2020-04-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Fake, Trump införde ingenting förrän han till slut vad nödd och tvungen att agera. Det var ju upp till delstaterna att agera enigt honom själv. Och några republikanska stater som lyssnande på Trump har inte ens i dagsläget några större restriktioner för att hjälpa till att stoppa spridningen i landet.
Att Trump sedan gör rosenskimrande efterkonstruktioner är ju helt väntat, det är ju så han hanterar alla sina misstag som president.

Nej. Att alla stater inte följer riktlinjerna är självklart ingen att anmärka på. USA är ett stort land och viruset har inte stor spridning över hela landet. Det är du och likasinnande som gör efterhandskonstruktioner.
Citera
2020-04-14, 16:09
Medlem
Pastor-Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Den 21 mars hade Italien 4825 döda i coronavirus. Den 21 Mars surfade man för fullt på Hawaii. Man fattade nada. Oavsett när han stängde mot Kina (vilket ska bankas in i huvudet på folk) vad gjorde han efter det? Ingenting fattade ingenting. Det är den bistra sanningen. Sedan kan man köra Fox hur mycket man vill.

Men vänligen svara på frågan varför surfade man på Hawaii så sent som 21 mars?.

Chansen att smittas just när man surfar måste väl vara väldigt liten? Då, om någonsin, håller man ju avstånd till varandra.
Citera
2020-04-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
En pandemi är när en infektionssjukdom sprids över stora delar av världen och drabbar en stor andel av befolkningen i varje land. (från wikipedia).

DVS, WHO kallade det för pandemi när virusets spridning var stor nog att klassas som pandemi. Innan dess var det inte en pandemi. Så funkar ord.

Kriterierna för pamdemi var uppfyllda tidigare. WHO offentligörande är inte facit utan de är bara en intresseorganisation för sina medlemsländer.
Citera
2020-04-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Just nu är det du som säger det, ingen annan. Vad det nu har med något att göra?

Om du slutar leta små halmgubbar som du kan kasta ner i elden för att hoppas på lite mer fyr så kanske du framstår som mer vettig. Just nu ser alla igenom dessa patetiska trumphatarförsök.

Håll dig lite sakligt till politiken kanske?

Om man bryr sig om det amerikanska folket och landet i sig så måste man inse att Trump förstör för både folket och USA. Det är bara enkel fakta. Och nu när arbetslösheten ökar och landet drabbas allt mer av coronan kommer det inte att gå bra för Trump. Det gör mig inget. Jag bryr mig inte om honom som person och ser honom som en idol eller så, så jag kan hålla mig neutral till det här.
Citera
2020-04-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Kriterierna för pamdemi var uppfyllda tidigare. WHO offentligörande är inte facit utan de är bara en intresseorganisation för sina medlemsländer.

WHO har egna kriterier som de utarbetar.
Citera
2020-04-14, 16:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
pe11e skrev

Jag blir inte klok på Demokraterna, när Trump stängde ner Kinaresandet blev han kallad typ rasist/asiofob och nu blir han anklagad för att ha infört alla åtgärder för sent. 🙃

Det enda demokraterna har gjort ar att sprida det kinesiska kommunistviruset sa mycket som mojligt.
Se bara pa New Yorks borgmastare De Blasio:

8 times Bill de Blasio downplayed the coronavirus

https://www.youtube.com/watch?v=1JZ0Ruh89f0
Citera
2020-04-14, 16:47
Medlem
Som president har jag total makt säger Trum innan en generad Pence lite senare försöka tona ner Trumps misstag.
Men det mest skrämmande är nog att Trump faktiskt har makten att skapa kaos och splittring i dom stater som agerar för sin stat och för USA bästa och inte för Trumps bästa när man så sakta skall öppna upp samhällen och hela delstater igen. Verkar faktiskt som man nu skapar flera "United mini-states of America"för att tillsammans se till att saker och ting inte skall gå snett när man lättar på restriktionerna.

Och se, genast gläfser Trump som en strykrädd hund, gå emot mig och ni lär få svårt i er politiska karriär ylar han med en hotande underton allt för att skapa rädsla och undernådighet. Men egentligen visar Trump då än en gång bara att USA som nation inte är av något större intresse för honom att bygga starkt utan det är enbart hans törst efter makt som formar besluten. Och som ett brev på posten skapas då det kaos och den obeslutsamhet som nu bevittnas av omvärlden inför öppen ridå.

vi får väl hoppas delstaterna tar dom beslut som gynnar deras medborgarna och då USA på sikt och inte fegar för hoten från clownen i vita huset.
Citera
2020-04-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-Jansson
Chansen att smittas just när man surfar måste väl vara väldigt liten? Då, om någonsin, håller man ju avstånd till varandra.
Det var bara det att web kameran zoomade även in badstranden. Social distans kunde man inte stava till. Så det var inte bara surfning om du trodde det.
Citera
2020-04-14, 16:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Just nu så har han bestämt att kommande avsnitt i dokusåpan om Donald J Trump så ska han komma med besked om var han ska öppna upp landet och var det ska vara nedstängt. Han är rosenrasande för att alla talar om för honom att han inte är den som bestämmer det. Det förstör ju hans storyline för veckan. Han sa att han hade mycket att tänka på inför detta enormt stora beslut och så får han höra att han inte kan ta det ha ha ha. Han är rolig.
Ojojoj som vanligt lyssnar inte Trump på någon mer än sig själv men den har vi sett förut också, Kommer vara guvernörer som kommer gå emot Trump och inte öppna upp städer och annat just för rädslan att viruset ska få ny fart där man börjar öppna upp ånyo!

Han lär gå bananas igen på sin 2tim långa egocentriska stund i rutan och enda som gullar med han nu mer är OANN medans FOX News dragit åt sig öronen en smul och börjat granska hans förehavanden istället, Problemen hopar sig mer och mer och desperationen är i förarsätet stat efter stat har öppnat ögonen då dem går på knäna dels inom sjukvården man får inte det dem behöver och folk är arbetslösa och delar är hemlösa i detta skit!
Citera
2020-04-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
WHO har egna kriterier som de utarbetar.

Och? Nyligen påstods det att det inte kan vara en pandemi innan WHO anser det. Det är fel, WHO är bara en intresseorganisation för sina medlemsländer.
Citera
2020-04-14, 16:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Och? Nyligen påstods det att det inte kan vara en pandemi innan WHO anser det. Det är fel, WHO är bara en intresseorganisation för sina medlemsländer.
WHO är dem som säger om det är en Pandemi eller ej så är det sedan att du läser på skräpsidor som förmedlar Pro Trump saker är en annan femma, Så ska du komma med ngt vettigt så kom men fakta från källor som är tillförlitliga innan du klöser på tangenterna i vildförtvivlan.....

http://www.pandemi.se/om_pandemier/pandemier.html
Citera
2020-04-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ojojoj som vanligt lyssnar inte Trump på någon mer än sig själv men den har vi sett förut också, Kommer vara guvernörer som kommer gå emot Trump och inte öppna upp städer och annat just för rädslan att viruset ska få ny fart där man börjar öppna upp ånyo!

Han lär gå bananas igen på sin 2tim långa egocentriska stund i rutan och enda som gullar med han nu mer är OANN medans FOX News dragit åt sig öronen en smul och börjat granska hans förehavanden istället, Problemen hopar sig mer och mer och desperationen är i förarsätet stat efter stat har öppnat ögonen då dem går på knäna dels inom sjukvården man får inte det dem behöver och folk är arbetslösa och delar är hemlösa i detta skit!

Ja han laddade ju stenhårt i går kring att han måste ta ett stort och svårt beslut om landets stängningar och öppningar. Och så fakta: det är inte han som bestämmer det. Oj så arg han blev.

Jag hade ju fel i går då jag trodde att han var smart nog att försöka satsa på att bry sig om amerikanska folket. Det gick ju tydligen inte för sig. För ikväll törs jag inte ha några gissningar. Förutom att allt handlar om honom själv. Kanske han tar januari en timme till. Det verkar vara viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in