Citat:
Ursprungligen postat av
taenok
"
Just nu tror jag inte man behöver vara orolig. Men vi ser att det kan finnas en risk på sikt, säger Maria Bergstrand, enhetschef på MSB
"
Hon "tror", och det finner hon lämpligt att ta upp på en PK av denna typen.
Tacka nej till att deltaga om ni inte har något av värde att tillföra.
MSB bör väl dessutom inse vilka rubriker det blir av ett sådant uttalande, är det bilden dom vill sprida?
De inser säkert det och de vet nog att om människor hamstrade tidigare när det inte behövdes så kommer det att bli etter värre nu.
När jag hörde henne på presskonferensen så tänkte jag att de berättar detta för att de vet att alla förskrämda och förljugna troll annars kommer att ropa om mörkning, gå bakom ryggen och så vidare senare när det till slut skulle komma fram ändå. Hoppas att jag har fel och att de inte ger efter för de blodtörstande hyenorna.
Inte utan att man undrar lite över varför de berättade om det nu - kanske är det en mer nära förestående och överhängande risk än vad man fick intryck av. Hoppas inte.
Borde inte dessa kemikalier och flockningsmedel som behövs för rening av dricks- och avloppsvatten kunna tillverkas i landet efter viss omställning? Det kommer att bli nödvändigt att vi blir mer självförsörjande överhuvudtaget i fortsättningen.