Citat:
Ursprungligen postat av
JeffreyEpstein
Tjeckien rörde snabbt för att införa restriktioner för resor, förbjuda stora evenemang och stänga icke-väsentliga företag, efter att de förklarade en nödsituation den 12 mars.
Tjeckien var smartq ocjh krävde dessutom 10,7 miljoner människor att täcka sina ansikten med masker eller halsdukar när du är utanför hemmet från 19 mars.
De stränga inneslutningsinsatserna verkar nu betala sig, eftersom regeringen meddelade på måndag att den skulle börja slappna av vissa coronavirusbegränsningar den här veckan.
Sedan tisdag har människor fått träna ensam utan ansiktsmasker. Butiker som bygg- och järnaffärer, cykelaffärer och cykelreparationscentra är bland de som får öppna igen från torsdag.
Utomhusfaciliteter för individuella sporter öppnar också igen, men bara till viss del - högst två personer kan vara i samma utrymme och de kan inte använda duschar eller skåp.
Väsentliga resor utanför Tjeckien kommer att tillåtas från och med den 14 april.
Lockdown har fungerar ännu en gång.
Grattis Tjeckien!
Nämen heeeeej profffessorn är du här och skojar med oss igen, du är för sööööt!
Vilken blogg har du plankat din text ifrån idag då? har du varit inne på
Chefshuset blogg igen?, som du verkade gilla så mycket eller har du en ny jätte hemlig blogg som baaara du känner till? hm du kanske har plankat din text från en användare i ett annat forum? hur som helst tycker jag att du ska skriva källan på var din text kommer ifrån, annars kanske jag hjälper dig med det igen

vem vet kanske tar jag på mig mina grävarhandskar och söker upp originaltexten?
Jag tror såhär, att om du börjar lära dig rättstavning och utvidgar ditt ordförråd en hel del, eller väldigt mycket om jag ska vara ärlig, så kanske du kommer att komma undan med dina plankningar av text från olika bloggar etc.
Men fram tills dess tror jag att du behöver ange källan till texterna du lägger ut, för att skribenterna kanske inte vill bli sammankopplade med en FB användare som har namn och bild på en sadistisk pedofil som avatar, och dessutom utger sig för att först vara läkare och sedan profffessor...
Just saying...