Citat:
Ursprungligen postat av
Virgo1
Vem var det som provocerade fram Jasmines svartsjuka över att Martin tyckte Anty var snygg? Anty, utanför huset kanske? För det kan ju inte vara Jasmine själv som har ansvar för sitt eget beteende?För att en deltagare du gillar är mindre populär pga sitt eget beteende försöker du ta ifrån henne ansvar för hur hon beter sig och skylla det på en annan deltagare. Vem ska Jasmine-fansen rösta på om Jasmine kommer till final då? Det är ju enligt dig Amilias skapelse vi ser när vi kollar på Jassa, inte Jasmine själv.
Dina analyser är på samma nivå som Mergims "Amilia vill döda mig på utsidan." Tagna ut luften.
Till skillnad från många andra där inne så kan Amilia tänka taktiskt och ändrar inte sin röst varje minut pga känslor. Hon tänker på miljonen och vill splittra dem därför. Hon bryr sig inte mycket om Martin.
Jag bryr mig inte om andra tycker om samma personer som jag eller inte. Som jag skrev tidigare så ingen är omtyckt av alla och alla har ngn som tycker om en. Trump är för vissa en störd individ och för andra en framgångsrik businessman. Om en sak är vi överens: Inte jag heller tror att Amilia bryr sig om Martin. Han är bara en pricka i hennes spel, ngn hon utnyttjar för att komma åt Jasmine.
Jag skrev också redan tidigare att jag i normala fall tycker att alla är ansvariga för sina känslor och handlingar, men att när det är frågan om att bli dragen till ett sjukt spel, har man inte samma ansvar. En frisk relation funkar på ett sätt och en sjuk på ett annat, man kan inte jämföra dem och vänta sig samma saker. Tycker du att den som blir mobbat får skylla sig själv?