2020-04-13, 21:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Håller helt med. Sossarna vallar Tegnell framför sig för att kunna kasta honom under bussen vid behov. Detta är för övrigt en stor skillnad mot andra länder där regeringscheferna ofta agerar spjutspets medan Stefan håller låg profil. Till syvende och sist är det såklart hans ansvar men kommer ingen bry sig om.

Väldigt deppigt att sossarna verkar stärkas av detta...

Som bekant brukar sittande styret stärkas under kriser. En tröst kan vara att det stödet kan falla snabbt om det går dåligt.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnellsBoys
Inte alls säkert en immunitet nås som förväntat och den lär behöva nå 80% och innefatta legalt massmord på gamla och sjuka på initiativ av svenska regimen.
https://www.cnbc.com/2020/04/13/who-officials-say-its-unclear-whether-recovered-coronavirus-patients-are-immune-to-second-infection. html
Om det är så att immunitet uteblir är mänskligheten fucked på riktigt. Då hjälper det inte att bara stänga skolor utan att alla hålls isolerade fullkomligt till pandemin är utrotad. Fullkomligt orealistiskt scenario. Å andra sidan hade ju överbefolkningen när lockdownen är över varit ett icke-problem...
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nej jag tror inte att de var immuna eftersom de blev smittade igen.
Jag tror att de hade testat runt 90 personer och 60 av dem hade smittan igen.
Då är man väl inte immun och har väl inga antikroppar heller tycker jag.

Man säger ju om vattkoppor tex att får du bara en, två stycken, ett fåtal alltså så kan du få vattkoppor igen.
Kanske är så med det här viruset också.
Inga symtom och lindiga symtom och du kan få det igen, men de som varit riktigt sjuka har utvecklat antikroppar.

Jävligt rädd att det då kan bli ännu farligare till hösten i sådanafall.
Att viruset blir starkare och dödar allt och alla. Alltså inte enbart riskgrupper.
Barn kanske stryker med istället.
Livrädd för att det skall bli så.

Nej. Du har fel, och det vet du. Dom blev inte smittade igen skriver forskarna.

"It's more likely that the people in South Korea still had fragments of the coronavirus in their bodies after they recovered. Such fragments don't mean the patients are still infectious or sick, but they can still show up in a nucleic acid test, Dr. Keiji Fukuda"

https://www.businessinsider.com/south-korea-coronavirus-reactivate-unlikely-dormancy-2020-4?r=US&IR=T

Dom var inte ens sjuka med symtom.

Säg inte att du också har börjat sprida desinformation här? Det är lågt.
Citera
2020-04-13, 21:46
Medlem
Kanada har över 2 gånger smittade än Sverige men mycket färre döda ändå än Sverige!

• Kanada har 25500 fall och 767 döda
  • Sverige har 10900 fall och 946 döda
Varför dör det så många i Sverige??
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
900 fler är inte 40%. Det är knappt 12%

Jag tror inte du förstår vad jag skrev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag fattar inte varför man säger flockimmunitet är målet samtidigt som man förnekar det? Är det bara för att vara konsekventa i sin otydlighet? Någon slags gaslightning?

Njae för det är väl inte per definition den faktiska strategin.

Strategin är att bromsa smittspridningen så att sjukvården pallar med, samtidigt som samhället som sådant inte ska ta en för orimligt stor smäll. Vart den linjen sen är, är såklart sen diskuterbart och det lär vi inte få svar på för om några år.

Skulle det visa sig att Sverige har kört den mest rimliga nivån på hur mycket man stänger ner, då kommer det att bli ett helvetes liv i samtliga länder som kört total lockdown. Den kan vi räkna med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har sett klipp där dörrar svetsas och uttalande att det inte fanns personer där inne utan att det var för att lägenheten var full med virus. Eftersom du sprider rykten utan substans så bortser vi från din ryktesspridning

Stämmer nog att dom svetsat igen efter att dom tagit med sig smittade till sjukhuset.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om någon covid-19 sjuk hostar på den och du sedan andas in den.

Det är tillräckligt med att andas ut för att luften i ens omgivnng an vara kontaminerad enligt forskare som citerats av Nature.
Citera
2020-04-13, 21:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Avseende dödsfall i Sverige nu, över tid och historiskt oavsett det är av Covid19 eller något annat är Stockholm inte särskilt intressant.

Gällande smittspridningen i antalet fall, etc. är det intressant men det är inte en diskussion jag för nu.

Coronan har ännu inte tagit fart i övriga Sverige på allvar. Så det finns inte så mycket att jämföra ännu. Då får du vänta i några veckor till.

I Stockholm har den nått mycket längre. Därför är Stockholm intressant.
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Idag 13/4 +2.558 smittade, total 18.328, och 18 nya dödsfall, totalt 148 döda, +179 friskförklarade, totalt 1470. Så Ryssland har nått 1 död per miljon invånare. Statstiken visas här ca 30 sekunder in i nyhetssändningen:

https://www.youtube.com/watch?v=55075KlILnU

Det är hittills Moskva som är svårt drabbat, annars är det mindre kluster av fall på enstaka andra orter, hittills.

Rysslands egna siffror kan du nog ta med ett tåglass salt. Så sent som 2017 mörkade de ett radioaktivt utsläpp i storleksordningen Harrisburg; så deras track record för transperens är inte på topp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Frankrike öppnar skolorna

"– Då startar nästa fas. Det kommer att vara ett pågående arbete därifrån. Vårt främsta fokus är alla fransmäns hälsa. Vi kommer gradvis att öppna skolor, säger han enligt France Info.

– Våra barn måste hitta tillbaka till skolorna.

Men äldre med underliggande hälsoproblem kommer att hållas i karantän även efter 11 maj."

Fler och fler länder verkar fatta att stängda skolor bara har negativ effekt.

Du glömde citera det viktigaste han sa, att deras serologiska data (va fan de nu är) tyder på att smittan är ytterst begränsad och nån flockimmunitet inte är att tänka på.

Det var alltså Macron som sa detta i ett tal till nationen.

Flockimmunitet är en pipedream. FHM' s egna siffror på 2.5 procent smittade i Sthlm bekräftar det.

Ska vi vänta på 70 procent så dröjer det åratal och hundratusentals döda. Funkar ej.

Vi kväver den i stället på plats.

Sen testa, testa och sätta hotspots i bevakad karantän.

Vi måste få igång allt innan midsommar, annars är det lights out.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-13 kl. 21:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Det är väl att jag är av tron att oavsett om det är höger eller vänstermänniskor som styr så har dom sannolikt bra jävla mkt bättre koll än mig på vad som borde göras.

Jag skiter i vilken linje de som styr väljer, de vet bättre enligt mig oavsett politisk färg när det gäller sånt här.

Detta är inte invandringspolitik.

Jag tror inte på konspirationer oavsett politisk färg på de som styr när det gäller problem av den här typen helt enkelt.

Fast.
Exakt det tänket går ju att appliceras på invandringspolitik.

Vet inte hur många gånger man lagt fram fakta och kritik mot den förda politiken och man får bara som svar att man är outbildad och inte expert.

DET ÄR EXAKT SAMMA NU!!!

Du har UPPENBARLIGEN en kritisk ådra i dig(om du inte bara är rasist) som gör att du även nu borde tänka och gräva lite själv typ: "Hmmm Tegnell har ju fan haft fel i ALLT hitills", och; "alla andra länder gör såhär. Varför? Varför inte vid tidigare pandemier? Hur många kommer smittas utan åtgärder- hur snabbt- och hur hög är dödligheten???"

Osvosv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in