2020-04-14, 23:27
Medlem
Intressant. Med facit i hand så borde lamin misstänkt tidigare att det var hans gamla vänner. De skedde ju liksom ett par timmar efter att han blev pistol hotad.
Hur ställer ni er till uppgiften om att lamin såg att det var gibbo som sköt andra gången?

Har de framkommit exakt vem de påstår är skyttarna? Ian och Ahmed?
Citera
2020-04-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Intressant. Med facit i hand så borde lamin misstänkt tidigare att det var hans gamla vänner. De skedde ju liksom ett par timmar efter att han blev pistol hotad.
Hur ställer ni er till uppgiften om att lamin såg att det var gibbo som sköt andra gången?

Har inte hunnit läsa så långt men media skrev att ett vittne som såg när GM lämnade platsen för mordet på NJ sagt att den ena GM ropade Ahmed till den andre GM. Vidare var det ju Ahmeds flickväns pappas bil som flickvännen lånat som de använde som flyktbil. Så att den nu aktuelle Ahmed var med där är nog väldigt sannolikt. Men som sagt, jag har inte hunnit hitta det själv.
Citera
2020-04-15, 00:34
Medlem
Xfiless avatar
Lamin tror inte att någon på mötet på Söder har något med skjutningen att göra. Varför inte frågar polisen. Han svarar "För att de hade inte haft bollar nog och göra det. Så är det bara."

När han sedan får reda på vilka som är häktade säger han "Men jag tror alltså det är ett missförstånd alltså. Det är något som inte stämmer, jag tror inte det. Det verkar omöjligt vara dessa personer, människor bakom det här alltså".
Senast redigerad av Xfiles 2020-04-15 kl. 00:51.
Citera
2020-04-15, 01:18
Medlem
Får en mindre hjärnblödning av att läsa förhörsutskrifterna.
Citera
2020-04-15, 01:45
Medlem
Han nämner ju G och de från dalen....han säger till och med att han sett att det var G som var en av de som försökte peppra honom i andra skjutningen.
Citera
2020-04-15, 01:57
Medlem
Efter att ha läst 30% av allt så tycker jag att dem här Ahmed och Ian är fucked

Ahmed använde sin flickvänspappas bil som är väldigt unikt i utseende (det finns typ fåtal i sverige men ingen med exakt combo av grill, fälgar osv) som det sen anmäls stulen efter brottet. Flera vittne till skjutningen hör den andra snubben ropa "Ahmed"

Den andra gringo Ian tappar sin handske med krutrester och hans DNA där flyktbilden va parkerad. Sen säger han när han har övervakad besök(Han vet att han är övervakad) att han kanske får 20-21 år för de här och att han inte ska utsätta sin flickvän för att hon ska vänta på honom.

Jag har säkert missad fler grejer..
Citera
2020-04-15, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Han nämner ju G och de från dalen....han säger till och med att han sett att det var G som var en av de som försökte peppra honom i andra skjutningen.

Har inte kommit dit ännu men så sjukt, då är han ju golbög också. Riktigt korkad som inte fattar att det är polarna och även golbög.
Citera
2020-04-15, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walldemarsudden
Efter att ha läst 30% av allt så tycker jag att dem här Ahmed och Ian är fucked

Ahmed använde sin flickvänspappas bil som är väldigt unikt i utseende (det finns typ fåtal i sverige men ingen med exakt combo av grill, fälgar osv) som det sen anmäls stulen efter brottet. Flera vittne till skjutningen hör den andra snubben ropa "Ahmed"

Den andra gringo Ian tappar sin handske med krutrester och hans DNA där flyktbilden va parkerad. Sen säger han när han har övervakad besök(Han vet att han är övervakad) att han kanske får 20-21 år för de här och att han inte ska utsätta sin flickvän för att hon ska vänta på honom.

Jag har säkert missad fler grejer..

Ja precis. Endast 12 bilar i landet.

Det ser mörkt ut för Ahm3d och I4n minst sagt. Båda har ju åldern inne för livstid med.

Fascinerande att konflikten även är mellan bröderna F4 och L4min
Citera
2020-04-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Har inte kommit dit ännu men så sjukt, då är han ju golbög också. Riktigt korkad som inte fattar att det är polarna och även golbög.

Tvärtom, han säger inget till snuten om vilka han misstänker, utan det är i en hemlig avlyssning som han flera gånger pekar ut G som en av gärningsmännen i Nacka.....
Citera
2020-04-15, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Tvärtom, han säger inget till snuten om vilka han misstänker, utan det är i en hemlig avlyssning som han flera gånger pekar ut G som en av gärningsmännen i Nacka.....

Såg det nu. Bra att du rättade mig.
Citera
2020-04-15, 07:19
Medlem
dramagouss avatar
Till poliserna som läser denna tråd:
Ni har gjort ett för jävla dåligt jobb med att maska info! Det svarta som ni täckt namn och personuppgifter gör ingen nytta, då man bara kan markera texten bakom, kopiera och klistra in så kan man läsa vad som står där bakom, tel nummer till vittnen och personuppgifter.
Citera
2020-04-15, 08:41
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Han påstår det i andra skjutningen. Inte första.

I första skjutningen är det I och A som är misstänkta.

I andra skjutning är det I och V som är misstänkta.

Den fjärde killen är misstänkt för rensa upp i efterhand genom bränna bilar eller hämta vapen osv i båda skjutningarna men bara åtalade i den andra skjutningen.

Frågan som ska ställas är om brodern F4 är den som sanktionerat skjutningarna.

Samt vem den mystiska mannen i Råcksta är som gav L4min uppgifter var han kunde köpa vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in