2020-04-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Vad har det med det vi pratade om att göra?

Inget förutom att hela denna virus hysteri har påverkat nästan samtliga människor mer än det borde göra.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tunt prat går inte på mig. Viruset är på väg bort inget snack.

Inte konstigt att corona-smittan minskar när hela jorden sitter i karantän.

Frågan är vad som händer när miljarder människor ska återgå till ett normalt liv?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hur kommer det att se ut nästa månad? Då är vi inne i mitten av maj

Liknande Italien om vi inkluderar mörkertalen.
Citera
2020-04-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Ja sötnos, du är lite efter, vi hade hundratals videos och bilder i februari från det samt att vissa brände hus från folk som varit i wuhan eller var därifrån. Varje person från wuhan fick en markör på deras dörr som en judestjärna.

Ifall du kan bidra med en snabb och lätt lösning för mig att dela videos så kan du se några. Pallar inte ladda upp på youtube massa småklipp.

Folkhälsomyndigheten i Finland har på allvar kommit med förslaget att man skulle märka de personer som är immuna dvs. redan haft Corona och tillfrisknat med ett märke som man kan fästa på ärmen eller på bröstet.

Det förslaget välkomnades inte med öppna armar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är klart det gör, bårhusen är fulla. Är bårhusen alltid överfulla enligt dig?

Fulla bårhus.
Inget märkligt. Det går upp och ned. Som i det mesta.
Men framför allt är det ju absolut inget märkligt när vi har en coronasmitta med något fler döda under en förhållandevis kort period.
Alla vet att det finns och fanns risk för överfulla bårhus pga mängder av olika orsaker. Dels många döda på kort tid. Dels få begravningar under en lång tid.
Med det inte sagt att dödsantalet över tid, låt säga en månad, är fler.

Vad är konstigt?!

Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Ja bårhusen har haft problem med överbeläggningar i flera år. Google is Your friend.

Innan du får äta upp dina ord.

Exakt.
Men nötterna tror såklart att folk dör som aldrig förr bara för att bårhusen råkar bli fulla under en kort peak. En peak orsakad av mängder av saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
LOL

Var slut i början av februari redan sötnos
Har för mig att det var kinesiska företag i Sverige som köpte upp allt och skickade till Kina i början av året.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vad skulle hon säga då? Att antingen så låter i kranarna släppa ut corona eller så stryper vi vattnet, ni väljer?

Det står i det du citerade vad hon borde ha sagt, nämligen: att de ska säkerställa att folk får vatten och mat om leveranserna skulle råka ut för störningar.

Däremot är det du skriver ingenting som hon menade och ingenting som har med verkligheten att göra, men du kanske inbillar dig att det var SARS-CoV-2 i vattnet hon menade. Det var det inte.
Citera
2020-04-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Frågan är vad som händer när miljarder människor ska återgå till ett normalt liv?

Viruset kommer i en andra våg, dock inte så stark som den första.
Citera
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanEElugnFattaDuu
Svenska regimen kommer med "eftersläppning" blanda ut siffrorna veckan ut så att de ser mindre ut än vad de är annars är 300+ att vänta.
Du har nog rätt tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Hur många döda tror ni droppar in imorgon? 200-300? eller är det för mycket?

Borde landa på runt 250 om kurvan är platt. 300+ om man tror på en ökning.

8/4 var det 70 st.

70 * 4 - 26 - 17 - 14 - 9 (redan rapporterade siffror) = 214 + random eftersläpningar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Då kommer antalet smittade att öka igen - likaså dödstalen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är nästan dubbelt så många som kremeras på krematoriet i Huddinge nu jämför med vanligt sa de på Svt Rapport nyss. En mycket intressant uppgift då jag undrar mycket över om alla dödsfall i Coronan rapporteras. Jag befarar att många äldre som dör hemma eller på äldreboenden aldrig testas eller aldrig får dödsorsak Corona.

I Sverige dog ca 89000 förra året. ca 20% bor i Region Sthlm. Alltså ca 18 000 stockholmare dog förra året. Ca 1500 stockholmare dog på en genomsnittlig månad förra året.

Låt oss anta att det nu är dubbelt så många som kremeras i Region Stockholm under en månad.

Då dör det (kommer det dö) 1500 extra i Coronan på en månad i Region Stockholm.

Region Stockholms första dödsfall var i mitten av mars. Och nu är det 543 stycken.

Fastställande av dödsorsak kan vara knepig uppgift, om den döda personen är multisjuk. Och att bara konstatera förekomst av Covid19 räcker inte

Det ska pusslas ihop yttre förlopp, journaler, symptomkedja osv.

Tester, grundliga obduktioner och statistik kräver tid och pengar som ansvariga troligen inte bränner på stendöda pensionärer.

Jag undrar hur taggad regeringen är på att noggrant kartlägga sambandet mellan döda åldringar och Covid19....

Pengarna är ju politiskt styrda...

Jag tror att en betydande % av de döda mörkas.

Vi får se nästa år, om det dyker upp en "dödspuckel" i statistiken.

Jag litar inte på nån längre.

..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in