2020-04-13, 21:52
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Någon gång onsdag eller torsdag kväll kan jag tänka mig att svetsaren och kungen går ut i gemensam presskonferens att stänga ner landet hårt. Endast gå ut en gång per dygn för att handla basala livsmedel. Militär patrullerar gatorna och skjuter varje person som bryter mot detta.

Efter att FHM tvingats rapportera 300 döda på tisdag och 400 döda på onsdag.

Har jag rätt?

Hoppas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TegnellsBoys
Inte alls säkert en immunitet nås som förväntat och den lär behöva nå 80% och innefatta legalt massmord på gamla och sjuka på initiativ av svenska regimen.
https://www.cnbc.com/2020/04/13/who-officials-say-its-unclear-whether-recovered-coronavirus-patients-are-immune-to-second-infection. html

Det här är problematiskt information. Inte alls bra om det stämmer att immunitet inte skapas.

Vill minnas att det började på samma sätt med asymptomatiska sprider smitta, initiala påståenden som snabbt tonades ner och sen gick det nån vecka innan det blev accepterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Kanada har över 2 gånger smittade än Sverige men mycket färre döda ändå än Sverige!

• Kanada har 25500 fall och 767 döda
  • Sverige har 10900 fall och 946 döda
Varför dör det så många i Sverige??

Sverige testar färre, och har således med stor sannolikhet ett större mörkertal av smittade.
Citera
2020-04-13, 21:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Någon gång onsdag eller torsdag kväll kan jag tänka mig att svetsaren och kungen går ut i gemensam presskonferens att stänga ner landet hårt. Endast gå ut en gång per dygn för att handla basala livsmedel. Militär patrullerar gatorna och skjuter varje person som bryter mot detta.

Har jag rätt?

De kommer inte att stänga ner landet och kungen kommer definitivt inte att samverka i några sådana sammanhang. Du har fel.

Dödstalen på tisdag och onsdag är oväsentligt eftersom det är eftersläpning på flera dagar. Tippar på 180 för tisdag och 98 för onsdag, men det är som sagt helt oväsentligt eftersom det inte är faktisk dagsrapportering.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Man offrar inte liv i långa loppet. Sveriges siffror kommer bara bli bättre och bättre jämförelsevis.

Varför skulle de? Ju längre man lyckas skjuta upp spridningen desto större chans är det att man kommer ha hittat säkrare och mer effektiva läkemedel mot sjukdomen.

Du har ingen aning om hur det kommer se ut i det långa loppet eftersom vi inte vet tillräckligt mycket om sjukdomen än så länge. Det krävs mer studier och längre tid innan man kommer göra det, och det är precis därför andra länder försöker köpa sig tid genom att stänga ner så mycket som möjligt.

Det vi håller på med är inte något annat än vansinnig rysk roulette.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:

Har jag rätt?

Vilken militär då? Och vem ska dom skjuta? Invandrare? Det vågar dom ej. Så ska dom skjuta ner gamla tanter och farbröder.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Vi befinner dig oss i världen och vi står inte över den. Området kvittar när det kommer till kritan så du får gärna förklara vad du menar med det du skrev. Att siffrorna kommer bli bättre i Sverige.

När de andra länderna öppnar upp igen så tar smittan fart där.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Sverige har inte en högre dödsfrekvens än något annat land som det verkar, snarare tvärt om.

Say what?
Det där får du nog formulera om...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Så alla som hamstrat skithuspapper och annat är normala?

Nej man kan leva som vanligt med några justeringar, tvätta händerna och var noga med hygienen.
Sen besök ej äldre i riskgrupper.

Hur svårt ska det vara.

Men hur många dödsfall har Turkmenistan? Nu när det är olagligt?

Det finns alarmister och realister jag är det sistnämnda.
Vissa är galna ja och snackar 1000 döda om dagen- de snackar skit.

Enklaste och kortaste svaret är att ca 70% av jordens befolkning kommer att smittas, ca 1% av de dör. Smittan sprids snabbt så sjukvården hinner inte med öht och blir så överbelastad att dödligheten ökar ÄN mer plus då att andra akutfall inte hinns med och lika många dör i annat som annars hade kunnat räddas.

Allt handlar om att sjukvården inte får överbelastas.
Åtgärderna vi gör i Sverige är för lama och det kommer synas nu i april/maj.

Det är inte att vara hysterisk eller någonting, det är bara fakta.

Hahaha och Turkmenistan har noll döda
Citera
2020-04-13, 21:54
Medlem
Navy sailor tests positive for coronavirus again after full recovery

Defense 11:33 March 31, 2020
SHARE LIKE SAVE PRINT
FONT SIZE
SEOUL, March 31 (Yonhap) -- A Navy sailor has tested positive again for the new coronavirus after having fully recovered from the disease, the defense ministry said Tuesday.

The sailor stationed on the southern island of Jeju was released from a hospital last week after recovering fully from the COVID-19 virus following monthlong treatment.

But he redeveloped symptoms while in preventive quarantine, and tested positive again Tuesday, officials said, adding that he was immediately sent to a hospital.

Last week, two other military personnel -- an Army officer and an Air Force contractor -- were found to have contracted the virus again after making full recoveries...https://en.yna.co.kr/view/AEN2020033...tional/defense

Det är för många fall som "återinfekteras" för att bara skylla på tester. Vi vet för lite om viruset och om vår flock-immunitets-metod kommer fungera. Vår regering borde tänka om!! Tänk om de som bara smittas lite grann inte bildar antikroppar och det kommer en andra våg. Tänk om de smittas idag blir sjuka om åtta veckor igen!!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Fast det krävs ju inte ett matematiskt geni för att plussa ihop alla veckans dagars dödsfall för att få en veckosiffra? Det är väl knappast att mörka, eller har jag missförstått något?

Det handlar om vad som visas till folket. Som bevis så läser de flesta vänstertrollen här endast rubrikerna hur förväntar du dig då att en passiv människa ska ta fram räknaren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Kanada har över 2 gånger smittade än Sverige men mycket färre döda ändå än Sverige!

• Kanada har 25500 fall och 767 döda
  • Sverige har 10900 fall och 946 döda
Varför dör det så många i Sverige??

Vi testar i minst utstreckning i hela västvärlden.
Du kan bara jämföra dödstal tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in