Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Det är nästan dubbelt så många som kremeras på krematoriet i Huddinge nu jämför med vanligt sa de på Svt Rapport nyss. En mycket intressant uppgift då jag undrar mycket över om alla dödsfall i Coronan rapporteras. Jag befarar att många äldre som dör hemma eller på äldreboenden aldrig testas eller aldrig får dödsorsak Corona.
I Sverige dog ca 89000 förra året. ca 20% bor i Region Sthlm. Alltså ca 18 000 stockholmare dog förra året. Ca 1500 stockholmare dog på en genomsnittlig månad förra året.
Låt oss anta att det nu är dubbelt så många som kremeras i Region Stockholm under en månad.
Då dör det (kommer det dö) 1500 extra i Coronan på en månad i Region Stockholm.
Region Stockholms första dödsfall var i mitten av mars. Och nu är det 543 stycken.
Fastställande av dödsorsak kan vara knepig uppgift, om den döda personen är multisjuk. Och att bara konstatera förekomst av Covid19 räcker inte
Det ska pusslas ihop yttre förlopp, journaler, symptomkedja osv.
Tester, grundliga obduktioner och statistik kräver tid och pengar som ansvariga troligen inte bränner på stendöda pensionärer.
Jag undrar hur taggad regeringen är på att noggrant kartlägga sambandet mellan döda åldringar och Covid19....
Pengarna är ju politiskt styrda...
Jag tror att en betydande % av de döda mörkas.
Vi får se nästa år, om det dyker upp en "dödspuckel" i statistiken.
Jag litar inte på nån längre.
..