2020-04-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Andra vågen har börjat i Kina.
Lockdown funkar ej.

"Kina redovisar i dag flest antal smittade sedan i början av mars, rapporterar amerikanska NPR. Under måndagen rapporterades 169 fall enligt de kinesiska myndigheterna"

Japp, och detta har även kineserna själva vetat om.
Kineserna har byggt sjukhus, respiratorer och sjukhussängar under denna tid, då de själva vart fullt medvetna om att det kommer tillbaka.

En lockdown ger endast tillfällig effekt, och det börjar bli klart även för alla de politiker som snabbt hetsat igenom en lockdown i övriga världen.
Citera
2020-04-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Stämmer nog att dom svetsat igen efter att dom tagit med sig smittade till sjukhuset.

Läs på, du ligger tre månader efter.
Godnatt
Citera
2020-04-13, 21:58
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Ja detta jag sagt hela tiden. Militären sätts in för att skydda allmänheten. Skjuter skarpt vid minsta steg utanför hemmet. Snart får vi lite nytta av våra vikingar.

Tror det kommer något under eller efter påsk.
Citera
2020-04-13, 21:58
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Någon gång onsdag eller torsdag kväll kan jag tänka mig att svetsaren och kungen går ut i gemensam presskonferens att stänga ner landet hårt. Endast gå ut en gång per dygn för att handla basala livsmedel. Militär patrullerar gatorna och skjuter varje person som bryter mot detta.

Efter att FHM tvingats rapportera 300 döda på tisdag och 400 döda på onsdag.

Har jag rätt?

Nej det är befängt då de flesta andra regioner har stabilt läge med få smittade!
Citera
2020-04-13, 21:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Japp, och detta har även kineserna själva vetat om.
Kineserna har byggt sjukhus, respiratorer och sjukhussängar under denna tid, då de själva vart fullt medvetna om att det kommer tillbaka.

En lockdown ger endast tillfällig effekt, och det börjar bli klart även för alla de politiker som snabbt hetsat igenom en lockdown i övriga världen.

Ja. Danmark, Norge, Frankrike osv börjar öppna upp. Nu när de insett att lockdown ej är hållbart.

Men dom försökte ju. Det ska dom ha en eloge för.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Det är fakta att antalet döda människor har ökat med 30% på ca fyra dagar (på jorden) och då borde man tänka på tonläget och ta det på allvar.
Panik, rädsla och allvar är tre skilda saker.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
När de andra länderna öppnar upp igen så tar smittan fart där.

Vad har det att göra med Sveriges siffror?
Citera
Medlem
Citat:
Frankrike öppnar skolorna

"– Då startar nästa fas. Det kommer att vara ett pågående arbete därifrån. Vårt främsta fokus är alla fransmäns hälsa. Vi kommer gradvis att öppna skolor, säger han enligt France Info.

– Våra barn måste hitta tillbaka till skolorna.

Men äldre med underliggande hälsoproblem kommer att hållas i karantän även efter 11 maj."

Fler och fler länder verkar fatta att stängda skolor bara har negativ effekt.

Det står väl att Frankrike förlänger karantän till 11 maj, och därefter startar nästa fas = man börjar öppna skolorna gradvis. Förmodar beroende hur läget är då.

Trodde du skolorna skulle vara stängda för evigt i Frankrike?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPGJR1/frankrike-forlanger-karantanen-till-11-maj
Citera
2020-04-13, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nej.
Jag har hela tiden pratat om antalet dödsfall i Sverige, och det är också det relevanta när man läser den statistik som finns att följa i Sverige.
Att du inte är benägen att läsa det får stå för dig.

Vad Covid19 är benäget att göra vet vi nog alla. Det beror dock på ca 2000 olika parametrar varför ett utfall blir si och så. Italien är och var redan innan ett U-land i Europa så ingen kan vara särskilt förvånad över att det gått som det gått.

PS. Jag har varit i Lombardiet flera gånger hos leverantörer i mitt jobb på storbolag i industrin. Haft många trevliga kvällar på fina restauranger där. Senast i november, och skulle dit för ca tre veckor sen. Nu dröjer det nog dock.
Hur är din relation till Lombardiet?

Tyvärr hyser jag ingen sympati för förnekare. Men måste erkänna att du verkar vara en schysst snubbe.
Så jag lägger ner stridsyxan för denna gång
Ja, jag är uppvuxen i Rom och varit flera gånger i Milano.
Hoppas man får besöka den regionen igen snart.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Du förstår inte det här med att köpa sig tid och låta vetenskap och forskning komma längre innan man chansar va? Svårt att tänka så långt?

Man kommer inte ha hittat vaccin eller medicin på några få veckor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Kanada har över 2 gånger smittade än Sverige men mycket färre döda ändå än Sverige!

• Kanada har 25500 fall och 767 döda
  • Sverige har 10900 fall och 946 döda
Varför dör det så många i Sverige??

För att folk lämnas att dö pga brist på diverse inom sjukvården och samhället.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnellsBoys
Att den styrs så mycket som möjligt och man isolerar de största riskgrupperna samt inför restriktioner på pubar och dylikt satta av staten som ska följas annars blir det böter eller fängelse. Detta tills man kan hitta stabila sätt att behandla människor och i slutändan vaccinera.
Fast ett vaccin fungerar inte om vi inte kan få immunitet, förstår du inte det? Vaccin fungerar genom att imitera en infektion med avdödade bitar virus, för att kroppen ska lära sig att känna igen patogenen. Klarar immunförsvaret inte av att känna igen ett virus känner den heller inte igen vaccinet, och vise versa. Därav, om det är som du påstår, är den enda möjligheten att svälta ut viruset till den sista infekterade människan är död. Vilket skulle kräva total individuell isolering av ALLA människor på hela jorden
Citera
2020-04-13, 22:01
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ja. Danmark, Norge, Frankrike osv börjar öppna upp. Nu när de insett att lockdown ej är hållbart.

Men dom försökte ju. Det ska dom ha en eloge för.

Läs gärna på om det där, regimens lakej.
Ett tips. En nedstängning ska inte vara för evigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in