2020-04-15, 15:22
Medlem
FuckHumanitys avatar
Varför ser man inte längre antal coronavirus på https://portal.icuregswe.org/siri/report/inrapp ?
Citera
2020-04-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Tänk om idioterna på FHM verkligen drar slutsatser utifrån dom staplarna?!?
Osannolikt men inte omöjligt. Skulle förklara det Twilight Zone som händer just nu.

Dom drar inte slutsatser baserat på dödstal. Vad är så svårt med det att ta in.
Han pratade för fan om nya smittade
Citera
2020-04-15, 15:24
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Något som många i den här tråden glömmer..

Jo, nämligen världens överbefolkning.. och det är inte den vita befolkningen i västvärlden som genererar flest födslar, utan det är de dysfunktionella grupperna i MENA och afrika som är de värsta bovarna.
I det perspektivet är det ändå rätt så skönt att se att det är just bland dessa populationer som det dör flest av här i Sverige och man kan ju hoppas framöver att det fortsätter så när det bryter ut på allvar nere i MENA och afrika till trots för relativt ung befolkning just i afrika.
Alltså, jag ser rent kliniskt på det.. det behövs en upprensning och i det avseendet kommer förhoppningsvis covid 19 kunna hjälpa oss framöver att få ner lite utav världens överpopulation av människor.

Men kontinenter som Afrika verkar klara sig bra mot COVID-19 smittan. Frågan är om vi kommer att börja kontrollera asylsökande och ekonomiska emigranter när de kommer till Sverige samt sätta dessa i karantän?
Citera
2020-04-15, 15:25
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nu har jag anmält att här och på andra ställen förekommer desinformation, försök till splittring inom och misstro mot det svenska samhället, samt att det starkt kan misstänkas förekomma påverkansoperationer. Det är jag säkert inte ensam om.
Du gillar inte yttrandefrihet ser jag.
Men du fick ju ytta dig om saken och det är ju bra.

Tror du verkligen att människor i Sverige är får som följer allt. Påverkbara dumskallar som inte tänker. Jo en del har ju lämnat ifrån sig sen egna hjärnverksamhet åt staten. Synd för dem.Det är inte alla som är ett bräkande får, definitivt inte jag

Jag personligen tycker att det är mer friskt att ifrågasätta ssmhället, det är ju trots allt vi som röstar på att politiker förhoppningsvis tar hand om sina röster samt landet.
Tar du allt folk pratar om som inte politiker pratar om som desinformation?

Det finns så mycket information om covid- 19.
Varenda expert ( utbildade experter säger olika saker)
Utomlands säger man annat än i Sverige.
Media säger olika saker varenda dag och ibland blir det tvära kast en hel dag, dvs man kan ändra sig två- tre gånger.
Tegnell undviker frågor. Blir stött. Ser ut som en riktig surgubbe. Stefan säger i stort sett ingenting.
Det är den ena efter den andre experteb som styr Sverige och Stefan gömmer sig bakom dem. Kommer att träda fram efteråt och säga titta vad duktig jag var. Det dog några tusen som jag sa, visst är vi bra Tegnell.
Citera
2020-04-15, 15:25
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Tänk om idioterna på FHM verkligen drar slutsatser utifrån dom staplarna?!?
Osannolikt men inte omöjligt. Skulle förklara det Twilight Zone som händer just nu.

Fast om du lyssnade på PK:n så hade du hört att de inte drar några slutsatser av detta.

Och hade du haft lite sunt förnuft så hade du förstått det också. Bara för att du är ett pucko så innebär ju inte det att alla är det.
Citera
2020-04-15, 15:26
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Sweden taking lax approach to coronavirus, top doc says it’ll ‘probably end in a historical massacre’

At least 870 Swedes have died from COVID-19, according to data compiled by Johns Hopkins. That’s more than four times as many deaths as its Scandinavian neighbors, Norway (113) and Finland (48) have seen combined.

Doctors and other health experts are begging the government to actually lead and take severe action, as has been done in almost every other country not just in Europe but around the world.

We think there is no scientific evidence for their strategy,” Cecilia Söderberg-Naucler, an expert in microbial pathogenesis, told CNN

https://www.nydailynews.com/coronavirus/ny-coronavirus-sweden-approach-laid-back-20200410-btx67gubcraopniob5od3ajyt4-story.html
Citera
2020-04-15, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Dom drar inte slutsatser baserat på dödstal. Vad är så svårt med det att ta in.
Han pratade för fan om nya smittade

Klart för att de kan fiffla hur lätt somhelst med "nya smittade" för det är helt reltivt till hur många som testas (och lätt att justera) vs hur många som dör. Svenska regimen i sitt ese.

Citat:
+136 döda idag vilket är en redig ökning mot igår vid samma tidpunkt då det var +120 (blev +133 mot kvällen).

Förra veckan den 8 april hade vi 696 döda (total summa från 3 veckor) och idag har vi 1220 döda (15 april). Så på en vecka har det ökat med 524 döda vilket är en ökning med 75% ökning på en enda vecka.

https://c19.se/

Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Tycker inte det ser bra ut alls:

Apr 15 antal döda: 1220
Apr 07 antal döda: 618
Apr 02 antal döda: 307
Mar 30 antal döda: 167
Mar 26 antal döda: 78
Citera
2020-04-15, 15:27
Avstängd
Besvikelsen över dagens siffror är kännbar i den här tråden. Det var idag som de 500 eftersläpande döda från påskhelgen skulle rapporteras. ICKE! Vi ligger stabilt på 30-40 om dagen. Inte att det är bra, men det är inte katastrofen som befarats. Vi har nått peaken och kommer i maj ha max 10 döda/dag. Bra.
Citera
2020-04-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Var är Tysken?

Kanske portad, som någon skrev förut att de trodde han skulle bli... Vi får hoppas att han kommer tillbaka.
Citera
2020-04-15, 15:28
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
En högre andel svenskar som testar positivt för coronavirus har dött av COVID-19. Nästan 9% av de i Sverige som testat positivt har dött av sjukdomen jämfört med 1,8% i Norge och 1,7% i Finland.
Citera
2020-04-15, 15:29
Medlem
Motacilla.albas avatar
Är det någon som har har förts statistik på hur stor eftersläpningen har varit tidigare. Borde ju lätt gå att kolla om man sparat ner FHM dagliga serie.
Citera
2020-04-15, 15:29
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Du quota dig själv...
Jag vet. Gör det misstaget av och till.
Skulle komplettera..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera