2020-04-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Nu skall du inte vara sådär.. Tänk på alla trevliga invandrare vi fått in i Sverige istället..Vi har ju fått mångkultur och feminism i massor för de pengarna istället så jag tycker du skall vara glad och glädja dig åt att du röstade på 7.klövern och dess massiva folkliga politik. Där Skattepengarna läggs på det som är viktigt för landet och dess innevånare..MÅNGKULTRUR är betydligt viktigare än att du har vatten i din kran..Fatta det!

Till skillnad från dig så röstar jag inte sju klöver.

Sen tror jag verkligen inte att feminismen och mångkulturen hänger ihop, för er rasister så brukar det snarare vara så att invandrare behandlar kvinnor som skit?

Och jag tror inte heller att Ahmed, Xin-Li, Sergei och Ndigwe är det som stoppar mitt kranvatten. Snarare helsvenska politikers naiva inställning till allt förutom dagens vardagsrasism.

Katastrofer finns inte förens muren är framför ögonen, det är något invandrare definitivt är bättre en oss svenskar på att förutse tyvärr!
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men där bör myndigheterna sätta ner foten och tvinga fram snabba begravningar. Det går inte att vänta på att hela släkten ska kunna närvara. Så har man alltid gjort i pandemier.
För närvarande tror jag det finns lag på att det ska ske inom 1 månad, men det går att söka dispens. Kanske behöver tiden kortas snarare än förlängas under en epidemi, för det går ju inte skjuta upp alla begravningar (inklusive för de som dött av andra orsaker) tills pandemin är över. Man kan i alla fall inte spara alla lik av de avlidna så länge.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du hittar på eller har inte koll. Varje container rymmer långt ifrån 500 st. Snarare kanske 150st.

Kul att tråden har gått över till att diskutera hur många lik Sverige har kapacitet att lagra i sina kylcontainers, när vissa i tråden samtidigt menar att corona är en ovanligt mild säsongsinfluensa....
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenka2000
Man märker verkligen att Stoneface Asperger Tegnells uppgift är mycket större än att bara vara killgissar epidemiolog...

Vi bör heller inte försumma faktumet att dagens registrerade nya fall överstiger gårdagens registrerade nya fall. Det är oroväckande. Sveriges registrerade nya fall går upp och ner som en berg-och dalbana. Det är ett tecken på att virusets spridning inte minskar och ingenting tyder på att det försvinner snart från landet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Tegnell sa att Sverige testat 12-13 tusen och att vi fått en bra bild över läget!
I tex Finland har dom testat 45 tusen med dubbelt mindre befolkning.
Väldigt olika strategier i länderna!
sverige har Ingen strategi, sverige saknar resurser!! vi har laht resurserna pa hbtq genus invandring allas lika värde osv.

Det är tomt nu i sverige !! därav saknas en strategi!!
Citera
2020-04-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Eller så får man helt enkelt kremera först och avvakta med begravningen tills det lugnat ner sig.
Tanken är hemsk men mycket är hemskt just nu så det är bara att anpassa sig.

Lagen är tydlig med att en avliden skall vara kremerad eller gravsatt inom en månad. Efter kremering kan urnsättning ske inom ett år. Men kan dock ansöka om senarelagd kistbegravning vilket man i nuläget verkar vara generös med att tillåta.
Citera
2020-04-13, 15:50
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kul att tråden har gått över till att diskutera hur många lik Sverige har kapacitet att lagra i sina kylcontainers, när vissa i tråden samtidigt menar att corona är en ovanligt mild säsongsinfluensa....

Nån sån finns väl ändå inte kvar? Fanns det ens någon som sa "mild" utom nåt troll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror inte att du skall vara så lugn inför det vi står inför...........

Det är helt ok om du inte tror jag skall vara så lugn, och det är helt ok att jag tror att jag kan vara relativt lugn gällande vatten.

Men däremot håller jag med, det blir INTE en walk in the park, som några kanske anser.

I mitt tycke agerar Sverige inte rätt på långa vägar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Så det beräknas då efter människolik och inte livsmedel menar du? Eller är de specialinställda för lik nu?

Alla rapporter om att de sex containrarna i Huddinge totalt rymmer under 1000?

Har du inte läst vad jag skrev tidigare? Svara inte om du inte tänker läsa och endast är ute efter argumentation. De kan hantera betydligt mer men om de väljer att ha färre eller säga att de rymmer mindre då får det stå för dem. De rymmer och kan hantera betydligt fler.
Citera
2020-04-13, 15:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Mycket, mycket märkligt. Blir det global brist på vattenrenande kemikalier och livsmedel... Sånt kan starta krig, faktiskt.

Nu tror jag inte det blir en brist - gällande säsongsarbete inom jordbruket kommer bönderna få göra vad som krävs. Frågan är om urbana ungdomar har vad som krävs för att ställa sig till förfogande på bondgårdarna. De här unga storstadskvinnorna som media skrivit så mycket om - jobben finns på landsbygden numera, så det är upp till bevis! Om inte annat får regeringar runtom i världen skapa undantag för inresande arbetskraft inom jordbruket.

Gällande kemikalierna är det ju en storpolitisk fråga, det måste ju vara prioriterad produktion. Om stater börjar hamstra får vi en tuff situation. Om man kan undvika hamstring får de stater som har sådana industrier stärka upp dem och ge dem undantag från karantänreglerna, så att de kan fortsätta obehindrat. I framtiden bör varje land ha beredskapslager samt möjligheten att starta upp inhemsk produktion.

...och alla de "ensamkommande barnen", d.v.s unga, friska, starka män i sin bästa ålder. DE kan väl skörda på fälten och plocka bär..? Det är samma diskussion i Tyskland, där Frau Merkel släppt in en miljon (!) bidragsparasiter från Afrika och Mellanöstern. Ändå ruttnar sparrisen bort nu, för att de vanliga säsongsarbetarna från Östeuropa inte får komma in i landet..?
Citera
Medlem
.

Jag konstaterar från dagens Covid-19 presskonferens att den som är bäst utav socialstyrelsens talespersoner är dagens, Olivia Wigzell, klar och tydlig. Sämst där är Taha Alexandersson som man inte förstår överhuvudtaget (hon talar dålig svenska och försöker använda "svåra ord" som hon inte behärskar), svamlar och sluddrar osammanhängande.

Snyggast är folkhälsomyndighetens Anders Wallensten.

MSB suger overall. Dock är Maria en bra talare.
Senast redigerad av Martlet 2020-04-13 kl. 15:55.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast det är väl inte givet att det bara kommer öka och öka?

Om det har dött 20.000 om tre veckor är det såklart jättemånga.

Kanske inte givet, men extremt när inpå att vara givet faktiskt. Det beror på smittspridningen i samhället som har fortsatt uppåt. Varje gång man snappar upp några rader om hur många i samhället som bedöms vara smittade, så kan jag justera modellen.

Senast idag var det smittskyddsläkaren i Norrbotten som uppskattade att 5000-10000 norrlänningar var smittade, dvs 2-4%. Tycker snarast att det lät lågt, vilket är oroande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in