2020-04-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Både i Spanien och Italien finns det så nedsmittade områden som du önskar. Inget tyder på att dom byggt flockimmunitet, utan till sist blivit nödgade att stänga ner allt som går att stänga ner.

Varför har dom gjort så?

Till sist? 4 mars stängde Italien alla landets skolor, 10 mars sattes hela Italien i karantän.
Detta var något dom gjorde tidigt och som du vet hjälpte inte det alls utan Italien blev det värst drabbade landet i Europa.
Citera
2020-04-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Ifall det folket du sett inte umgås med riskgrupper så behöver du enligt den data som finns tillgänglig i dagsläget oroa dig över det.

Jo? Ju fler som smittas desto fler ovanliga case med "friska" som behöver vård också. Och desto fler fall desto fler som råkar sprida vidare till riskgrupper och gamla ute i samhället, på sina jobb etc. Säkert många unga friska påskfirare som jobbar inom vården t.ex.
Citera
2020-04-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Jo? Ju fler som smittas desto fler ovanliga case med "friska" som behöver vård också. Och desto fler fall desto fler som råkar sprida vidare till riskgrupper och gamla ute i samhället, på sina jobb etc. Säkert många unga friska påskfirare som jobbar inom vården t.ex.
Läs datan, pojk. Och om du nu inte skulle förstå den och alltså oroa dig ändå - varför tog du inte ditt medborgerliga ansvar och tillrättavisade dem? Du kan rädda liv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Washington University utgår från felaktiga siffror eftersom de använder den officiella siffran för smittade, vilken är helt fel då det är långt fler smittade i Sverige. Därav felaktigt resultat.
Vilka dödstal skulle vara optimala för svensk sjukvård inför nästa pandemi? Kan du nämna ett tal?
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag vet inte vad han du citerar fått sin uppgift från, men jag upplever lite samma sak. Jag jobbar som fastighetsskötare och det här är väl den första vår jag lagt märke till att det är ovanligt högt antal döda äldre i de områden jag arbetar på. Ingen nämner något om corona, men många anhöriga till de som dött säger att de blev hastigt sjuka, hade svårt att andas och hög feber. Så jag tror det kan ligga något i att de som dör i sina hem helt enkelt inte registreras (om det nu rör sig om corona).

Du menar att det dör massor av folk (äldre) plötsligt, och att de varken registreras som döda eller med någon dödsorsak?

Och att du, som fastighetsskötare med ansvar för ett ganska stort område träffar många av offrens anhöriga?

Samt att du har någon märklig förmåga att veta med vilken dödsorsak som de som registreras som döda faktiskt registreras med?

Kanske inget du ska skoja och hitta på om? Någon kan ju tro på vad du skriver.

Tror du på det själv så kanske du skall vända dig till media. Kanske tillsammans med några av de anhöriga. Media skulle älska den storyn.
Citera
Medlem
Karta över olika stammar av Covid-19 med spårning av ursprung
https://nextstrain.org/narratives/ncov/sit-rep/2020-04-10
Citera
2020-04-12, 15:24
Medlem
Varför är ni så rädda för karantän 4-6 veckor?
Det snackas om kollektivt självmord och att folk kommer svälta ihjäl och döda varandra i hemmet under en så lång karantän.
Fattar ni inte att ni redan lever mer eller mindre i karantän halva året i Sverige?
Ni är som gjorda för detta.

Hade det haglat bomber över er hade ni inte tvivlat en sekund på att skydda er i en bunker så länge som det krävdes.
Det är exakt samma sak nu.
Klagar man på att man måste se om en serie på netflix så har man inte fattat allvaret i denna pandemi. Inte heller har man fattat hur lyckligt lottade vi är som inte måste sitta i karantän i ett slumområde utanför New Dehli tillsammans med 23 släktingar utan avloppssystem.
Skärp er.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett

Det är sånt som skett i USA, Frankrike, Spanien, Storbritannien osv
Sverige har haft smittan sen i Januari. Tror ni hatare får acceptera att Sveriges strategi varit bättre än dessa länders då vi inte är i närheten så illa drabbade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Läs datan, pojk. Och om du nu inte skulle förstå den och alltså oroa dig ändå - varför tog du inte ditt medborgerliga ansvar och tillrättavisade dem? Du kan rädda liv!

Vilken data vill du att jag ska läsa?
Citera
2020-04-12, 15:25
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Du är ju inte ens svensk, vad fan bryr du dig så mycket för? Snacka om att inte ha ett liv. Ni är pinsamma.

Nej, helt rætt. Men jag har en svensk familj och bor i Sverige. Svenska myndigheters hantering/ohantering påverkar tillvaron før mig/oss i allra høgsta grad. Frågor på detta?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/darfor-vet-vi-sa-mycket-om-det-nya-coronaviruset/

mutationer behöver med andra ord inte
betyda någon katastrof utan är ett vanligt
"beteende" hos virus
men detta antar jag att du som forskare redan känner till, Jeff?

Självklart, känner jag till det. Mutationer brular oftast bli mildare, men så verkar tyvärr inte vara med c-varianten vilket skrämmer mig oehört mycket, därför jag publicerade inlägget.

Mvh

Dr. Jeff
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
bekämpning av virus har alltid i modern tid
grundat sig på att skapa immunitet
(samt vaccin naturligtvis)
varför skulle detta virus vara annorlunda?

Det är skillnaden på att smitta ner ”hela” befolkningen - och att vaccinera den samma. Det är dessutom ovist i vilken mån det går att skapa immunitet mot detta viruset.

Det blir inte enklare av att det förefaller vara det egna immunsystemet som dödar de som blir allvarligast sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in