2020-04-13, 22:56
Medlem
Tjena Morsen Flashbackare, hoppas ni haft en trevlig påsk

Skulle vilja ha lite tips återigen (Nybörjare på allt). Har en spricka på stötfångaren som är lite skevt o ha, vad hade ni gjort för att fixa till de. Själv fundera man på spakla igen skiten o jämna ut de eller har ni bättre tips Tack för svar Mvh TjenaMors

Där har ni bild

https://gyazo.com/f48d2afe584077ec3bf9c6ef47af33ee
Citera
2020-04-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjenaMorsHej

Skulle vilja ha lite tips återigen (Nybörjare på allt). Har en spricka på stötfångaren som är lite skevt o ha, vad hade ni gjort för att fixa till de. Själv fundera man på spakla igen skiten o jämna ut de eller har ni bättre tips Tack för svar Mvh TjenaMors

Där har ni bild

Spricka? Verkar ha råkat på ett yxhugg. Leta efter komplett enhet på skrotar först och främst.
Citera
2020-04-13, 23:12
Medlem
Lämna in till en bilskadeverkstad.
Förmodligen lönar det sig = blir billigare - att ta det på vagnskadeförsäkringen än att betala själv kontant.
Fråga bilskadeverkstaden om vad som blir billigast för dig.
Citera
2020-04-13, 23:17
Medlem
Hahaha aa vet inte vad ja skulle skriva xD Vet inte riktigt vad som har hänt, tidigare ägare visste inte heller. Har kollat delar på skroten där ja bor/område och dem vill ha omkring 1500 för en sådan.
Citera
2020-04-13, 23:20
Medlem
Silvertejp lagar allt för en billig peng.
Citera
2020-04-13, 23:21
Medlem
Citat:
Hahaha aa vet inte vad ja skulle skriva xD Vet inte riktigt vad som har hänt, tidigare ägare visste inte heller. Har kollat delar på skroten där ja bor/område och dem vill ha omkring 1500 för en sådan.

Det är högst sannolikt det billigaste smartaste alternativet
Citera
2020-04-13, 23:29
Medlem
Flairys avatar
Citat:

Där har ni bild

Lossa stöten sen är de bara börja slipa o spackla antar att de inte är en bil för över 30 papp så ovärt att lämna in, oftast kan man få till de själv, se bara till att lacka hela stöten så slipper du förgskiftbingar även om de kommer bli lite skillnad på ny lack o gammal, krävs spackel, slippapper gärna våtslippapper 240-400-800-1200-2000-3000 beroende på hur du vill ha slutresultatet + grundfärg- färgen på stöte, bör gå få fram via färgkod, 2 komponents klarlack....

Sen går de ju o fusklaga om man vill billigare men har använt de ovanstående vi mina fixar kvällar, kanske glömt nått men ett hum på vad som krävs...
Citera
2020-04-13, 23:31
Medlem
Amen tack för svaren, jag får kika vad jag gör. De är en brukis så ska fixa till de övriga problem sedan får jag fundera på om jag vill fixa bilens utseende. De med 1500 är att på blocket så hittar man v70 med motorass för 2000, sån man kan plocka ut av utan begränsning. Finns ju andra städer som säljer för 600-800 så kanske får ta o skaffa lite tålamod o vänta tills de kommer någon sånt i närheten.
Citera
2020-04-13, 23:34
Medlem
.
Senast redigerad av TjenaMorsHej 2020-04-13 kl. 23:38.
Citera
2020-04-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flairy
Lossa stöten sen är de bara börja slipa o spackla antar att de inte är en bil för över 30 papp så ovärt att lämna in, oftast kan man få till de själv, se bara till att lacka hela stöten så slipper du förgskiftbingar även om de kommer bli lite skillnad på ny lack o gammal, krävs spackel, slippapper gärna våtslippapper 240-400-800-1200-2000-3000 beroende på hur du vill ha slutresultatet + grundfärg- färgen på stöte, bör gå få fram via färgkod, 2 komponents klarlack....

Sen går de ju o fusklaga om man vill billigare men har använt de ovanstående vi mina fixar kvällar, kanske glömt nått men ett hum på vad som krävs...

Flairy, tack som fasen för svar. Lite så ja känner, de är inte precis världens finaste o vill inte slösa mera pengar än vad som behövs. Lika bättre att köpa nyare känner jag isånafall. Vilket spackel tror du blir bäst?
Citera
2020-04-13, 23:41
Medlem
Flairys avatar
Citat:
.

Använd plastic padding glasfiberspackel....bra fästförmåga

Men förresten om du slipar ner så att du kommer till plasten, då måste du grunda med plastprimer. (mekonomen, OK, mm)
Citera
2020-04-13, 23:52
Medlem
rutenskuts avatar
sätt på en dekal/klistermärke
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto