2020-04-12, 11:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innocentes
Nu blandar du ihop Thea med Ester snoris....

Nej, det gör hen inte.

I ett brev som LW skrev till HD så
berättade hon att hon och SD haft sex i
The*as säng.

Den hon låg med i Est*ers säng var Beholder.
Citera
2020-04-12, 11:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Livstid i tingsrätten och 18 år i HR efter överklagande.
Livstid i Tingsrätten och samma i Hovrätten.
Citera
2020-04-12, 11:24
Medlem
En ny tanke jag fick i natt:

LW bakar kladdkaka i hjärtform och bjuder in SD. SD "har inte tid". LW skickar HDs loggremsa. Underförstått "ok, du svek mig, nu går jag till HD och sabbar er jävla USA-resa". Förmodligen skriver hon även detta. "Nu är måttet rågat. Nu drar jag till HD och inget kan stoppa mig. Sanningen ska fram."

LW tar på sig gympaskor och promenerar raskt bort till HD för en konfrontation. SD får eld i baken och cyklar mot HD för att minimera skadan ("Nu ska hon fanimej bort"). Kanske ngt vittne skulle ha sett LW vara precis utanför HD (därför HD "inte minns" ifall LW ngn gång besökt henne). SD kommer farande. "Sjävklart kommer jag min älskade LW". Han lyckas avstyra katastrofen och lockar LW till planket för ett kärleksmöte. "Jag backar inte".

Till HD har han sagt att han agerade i självförsvar. Eller försvar mot HD. LW var ju påväg att mörda henne!

Alternativt så var faktiskt LW inne hos HD och avslöjade allt. Därför HD "inte minns ifall hon haft besök av LW". En viktig fråga:

Har HDs bostad undersökts? I så fall NÄR i tiden?
Citera
2020-04-12, 11:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tolkar det som att han var väldigt
orolig för LW. Och att han lät det vara
prio ett att hitta henne.

Källa på att han inte tog HDs parti när
otroheten kom fram?
Läs tråden.
Hade han tagit HD:s parti så hade han tagit avstånd från SD också.
Citera
2020-04-12, 11:29
Medlem
Jag har hängt i forumet ett tag. Aldrig har jag läst ett sånt hat mot ett brottsoffer som i denna tråd. Varför finns behovet att svärta ner en död människa? Var finns integriteten hos dessa troll?

Rätt person sitter häktad. Detta var inte ett brott i hastigt mod. Inte någon misshandel som gick överstyr. Ett överlagt mord där SD, som han bevisligen tidigare planerat på andra, faktiskt löpte linan ut.
Nå. Ha en go söndag.
Citera
2020-04-12, 11:30
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En och en är indicierna inte värda ett skit. Men sammantaget säger de massor. Vi får se hur de syr ihop det.
Absolut, håller med dig.
👍
Citera
2020-04-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl

LW bakar kladdkaka i hjärtform och bjuder in SD. SD "har inte tid". LW skickar HDs loggremsa. Underförstått "ok, du svek mig, nu går jag till HD och sabbar er jävla USA-resa". Förmodligen skriver hon även detta. "Nu är måttet rågat. Nu drar jag till HD och inget kan stoppa mig. Sanningen ska fram."

LW tar på sig gympaskor och promenerar raskt bort till HD för en konfrontation. SD får eld i baken och cyklar mot HD för att minimera skadan ("Nu ska hon fanimej bort"). Kanske ngt vittne skulle ha sett LW vara precis utanför HD (därför HD "inte minns" ifall LW ngn gång besökt henne). SD kommer farande. "Sjävklart kommer jag min älskade LW". Han lyckas avstyra katastrofen och lockar LW till planket för ett kärleksmöte. "Jag backar inte".

Till HD har han sagt att han agerade i självförsvar. Eller försvar mot HD. LW var ju påväg att mörda henne!

Alternativt så var faktiskt LW inne hos HD och avslöjade allt. Därför HD "inte minns ifall hon haft besök av LW". En viktig fråga:

2019-08-28 10:57
Citera
2020-04-12, 11:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Läs tråden.
Hade han tagit HD:s parti så hade han tagit avstånd från SD också.

Han förklarade det med att när HD valde
att fortsätta äktenskapet med SD så ville
han försöka stötta dem.

När HD inte tog avstånd från SD så tyckte
han kanske inte att han behövde göra det
heller?

Men att umgås med LW hade inte varit att
stötta HD när han visste om hur elak LW
var mot HD.
Citera
2020-04-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Absolut, Zilvereko.
Så är det.
SD utnyttjar där han kan, om läget är passande.

Vad gäller halsbandet, som jag läst så först gick LW på event med HD:s (silver) halsband (hon dök upp tror jag)
och senare gav SD LW ett likadant men i guldton, efter något smärre uppträde.

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nu har du upprepat detta flera gånger. Var i FUP har du läst det? Vem har berättat det? Lena i nån chatt? HD?
Mitt minne sviker att jag läst detta. Det jag påminner mig är att Lena själv skrev i en chatt att hon fått ett i guld/guldpläterat och HD i silver samt att SD hade köpt båda på en tidigare USA?resa.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det stod omnämnt för en stund sedan här så nu trodde jag det var ur världen.

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vad stod omnämnt? Menar du var i FUP?

Jag hänger inte här 24/7 även om jag försöker hinna läsa alla inlägg. Jag kan givetvis ha missat just detta. Var snäll att hänvisa till det inlägget, så är jag tacksam.

[quote=Moschata|71155039]Om du inte ens vet vad som är omnämnt så förstår jag inte ditt behov av att få veta "var i FUP" det stod.
Inlägget jag svarade på är olyckligtvis inte med men jag kan givetvis bläddra bakåt och kolla idag.
Är inte heller inne på tråden hela dygnet men arbetar hemma och hoppar in då och då.
Se inlägget ovanför här. Där kan man inte heller se vad det från början handlar om, eller hur. Du kan väl fråga dem också, vem sanningsägaren är, vilken utsago det handlar om?
Måste vara tjatigt att leka polis så ofta?

Första fetade: Först påstår du en sak flera gånger. Jag bad om källa till det eftersom det inte är något jag har hittat i FUP.
Ska vi skapa trådsanningar eller hålla oss till fakta som har framkommit?

Fetat 2 + 3: Du skrev en del andra påståenden i första citeringen ovan, som jag inte tagit med hela.
Det är inte solklart vad du menar, därför ber jag vänligt om en bakåtlänkning.

Fetat 4: Jag vet precis vad jag läst i FUP, och det stämmer inte med ditt påstående om halsbandet, därför jag ber dig om hänvisning i FUP till det du läst. För du har väl läst det i FUP?

Jag leker inte polis, men jag har upptäckt att det skrivs mycket påståenden om trakasserier från LW mot HD. Det har visat sig vara LWs tankar i chattar md andra, inget som kan verifieras att hon verkligen gjort. Inte ens HD uppger sig vara trakasserad.
Det är en plantering av Snytjuristen och Glorian-på sned, och syftar till att enkelspårigt svärta ner en part i den här soppan. Du har en tendens att hoppa rakt i tunnan när de påstår något.

Så återigen: Var snäll att hänvisa till det inlägget, så är jag tacksam.
Citera
2020-04-12, 11:36
Medlem
Citat:

En knepig sak m ditt scenario är att det är så kort tid från att LW går ut tills hon mördas. Vad hinner man på den lilla tiden? Ang HDs lgh vet v att den undersöktes när hon var häktad aug 19 och rätt säkert inte 15/5 18.
Citera
2020-04-12, 11:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

En mycket bra tanke!
Citera
2020-04-12, 11:37
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han förklarade det med att när HD valde
att fortsätta äktenskapet med SD så ville
han försöka stötta dem.

När HD inte tog avstånd från SD så tyckte
han kanske inte att han behövde göra det
heller?

Men att umgås med LW hade inte varit att
stötta HD när han visste om hur elak LW
var mot HD
.

Vad visste han om det i det läget? Är inte det en slutsats som du drar efter att allt spårade ur?

Och frågan kommer till dig idag igen: Varför har du inte läst förhören med HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in