Vi har precis fått bevittna ett av de mest bisarra ögonblicken i svensk reality-tv:s historia, men ni fortsätter mala på om Elahes tuttar efter åtta veckor?
Scenen där alla sitter ihopträngda i soffan när Jacob & Elina släpper bomben är ju obetalbar. Maxine sitter förstenad som om hon sett ett spöke. Albin ser helt oförstående ut. Emil ser smått förbannad ut. Den enda med sinnesnärvaro är ju Elahe som ska ha en eloge för att hon satte dem på plats. Vi jublade här hemma när hon tryckte upp töntarna mot väggen och såg igenom deras teater.
Sen när de tittar på tillbakablicken då Elina säger nej till Albin och Jacob och Elina börjar gosa i sitt hörn, då åkte skämskudden fram på riktigt. Satt och skrek framför tv:n för att det på riktigt var jobbigt att titta på. Herregud vilka osmidiga människor. Vad GÖR de?
Ett så omaka par som Jacob och Elina har jag aldrig sett. Om Elina tyckte Albin var slätstruken och lätt att köra över - vad ser hon i Jacob? Jag kan inte ta honom på allvar. Varje ord han säger känns tillrättalagt för att behaga sin omgivning till skillnad från Albin som känns genuint sympatisk och trygg i sig själv. En stabil kille helt enkelt.
Jag tror att det Jacob & Elina sysslade med på återträffen var ett osmakligt PR-trick alternativt att de är så osäkra i sig själva att de på något sätt hittade varandra efter programmet. Typ ett tillfälligt ons, efter deras "låtsasdejt" som de pratade om. Sen fortsatte de lura sig själva att det kan bli nåt och dök upp som ett "par" på återträffen och betedde sig som två 14-åringar.
Elahe är tydlig med att det var ett PR-trick på sin
instagram och mycket riktigt så verkar det heller inte tagit fart mellan Jacob & Elina enligt den här
artikeln.
Citat:
Elina Raeder och Jacob Claesson har dock inte hunnit ta sitt förhållande till nästa nivå, på grund av avståndet till Georgien, där Claesson jobbar.
– Jag tycker väldigt bra om Elina, och jag hoppas och tror att vi kommer att vara nära varandra på ett eller annat sätt. Nu har vi inte riktigt fått en chans att utforska om det skulle kunna leda till någonting mer – vi får se helt enkelt, säger han.