Citat:
Ursprungligen postat av
pejpen
Alla ni som skriker er hesa på FHM och vad de gör och vad de inte gör. Allt är fel, enligt er, och alla andra länder gör rätt.
Hur ser ni på det faktum att vinterkräksjukan och säsongsinfluensan kraftigt gått ner? Tolkar ni det som en slump eller som att FHM´s rekommendationer faktiskt fungerar?
OBS att jag inte frågar er om vad ni tycker om att si eller så många har dött p g a FHM. Jag vet att ni har åsikter om det. Jag känner även till att folk dör varje dag, månad och år.
Vilka "ni" och vilka länder?
Även om åtgärderna
får vissa effekter mot säsongsinfluensans spridning är det knappast med samma effektivitet. Influensan låter sig inte isoleras. Det är olika sjukdomar och det du frågar om är positiva sidoeffekter som inte säger mycket om huruvida man gjort för lite eller för mycket mot spridningen av coronaviruset.
Det finns en annan tråd där tanken förs fram att pandemin leder till färre döda totalt sett, när eller om
andra infektionssjukdomar minskar i och med de åtgärder som görs mot pandemin. Den som startade den tråden ville dock inte diskutera frågan om coronans högre smittsamhet och dödlighet, men jag tyckte att då faller ganska mycket av det intellektuella värdet med diskussionen. Det är inte säsongsinfluensan eller vinterkräksjukan som är i fokus för detta.