Citat:
Ursprungligen postat av
Ribersborg
Har du inte snart gått av ditt Flashback skift ännu.
Dina så kallade fake new exempel är bra patetiska.
Jo, det är fullt hus på de flesta håll i Sverige, bla så riskerade ett tjugotal ställen i Stockholm att få stänga eftersom det var just fullrulle i helgen.
Fullt ös på sport träningar och gym runt om i landet. Passerade själv i helgen ett par ungdomsträningar som hade full med ungdomar som tränade och föräldrar i stor klunga som publik.
Triageringen pågår, har själv god insyn.
Jag har inga skift, jag är en privatperson. Ni särskrivar/translate-troll kör skift kanske?
Varför är de patetiska? De är ju korrekta.
Massvis med ställen som tar in mer än 50 pers har redan stängt, bord har flyttats isär, man kör nästan uteslutande uteserveringar när man kan. Ja, de har misskötts på vissa håll, men det körs inte på precis som vanligt. Alls. Öht. Ren lögn.
Ja, det tränas fortfarande, men inga anläggningar är öppna precis som vanligt. Mycket är inställt och restriktioner föreligger överallt.
Dessutom nämns inget annat, om att resandet i Påsk till våra hotspots var ner med över 90% osv. Nämner inte heller förbudet på större grupper än 50. Man vinklar det som att vi gör allt precis som vanligt. Ren lögn.
Jag har också insyn, dock ej i Stockholm. Jag vet flera ställen som inte är i närheten av triage ännu, längre ifrån an vanligt t o m tack vare utökat antal platser. Så det är också en lögn, eller i bästa fall oerhörd vinkling.