2020-04-13, 19:49
Medlem
Bumblebeebees avatar
Nån som vet om det är helt slut på FFP3 masker i Sverige? Nån som vet vart man kan få tag på?
Citera
2020-04-13, 19:50
Medlem
schuberts avatar
På rapport ikväll tycker SVT tydligen att man kan tolka de låga siffrorna av döda under påsk som en del i den avplanande kurva vi har sett av den senaste tiden.

Hur får dom ens för sig att dra en sån slutsats i detta läge? Helt jävla hjärndött.
Citera
2020-04-13, 19:51
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad tror du då att hennes dödsorsak blir?

Sedan är det ju ändå så att det i sammanräkningen över döda 2020 kommer att synas tydligt om det dött fler än normalt. Det kommer inte att vara utanför statistiken.
Hjärtstillestånd? Om det skrivs in görs väl ingen covid-19 test?

Eller görs covid-19 test på de flesta som avlider på boendena nu? Här finns nog annars mörkertal.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men hur ska du ha det nu, menade du inte 2 % som du skrev förut? (Som du minsann aldrig hade skrivit)

Varför undrar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Fullständigt orimligt. Av dom studierna Norge WHO har gjort, så visar det på en dödlighet på 0,6 %

Det du talar om är bekräftade fall, och vi i Sverige testar ju bara dom som är inlagd på sjukhus. Dom allra flesta som drabbas av Corona får som en lättare förkylning och blir INTE inlagd på nått sjukhus.

Det betyder att dom INTE blir testade, vilket i sin tur betyder att dom INTE visas i statistiken.

Vilket i sin tur betyder att du INTE kan ta antal döda och dela med antal tillfrisknande, eftersom du inte vet hur många som har tillfrisknat.

Du efterfrågar siffror som du inte ens säger att man kan räkna ut?

Så.

Varför undrar du?
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Den som (över)lever får se helt enkelt. En sak är säker - den här tråden blir ett intressant tidsdokument.
Sannerligen.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Har folk kort minne eller vad är det frågan om?
Minns ni inte svininfluensa-hysterin? Som aldrig blev något farligt.
Men sen kom vaccinet och varenda hjon gick och frivilligt lät sig injiceras med gift! Bieffekterna var värre än själva influensan.
Samma sak händer igen.
Kan ni verkligen inte se hur lättmanipulerade ni är?
Jag understryker igen:
DET DÖR INTE FLER MÄNNISKOR I SVERIGE ÄN VANLIGT!

Jag minns! Det var nästan samma hysteri, men de bidde ingenting av det.

Samma typ av föräldrar som nu isolerar sina barn, lät då injicera sina barn med mediciner som hade hemska biverkningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Sanningskommisionen har kommit fram till att det inte går att berätta sanningen.

Men det är ju bra, då är vi tillbaka på ruta nr 1, jag och MSB.

MSB kan ju bjuda tegnell på lunch eller något.
Kan vara en fråga om att det är en ledig dag. En del chefer som brukar kontrollera att allt är i regimens linje är nog hemma och firar påsk. (En röd dag är alltid helig för en sosse.)

Ser framför mig Dan Eliasson som sitter hemma i vardagsrummet och kollar presskonferensen på SVT. Hör saken om vattenbrist och sprutar Mariestads Påsköl över halva soffan, hoppar runt som en tok, röd i ansiktet, innan han får fatt på mobilen och börjar ringa runt...

Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Underbart att vi är överens!

Eller tycker du att dem uppfyller detta...?

Då är du fan dummare än tåget.
Jag hade rätt och du hade fel.

Så är det bara.

Svälj det och gå vidare med livet.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Fast vilken dödlighet tror du på? Det är viss skillnad på 30 000 som vid 0.5% (om vi räknar på 6 miljoner smittade) och 300 000 som vid 5%.....

Vilka argument baseras siffrorna på?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
På rapport ikväll tycker SVT tydligen att man kan tolka de låga siffrorna av döda under påsk som en del i den avplanande kurva vi har sett av den senaste tiden.

Hur får dom ens för sig att dra en sån slutsats i detta läge? Helt jävla hjärndött.

Ska bli intressant att se dem tolka siffrorna senare i veckan då....
Citera
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Folk gör det redan. Hyllan där man vanligtvis har mineralvatten (utan smak) gapade tom i flera butiker idag när jag var ute på en promenad.

Det är ganska märkligt att man gick ut med den här informationen, men hon kanske ville bara vara ärlig?

Är det någon som vet om något annat land i Europa gått ut med liknande varningar?
Citera
2020-04-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schubert

Helt jävla idiotiskt och det säger jag som Tegnellkramare
Senast redigerad av MAKHASHANAH 2020-04-13 kl. 19:55.
Citera
2020-04-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Trots allt är Sverige ett välordnat samhälle med stora resurser.Tycker själv att MSB:s dragning idag att brist på lastbilschaufförer skulle kunna hota vattenförsörjningen är ganska långsökt. Finns chaufförer i räddningstjänst och försvar som vid kris borde kunna köra kemikalier om det verkligen behövs. Med samma resonemang som MSB nu fört kan man få fram hot mot i princip varje del av samhället. Men det är ju bra om myndigheten börjat tänka efter före och nu sent om sider kommer upp på sina tår.

Senast idag såg jag ett inslag i tv om en lastbilschaufför som hade blivit arbetslös (!) pga Corona. Han jobbade nu inom vården som någon sorts dörrvakt. Finns tydligen flera än han (brandmän etc. som också kan köra stora bilar..).

Jag förstår inte hur just detta skulle kunna vara ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in