2020-04-15, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.expressen.se/kultur/victor-malm/coronahaveristerna-ar-en-skam-for-sverige/

"På en punkt har kritikerna dock helt rätt: den svenska coronastrategin är ett experiment. Det kan gå fel. Väldigt fel. Men vad samma personer, obegripligt nog, missar är att alla länders strategier är experiment, eftersom naturen inte var vänlig nog att bifoga ett facit när viruset sändes i väg. Finland, som än så länge klarat sig väl, ska nu lätta på sina hårda restriktioner, öppna upp landskapet Nyland som spärrades av den 28 mars, eftersom nedsläckningens samhällsskador och kostnader är så stora.

Hur ska det gå?

Ingen vet. "

Det är det här jag vill att vår regering ska säga och förklara varför man valt att tro på vårt sätt att göra det.

Fast det gjorde väl Löfvén i början? Tyvärr är han inte särskilt pedagogisk eller ens vältalig men jag såg Boris Johnson förklara väldigt väl hur Storbritannien tänkte kring sin taktik under den tiden då den var lik Sveriges.
Citera
2020-04-15, 15:59
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Varför frågade regeringen detta?
Borde inte frågan kommit från en statssekreterare på ansvarigt departement?

Stänga grundskolan vore ett bra alternativ, redan nu gapar det tomt i klassrummen eftersom vårdnadshavare sjukanmäler som aldrig för...
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det verkar som om du inte skiter i det avseende hur du ser på det.
Det är du som tycker så.
Jag har sagt vad jag tycker om den saken.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men framförallt tycker jag det verkar som att dom är otroligt dåliga på att ha örat mot rälsen. Dom borde ställa frågor som folket är intresserade av, det är deras förbannade skyldighet med den tillgången dom har till ansvariga människor. Även om reportern själv var nyfiken på när han kunde gå och pimpla rödvin på sitt favvohak som vanligt igen så är det nog inte den viktigaste frågan för befolkningen.
Eller annars har han just örat mot rälsen och anar att det är den viktigaste frågan för folk ...
Men då kan man ju tycka att han skulle ställa frågor som isf får folk att vakna till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det fungerar när jag kollar direkt via SVT-play. Har gjort varenda gång jag har kollat den vägen.

.
Vad är direkt via svt play?
Det fungerade inte via deras Android app idag initialt, men jag såg att det hade kommit igång lite senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
För att man måste importera kemikalier att rengöra vattnet med och världen står still.

Men vattnet kommer inte ta slut.

Man behöver inte kemikalier för att rengöra vatten. Regnvatten, grundvatten, vatten från sjöar går att rengöra och dricka utan att tillsätta kemikalier, som man gjorde innan alla dessa kemikalier kom in i bilden.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Tecken på att "våra" styrande ljuger.

https://www.friatider.se/stockholm-86-procent-fler-vanligt-dog-vecka-14
Citera
2020-04-15, 16:00
Medlem
kyrkstockens avatar
WHO (FN) har tillåtit att Kina återigen öppnar dessa djurmarknader. https://www.skynews.com.au/details/_6149426240001

Jag trodde vi verkligen skulle få en diskussion och en omprövning av vårt förhållande till Kina. Men icke sa nicke. Snart i en respirator nära dig.
Citera
2020-04-15, 16:01
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bara väntat.
De borde ställas inför rätta för dröjsmålet.

Men det är skitsnack, har en vän som är rektor i en skola i Malmö som fick frågan för 4 veckor sedan. Fågorna var löst citerat "1: Har ni material för distansundervisning för grundskolan. 2: Kan skolan fortsätta med barn till föräldrar med samhällsbärande uppgifter. 3: Barn med specialundervisning kommer kräva speciella insatser, hur ska ni lösa detta."
Citera
Medlem
Så sammanfattning från FHM idag var att det är över nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Enligt bekant som arbetar på stor statlig myndighet så fick de idag förfrågan från Regeringen vad det skulle innebära för dem om grundskolorna stängdes. Detta innebär att de funderar på att stänga skolorna. Regeringen ser att strategin inte lyckas och kommer snart införa de åtgärder som infördes i resten av Världen. Verkligheten har hunnit ikapp...

Jag önskar att det du skriver är sant men har svårt att se det hända i landet där Tegnell och Carlson har utvalts till enhäldiga härskare..
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Stänga grundskolan vore ett bra alternativ, redan nu gapar det tomt i klassrummen eftersom vårdnadshavare sjukanmäler som aldrig för...

Så var det dom första två veckorna, nu är det fler barn i skolan. I alla fall i Malmö området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in