar du att det inte går att diskutera med mig.

Dina efterhandskonstruktioner och brist på mattekunskap gör mig alldeles matt.

Det enda som är jobbigt här är att du bedriver lögner som vanligt som du inte kan backa upp för att förminska andras åsikter =)

Om du svårigheter att tolka förstå olika beräkningar så hjälper inget mot dig.

För det är det enda du tillför denna tråd.

Lögner och sprida desinformation mot andra
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Och vänta bara till andra vågen i höst, då minsann kommer folk att dö som flugor, och tredje..
Globen lär ju bli fylld med lik redan denna veckan. Var ska man då förvara de döda.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Visst, men det i sig är ju irrelevant då vi inte testar. Det blir så märkligt att försöka lyfta den siffran som ett tecken på stabilitet. Det är nästan åt hållet "bara vi blundar tillräckligt hårt kommer inget hemskt hända".

Jaa, det testas alldeles för lite, särskilt inom äldreomsorgen och övrig vårdpersonal. Men det har nog mer att göra med att det generellt är brist på det mesta, så och testutrustning. Man såg det inte komma ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in