2020-04-15, 13:29
Medlem
Draifoss avatar
En grävande journalist på Aftonbladet går idag ett steg längre än åklagarna, och menar att det fanns blod från LW hemma hos SD:
Citat:
Misstänkt för mordet på Lena Wesström släpps fri

Den 45-åriga mannen som suttit häktad misstänkt för mordet på Lena Wesström släpps ur häktet. Detta meddelar Örebro tingsrätt i ett pressmeddelande. Beslutet gäller omedelbart.

Rätten kom dessutom fram till att mannens bostad inte längre ska vara avspärrad.

Lena Wesström mördades i mitten av maj 2018 i bostadsområdet Hjärsta, i Örebro.

Mannen som suttit åtalad misstänktes efter att blod med dna från Lena Wesström hittats hemma hos honom. Han ska ha varit inblandad i en kärleksrelation med Lena Wesström, som flera gånger ska ha anmält mannen för hot och misshandel innan hon dog.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e96d14ceff1270011264d35
Citera
2020-04-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men det finns andra personer som är livrädda nu, skulle jag tro.

Det var just den här risken, att SD skulle släppas, som jag tror är största skälet till HD:s ovillighet att prata i rätten. Eller om det faktiskt är så att hon själv är högst delaktig i mordet. Eller rent av är ensam GP.

Är övertygad om att åklagarna jobbar stenhårt vidare på detta. De släpper inte fallet, möjligen sporrar detta dem ännu mer för att sanningen ska komma fram.

Ja, den är en horror movie. Vad händer med den långa vittneskedjan? Kan grannar bo kvar?
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-15 kl. 13:37.
Citera
2020-04-15, 13:30
Medlem
Citat:
Minst 17cslag mot ansiktet/huvudet = Ett glasklart hatbrott.

Tack. Var det mest i huvudet eller lika mycket överallt? Förmodar de att första slagen kom bakifrån?
Citera
2020-04-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En grävande journalist på Aftonbladet går idag ett steg längre än åklagarna, och menar att det fanns blod från LW hemma hos SD:

Det förklarade han väl bort med att det kom efter deras sex och liknande?
Inte lyssnat på allt så kan ha fel.
Citera
2020-04-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Tack. Var det mest i huvudet eller lika mycket överallt? Förmodar de att första slagen kom bakifrån?

Vänster sida av huvud och ansikte.
Citera
2020-04-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hur utfallet blir i HR vet vi inte, men du kanske har svaret?
Skärp dig nu. Inte läge för ironi. Nej, det vet jag självklart inte. Men jag vet att HR är tvungen att titta på ärendet och fälla ett utslag om det sker en överklagan.
Citera
2020-04-15, 13:37
Medlem
Tycker synd om äldsta sonen, hans insta story är hjärtskärande
Citera
2020-04-15, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om han blir friad både i TR och HR så innebär det att han begått det perfekta brottet. Det är förjävligt. Men han kommer nog alltid vara en mördare i folkets ögon. Blir nog att flytta, byta jobb etc.

Hela hans liv ligger dock ute i Flashback - inkl stor del av tingsrättsförhandlingarna. Blir inte lätt att socialt överleva det.

Jag misstänker att det kan bli en sån där klassisk "pinsam tystnad" på kontoret på måndag morgon.

- Jaha, där sitter ni i soffan som jag brukar knulla i. Vad säger ni om en härlig AfterWork idag efter jobbet ??

Hanna o Stefan skiter jag väl i, men deras stackars barn kan inte ha det lätt. Andra barn kan vara skit-elaka..... Det blir nog en del prat bakom ryggar mm.
Citera
2020-04-15, 13:41
Medlem
Citat:
Minst 17cslag mot ansiktet/huvudet = Ett glasklart hatbrott.

Du har ju varit verksam som nämndeman, hade du röstat för fällande av vad som framkommit i tingsrätten?
Citera
2020-04-15, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ja, det har jag gjort sedan sista rättegångsdagen

Hur tror du det kommer gå i Hovrätten då, om du får gissa en gång till ?
Citera
2020-04-15, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tänk om du skulle ha rätt här !!!!

Det skulle fan inte förvåna mig.

Kanske lite förvånad ändå.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/december/nerlagd-forundersokning-mord/

Citat:
Förundersökning om mord läggs ner

Åklagare Åsa Hiding har idag beslutat att lägga ner förundersökningen mot den person som satt frihetsberövad under perioden 28 augusti till 6 september 2019.

Personen var skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström.

Misstanken har nu sjunkit ytterligare och förundersökningen läggs därför ner. Det finns inte längre anledning att anta att personen varit delaktig i brottet. Utredningen har bland annat visat att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till brottsplatsen eller brottsoffret.

Ingen ytterligare information kommer att lämnas i frågan.

Nyhet från
RMC Bergslagen

Text Åklagarmyndigheten
Publicerad 17 december 2019 22:07
Citera
2020-04-15, 13:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kanske lite förvånad ändå.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/december/nerlagd-forundersokning-mord/