2020-04-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det som er greia her er at det blir vanskelig å åpne døra kl 8 på kvelden, hvis hun satt i en stol inni teateret kl 8 på kvelden. Hun kan jo ikke være to steder på samme tid.
Hvis det stemmer at Verisure-selgeren var der, så må det ha vært ved et tidligere tidspunkt, altså at selgeren husker feil eller noe.
Men det blir jo noe som ikke stemmer da. Hvorfor sier politiet til media at han var det kl. 8 når de vet at de ikke kan stemme?
Det står i media at "kl.20.03 gikk teppet opp på teateret, og teppet gikk ned 22.37", altså nokså spesifikke klokkeslett. Hva disse klokkeslettene er basert på, det vet man ikke, om det er kameraovervåkning eller hva som står på teaterbilletten.
Ja, sorry.jeg forvekslet datoer her.Ja,det er noe som ikke stemmer. Typer at journalisten skrev feil datoen om verisureselger..eller
Citera
2020-04-14, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Ja, sorry.jeg forvekslet datoer her.Ja,det er noe som ikke stemmer. Typer at journalisten skrev feil datoen om verisureselger..eller

Tja, ikke godt å si..
Citera
2020-04-14, 23:09
Medlem
Folk i nabolaget må jo vite om Verisure-selgeren banket på dører på kvelden 30. oktober 2018.

Dersom han var på en salgsrunde og besøkte flere potensielle kunder, må jo noen kunne bekrefte at han var hos dem.

Igjen, naboene må ha snakket om han var i området eller ikke. Noen lokale som har hørt noe?

Edit

Jeg tror ikke det finnes tilstrekkelig informasjon tilgjengelig for å kunne si med sikkerhet hvilken versjon som er sann, at Verisure-selgeren ringte på ved åttetiden på kvelden og snakket med AEH og gjorde en avtale med henne, eller om ekteparet Hagen var på teater sammen med et vennepar.

Om begge versjonene er "sanne", må Verisure-selgeren ha oppgitt feil tidspunkt for hjemmebesøket.

Jeg tror disse motstridende opplysningene skyldes politiets såkalte mediestrategi. Politiet vet hva som er sant. Det er vel ikke annet å gjøre enn å vente på oppklaringen.
Senast redigerad av kornblomst 2020-04-15 kl. 00:05. Anledning: Edit:
Citera
2020-04-15, 00:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, kan godt hende at selgeren kom dit, og var en brikke uten å vite det selv, for å få det til å virke som at "kidnapperne" måtte framskynde sin plan.

Kan godt hende at det er en strategi. Hvis de kan få TH til å føle at han er mer mistenkt, eller mindre mistenkt, så kan de få han til å gjøre den ene eller den andre handlingen.
Håpet er vel at han skal lede dem til stedet hun er dumpet eller gravd ned. At han til slutt føler en sånn trang til å sjekke om noen har vært i området eller ikke. Hvis hun er gravd ned noen plass, så må det jo klø noe fryktelig for han å ikke vite om de søker i nærheten osv.

När artikeln om teaterbesöket kom så upplevde man ju att polisen avsevärt flyttade fram sina positioner gentemot maken...
Det blir ju ett helt annat ljus över saken med synvinkel på makarna.

Samtidigt, vilket är lite frapperande, så måste man ju tänka tanken då att det var makens avsikt att teaterbesöket skulle bli känt ganska snart, om än inte meddetsamma. De som ev. såg AE vid liv där skulle kunna leva på det i tio veckor, s.a.s. Utan att heller behöva grubbla på vad som ev. föregått detta. AE kanske sminkad för kvällen och på gott humör.

Men efter tio veckor borde ju th ha kunnat tänkt att teaterbesöket skulle bli känt. Och pressen borde ha kunnat snappat upp detta själva via ngt vittne på plats...

Det känns ju ännu mer spektakulärt, och också som det egentligen avsedda scenariot. I så fall.

90 mille. Trusselbrev. Rysk maffia. Teaterbesök. Snacka om att gå under med stil....

Är inte det lite Napoleon-varning på den? Eller karl xii? Eller nån annan belägrare av Oslo o Moskva...?

Men skorna är från sparkjøp...
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-15 kl. 00:38.
Citera
2020-04-15, 00:25
Medlem
Jeg tror at verisure selgeren var der tidligere på dagen men at politiet bevisst har foret media med noen uriktige opplysninger rett og slett for å ha kontroll på om eventuelle vitner bruker disse opplysningene for å avgi uriktige forklaringer.
Citera
2020-04-15, 00:37
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror at verisure selgeren var der tidligere på dagen men at politiet bevisst har foret media med noen uriktige opplysninger rett og slett for å ha kontroll på om eventuelle vitner bruker disse opplysningene for å avgi uriktige forklaringer.

Godt tenkt. Det tror jeg er meget sannsynlig.
Citera
2020-04-15, 00:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Man ser sånt ibland ja. Lite fel skadar inte. Ger impuls att rätta också...
Citera
2020-04-15, 01:10
Medlem
Tror dere saken blir løst? Eller blir dette en ny Dung sak?
Citera
2020-04-15, 01:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jo, og det at det har blitt bløffet bevisst med det her synes jeg svekker hele 9.14 samtalen også, faktisk. Den er alt annet enn hugget i stein for min del. Kan det bløffes om det ene så kan det vel bløffes om det andre også. Den samtalen kan ha vært mellom hvem som helst, hvis den i det hele tatt fant sted.
Citera
2020-04-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, og det at det har blitt bløffet bevisst med det her synes jeg svekker hele 9.14 samtalen også, faktisk. Den er alt annet enn hugget i stein for min del. Kan det bløffes om det ene så kan det vel bløffes om det andre også. Den samtalen kan ha vært mellom hvem som helst, hvis den i det hele tatt fant sted.

Alt er merkelig i denne saken.

TH er den siste som så AE i live, TH ble bekymret for sin kone og dro hjem og fant ut at hun var kidnappet og TH er kronvitnet på at han selv har alibi.

Alt kan selvsagt være helt tilfeldig
Citera
2020-04-15, 02:56
Medlem
1) Brysk fisker og telelinse.
2) Futurum-mennene.
3) (Eventuelt: Bilen over plenen?)

1) og 2) og kanskje 3) var helt klart iscenesatt skuespill dersom det har med forbrytelsen å gjøre. Jeg tror i så fall at skuespillerne ikke visste hva GM senere skulle gjøre. Fordi de villig eksponerte seg for å bli sett av vitner tror jeg at de spilte skuespill på oppdrag og at de ikke visste noe om det grufulle som skulle skje.

Hva skulle eventuelt stoppe disse skuespillerne fra å gå til politiet og fortelle om det de visste dersom de ønsket det? Dessverre var kanskje oppdragsgiver anonym. Men politiet kan allikevel finne ut hvem oppdragsgiver var.

Jeg tror at politiet har fått snakket med en eller flere av de.

Bilen over plenen kan ev ha vært GM eller en ev medhjelper av GM.

Tilfeldige sammentreff skjer jo fra tid til annen. Men alt dette var ikke tilfeldige sammentreff.

Tror jeg.
Citera
2020-04-15, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt stor tro på teorien din, om at AEH ble bortført/drept et annet sted enn i hjemmet. Men når du sier det sånn (dette med valpen), så kan du ha rett, hvis det stemmer at elektrikeren var inni huset.

Edit:
Det har blitt sagt i media at elektrikerens taushetsplikt har blitt opphevet. 1) Så da kan vi gå utifra at politiet mener at det som evt elektrikeren så på åstedet, eller vet om saken, ikke vil ødelegge for etterforskningen.

Edit:
Dette med at det ble funnet strips/buntband på åstedet, ble lekket til pressen samtidig med informasjonen om at elektrikeren hadde avtale med AEH på forsvinningsdagen (og opphevet taushetsplikt mm) ble kjent.

Jeg tror at du har rett i 1), og jeg tror at grunnen til at elektrikerens taushetsplikt hadde blitt opphevet, var at politiet da var ferdig med viktige avhør av andre personer og at politiet også var ferdige med diverse andre etterforskningsoppgaver slik at det ikke lengre var til skade for etterforskningen at elektrikeren eventuelt snakket med andre om det han visste.

Jeg kom egentlig ikke på noe lurt. Men jeg tror at taushetsplikten hadde å gjøre med viktige avhør som politiet skulle foreta.

Og kl 9:48 tror jeg at huset allerede hadde vært tomt en stund. Ingen valp var der da og ingen spor var laget. AE var ikke der.
Ingen risiko for GM å bli tatt. MEN hvor var AE, hvor var valpen og når kom sporplanteren og når kom valpen tilbake til huset?

Jeg holder muligens på å bli klarsynt

Kan taushetsplikten ha blitt opphevet på noen felt og ikke på andre felt?
Hvis han var inne i huset og så noe som kan skade etterforskningen om andre får vite om, så kan han kanskje ha fortsatt å ha taushetsplikt om dette?
Senast redigerad av POlROT 2020-04-15 kl. 03:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in