2020-04-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JPlin
Precis! Oroväckande att de baserar sina siffror på antalet smittade. Det görs ju mindre tester, du blir varken testad av ambulanspersonal eller när du åker in akut i Stockholm. Vem som helst kan väl lista ut att kurvan då också ser ut att mattas av. Antingen saknar FHM all form av information om när testerna görs eller så vilseleder dem oss avsiktligt. Alternativt så testar dem enbart svårt sjuka eller en viss grupp, men i så fall är ju testerna än mer otillförlitliga. Så klart man är försiktigt positiv, det blir ju svårt att ställa någon till svars då. Så vems är ansvaret om det här visades sig vara hel galet? Med makt kommer ansvar, förutom när det gäller alla myndigheter.

Ytterst ansvarig är svetsaren.

Tror mest sannolikt inte svenska folket kommer utkräva ansvar. Tegnell kommer ses som en modig hjälte som vågade stå upp mot Trump och Stefans siffror skjuter i höjden. Nu vill man tillbaka till Mellon och Greta så fort det bara går.

Men hoppas jag har fel...
Citera
2020-04-15, 15:49
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Enligt bekant som arbetar på stor statlig myndighet så fick de idag förfrågan från Regeringen vad det skulle innebära för dem om grundskolorna stängdes. Detta innebär att de funderar på att stänga skolorna. Regeringen ser att strategin inte lyckas och kommer snart införa de åtgärder som infördes i resten av Världen. Verkligheten har hunnit ikapp...

Sent ska syndaren vakna.
Ja, Sverige måste ta tag i detta nu...
Citera
2020-04-15, 15:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Inte än. Men du ser i deras grafer att staplar för gamla datum fylls på upp till 10 dagar i efterhand. Stapeln för den 14/4 kan alltså komma att pytsas på med fler nya (gamla) fall varje dag fram till den 25/4.

Så, jo, rapporterar de 170 upphittade lik idag så ger det en fingervisning om att när dagens datum är färdigräknat (om ca en och en halv vecka) så kommer den slutgiltiga siffran för idag förmodligen att ligga i närheten av 170.

Det fetmarkerade visar att det inte handlar om att det är och därför bör man inte se det som att det är.

Vad det blir får vi se, när vi vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tittar på dödsfall inte på dagar.
Du tittar på det medan FHM tittar per dag. Varför ifrågasätta vad de säger när ni tittar på olika saker? Du jämför äpplen med päron.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det skiter jag i vad gäller dag hit och dag hit.
Dödsfallen har ökat och det hur mycket man än vill leka med siffror.

Det verkar som om du inte skiter i det avseende hur du ser på det.
Citera
2020-04-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
SVT play fungerar även idag inte.
Hur många skattemiljarder behöver dom för att fullfölja sitt uppdrag som rättfärdigar denna skatt?
Det fungerar när jag kollar direkt via SVT-play. Har gjort varenda gång jag har kollat den vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Skulle aldrig i mitt liv se eller höra mördaren prata.
Nej, men hitta på vad du tror sägs kan du.

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nej alltid problem med SVT play när det är PK med FoHM. Konstigt.
Som sagt. Fungerar för mig att se. Så nu tror en del galningar (var kommer de ifrån allihop?) att det är konspiration bakom SVT Play:s sändningar om coronaviruset också. Ta er till en vanlig TV då - där fungerar det alltid. Eller kolla sändningen i efterhand. Om ni nu inte tror att den är manipulerad förstås.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Så minst ungefär 600 döda svenskar i covid-19 på bara 8 dagar...

Det är jävligt illa. Kan du tänka dig om de visat veckograf på PK kl 14:00 varje tisdag? Jadu jävlar hade svennebanan vaknat.
Citera
Medlem
Citat:
Enligt bekant som arbetar på stor statlig myndighet så fick de idag förfrågan från Regeringen vad det skulle innebära för dem om grundskolorna stängdes. Detta innebär att de funderar på att stänga skolorna. Regeringen ser att strategin inte lyckas och kommer snart införa de åtgärder som infördes i resten av Världen. Verkligheten har hunnit ikapp...

Andra länder öppnar skolorna.

Jag tror att du eller din bekant ljuger.
Citera
Medlem
Förstår tjusningen med att plugga statistik nu.
Citera
2020-04-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urvald
Jag tror problemet framför allt är att folk inte fattar att ljusning inte innebär att det går neråt från och med nu. Utan att ökningstakten på skiten ser ut att eventuellt börja mattas av.

Okej, tur att du tolkar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Urvald
Själv har jag inga problem att förstå vad de säger och se trenden men de borde verkligen vara tydligare med vad de menar eftersom så många elt uppenbart inte förstår skillnaden. Och då blir ju termen "ljusning" lite problematisk för folk att ta till sig.

Det finns inget annat sätt att tolka det på. Din tolkning är rent felaktig, varför skulle man prata om en ljusning om man menar smittspridning när man är på en slide med dödsfall? Ingen presentatör skulle göra det. Absolut ingen.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Varför frågade regeringen detta?
Borde inte frågan kommit från en statssekreterare på ansvarigt departement?
Citera
Medlem
Enda "nyheten" på aftonbladet som varit nålad i flera dagar nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRr3Gr/harvard-rapport-kan-ge-sverige-ratt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in